Gå til innhold

Undertøy

Anbefalte innlegg

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Hjelp! Nå har jeg lett hele Trondheim rundt etter undertøy til brudekjolen min, men det viste seg å bli svært vanskelig. Ingen av undertøysbutikkene hadde helt hvitt, stroppeløst undertøy, og det lille som fantes på kappahl og lindex var ikke noe særlig fint.

Hva gjør jeg nå? Kan jeg bruke offwhite undertøy til hvit kjole? Er det noen steder det går an å bestille?

Videoannonse
Annonse
Gjest Musica
Skrevet

Har du prøvd å se på Reimers?

Skrevet

Ligger en undertøys butikk i Olav Tryggvasons gate i nærheten av Nova Kino. Husker ikke hva den heter. Og i Nordre ligger en som heter Hoff undertøy tror jeg. Hvis du ikke finder noe der er det en på Sjørdal: Brit's Undertøysalong AS. Ligger i kjøpmannsgata.

Lykke til. Håper du finner noe

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Jeg har sett både på L. Hoff i nordre og She ved Nova, som er de to rene undertøysbutikkene vi har i byen. Jeg har også vært på Reimers, og etterpå var jeg gjennom Lindex, Kappahl, Cubus og HM. Flere steder de selger undertøy kommer jeg ikke på, og ingen av disse stedene hadde noenlunde pent, hvitt, stroppeløst undertøy.

Så å finne noe i Trondheim har jeg i grunnen gitt opp. Stjørdal er litt vanskelig, men jeg kan kanskje ringe dit og høre om de har noe aktuelt.

Men tilbake til det jeg lurte på, er det noen steder det går an å bestille? Eller går evt. an å bruke offwhite undertøy selv om jeg har hvit kjole?

Skrevet (endret)
Jeg har sett både på L. Hoff i nordre og She ved Nova, som er de to rene undertøysbutikkene vi har i byen. Jeg har også vært på Reimers, og etterpå var jeg gjennom Lindex, Kappahl, Cubus og HM. Flere steder de selger undertøy kommer jeg ikke på, og ingen av disse stedene hadde noenlunde pent, hvitt, stroppeløst undertøy.

Så å finne noe i Trondheim har jeg i grunnen gitt opp. Stjørdal er litt vanskelig, men jeg kan kanskje ringe dit og høre om de har noe aktuelt.

Men tilbake til det jeg lurte på, er det noen steder det går an å bestille? Eller går evt. an å bruke offwhite undertøy selv om jeg har hvit kjole?

Med mindre kjolen din er noe gjennomsiktig, noe brudekjoler kan være, tror jeg ikke det gjør så mye om du har off-white undertøy. Men hvis du vil ha en fin helhet i det, kanskje for brudgommens skyld (han er tross alt den eneste som kommer til å se undertøyet ditt), så kan det hende det lønner seg å velge hvitt undertøy. Jeg fant ingen gode norske sider, men hvis du ikke har noe imot å bestille fra utlandet, kan du kikke litt på disse sidene:

Honeymoon Collection

Figleaves.com

Lingerie Gifts

Pampered Passions

Håper det hjalp :)

Endret av Branna
Gjest Gjest
Skrevet

Hva med å gå i andre brudesalonger?? De har jo ofte mye fint undertøy.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville valgt hudfarget undertøy under hvit kjole. Da vil du ikke se det under. Hvitt undertøy kan fort bli synlig. Er det mye mønster, broderinger, kniplinger etc så kan det også bli synlig gjennom kjolen.

Skrevet

Jeg har hvit kjole men ivory undertøy. Det går helt fint, for kjolen er ikke så tynn at det ses gjennom!

Skrevet
Jeg har hvit kjole men ivory undertøy. Det går helt fint, for kjolen er ikke så tynn at det ses gjennom!

Jeg har motsatt. Kan ikke se undertøyet igjennom :)

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!

Det er veldig tykt stoff, så det går ikke an å se undertøyet igjennom. Men det kan jo muligens synes litt over kanten hvis jeg bøyer meg eller lignende. Det er vel egentlig mest for min egen skyld jeg tenker på det, jeg passer mye bedre i hvitt og skulle ønske jeg fant hvitt undertøy. Brudgommen tror jeg aldri i verden kommer til å tenke over saken.

Jeg prøvde kjolen i går, og da brukte jeg en hudfarget "unbra", og det fungerte faktisk bra, men den er ikke så veldig pen da.

Skal tenke litt mer på om jeg vil bruke ivoryfarget undertøy, og så skal jeg se i gjennom de sidene det ble tipset om. Men det irriterer meg litt at dette skal være så vanskelig.

Ingen som har sett hvitt, stroppeløst undertøy i noen butikker i Oslo eller noe eller?

Skrevet
Ingen som har sett hvitt, stroppeløst undertøy i noen butikker i Oslo eller noe eller?

Jeg kjøpte selv en hvit stroppeløs BH på La Lina i Ullevålsveien for bare noen uker siden, den passer perfekt til kjolen min som er utringet og har ganske lav rygg. De hadde flere typer, og alle mulige slags størrelser.

Skrevet

Jeg tviler på at noen brodgom i det hele tatt legger merke til om undertøyet er en annen farge enn kjolen....med mindre du velger sjokkrosa undertøy. Så farlig er det da virkelig ikke.

Min kjole var kritthvit.

Jeg hadde ivory truse og stayups (hadde ikke noe bh...) det var ingen andre en mannen som skulle se under der likevel og han ville jo bare ha det av uansett :ler:

Gjest Veronica Mars
Skrevet
Hva med å gå i andre brudesalonger?? De har jo ofte mye fint undertøy.

Er det det? Jeg har ikke sett undertøy i noen brudesalonger? Vet noen om brudesalonger i Trondheim som har undertøy?

Jeg kjøpte selv en hvit stroppeløs BH på La Lina i Ullevålsveien for bare noen uker siden, den passer perfekt til kjolen min som er utringet og har ganske lav rygg. De hadde flere typer, og alle mulige slags størrelser.

Jeg har hørt om den butikken, og har tenkt på det. Men det er ganske dyrt der, ikke sant? Har ikke råd til å spandere all verden heller. Og hvis jeg skal prøve kommer jo reisen til Oslo i tillegg. Men jeg kan kanskje ringe og høre om de kan sende, og at jeg kan sende tilbake hvis det ikke passer?

Jeg tviler på at noen brodgom i det hele tatt legger merke til om undertøyet er en annen farge enn kjolen....med mindre du velger sjokkrosa undertøy. Så farlig er det da virkelig ikke.

Min kjole var kritthvit.

Jeg hadde ivory truse og stayups (hadde ikke noe bh...) det var ingen andre en mannen som skulle se under der likevel og han ville jo bare ha det av uansett :ler:

Nei, det har du helt sikkert rett i, så det er jo derfor jeg vurderer det selv, og hadde jeg bare skulle hatt truse hadde det i hvert fall ikke spilt noen rolle. Men jeg må nesten ha BH for å få litt mer volum, og da er jeg redd for at det skal synes bittelitt.

Skrevet
Jeg har hørt om den butikken, og har tenkt på det. Men det er ganske dyrt der, ikke sant? Har ikke råd til å spandere all verden heller. Og hvis jeg skal prøve kommer jo reisen til Oslo i tillegg. Men jeg kan kanskje ringe og høre om de kan sende, og at jeg kan sende tilbake hvis det ikke passer?

Tja, det er varierende priser, men de er nok ikke blandt de billigste. Min kostet 700 kroner, men det var den verdt for med mine store bryster er stroppeløse BH'er ikke akkurat lett å finne, men jeg har også kjøpt BH'er til f.eks. 400 kroner, og det er jo ikke avskrekkende.

Skrevet

Jeg hadde akk samme problem da jeg giftet meg i fjor sommer. Fant til slutt en enkel jeg likte, fra La Senza. Veldig fornøyd med den, bruker den masse fortsatt :) Var ikke så fryktelig dyr heller

• 1 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Hva med CHANGE undertøy på solsiden i Trondheim!!?? De har godt utvalg, og i de aller fleste størrelser. :)

Ganske rimelig er de også. Jeg kjøpte meg brudeundertøy der, og fikk kjempegod hjelp, ;)

Anbefales! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Oooops! :)

Du har nok allerede giftet deg, siden denne tråden er nesten 2 år gammel. Hehe...

Håper det ble bra da! :)

Gjest gjestigjest
Skrevet
Hjelp! Nå har jeg lett hele Trondheim rundt etter undertøy til brudekjolen min, men det viste seg å bli svært vanskelig. Ingen av undertøysbutikkene hadde helt hvitt, stroppeløst undertøy, og det lille som fantes på kappahl og lindex var ikke noe særlig fint.

Hva gjør jeg nå? Kan jeg bruke offwhite undertøy til hvit kjole? Er det noen steder det går an å bestille?

Har du sjekka unbra? http://www.unbra.no/startside/index_html

Mvh

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

hehe ja de har nok giftet seg de, men nå fikk jeg iallefall tips til hvor jeg skal lete:) Får stikke innom de i byen før jeg drar til solsiden. Må ha undertøy til når de legger opp kjolen. Men noen som vet om hvite billige sko???? i trondheim;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...