Gå til innhold

LHL-lotteriet og inkassovarsel

venus*

Anbefalte innlegg

Ah, kjenner jeg koker nå.

For flere måneder siden fikk jeg tilsendt noe jeg antok var reklame fra LHL. Jeg kastet konvuluten uåpnet. Idag får jeg betalingspåminnelse for mine 8 lodd - 200 kroner. Hvis jeg betaler nå så unngår jeg "økte kostnader ved eventuelle senere purringer".

Søkte litt på nettet og ser at LHL tidligere har blitt kritisert av forbrukerombudet for blant annet negativt salg.

Er det andre som har opplevd dette? Jeg snakker aldri med telefonselgere, så skjønner ikke hvordan de kan tørre å sende lodd uten samtykke. Og jeg er også veldig skuffet over at LHL, som jeg trodde var en seriøs organisasjon som jeg faktisk kunne tenkt meg å støtte, gjør noe slikt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Motstrid kravet, da kan de ikke sende det til inkasso i følge inkassoloven. Send samtidig inn en klage til forbrukerrådet, og send en kopi til LHL.

Da vil de nok bli skremt. Har gjor dette før, skjønneru. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstrid kravet, da kan de ikke sende det til inkasso i følge inkassoloven. Send samtidig inn en klage til forbrukerrådet, og send en kopi til LHL.

Da vil de nok bli skremt. Har gjor dette før, skjønneru. :sjarmor:

Motstride kravet skal jeg ja. Synd at LHL-telefonen stengte klokken 4, ellers så skulle de fått høre nøyaktig hva jeg synes om dette.

Søkte litt mer på nettet, og ser at de ofte sender slike "tilbud" til pensjonister. Det fikk meg til å lure.. Bestemoren min heter det samme som meg, bare at jeg har et mellomnavn, så kanskje de forvekslet oss..? Hun har forresten ikke bestilt lodd hun heller. Hehe, skikkelig konspirasjonsteori her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket akkurat med LHL, snakk om antiklimaks ;) Men trenger i hvert fall ikke å betale.

Litt provoserende at de sier jeg har bestilt loddene, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten fikk også ubestilte lodd i posten, mener ganske sikkert det var LHL. Vi sendte dem tilbake i retur, men fikk både 1. og 2. betalingspåminnelse før de til slutt gikk med på å stryke kravet. Maken til frekkhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten fikk også ubestilte lodd i posten, mener ganske sikkert det var LHL. Vi sendte dem tilbake i retur, men fikk både 1. og 2. betalingspåminnelse før de til slutt gikk med på å stryke kravet. Maken til frekkhet!

:frustrert:

De er frekke ja. Hun dama sa til og med at hun kunne SE bestillingen som jeg hadde sendt inn på loddene. Ble nokså provosert av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*
:frustrert:

De er frekke ja. Hun dama sa til og med at hun kunne SE bestillingen som jeg hadde sendt inn på loddene. Ble nokså provosert av det!

Be om å få en kopi sendt på faks. Dersom de har forfalsket signaturen din - ja, da hadde jeg faktisk tatt det videre til politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om å få en kopi sendt på faks. Dersom de har forfalsket signaturen din - ja, da hadde jeg faktisk tatt det videre til politiet.

Takk for tipset, men jeg anser meg selv som ferdig med denne saken nå. De har stryket "gjelden" min.

Men hvis jeg hører fra LHL igjen, DA bryter min-helvete løs :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...