Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vært på to intervjuer som hud og kroppsterapeut.. gikk veldig bra, jeg har topp karakterer og lite fravær. så hørte jeg ikke fra dem på 2 uker. idag fikk jeg en sms der det sto: "hei, vi takker for din oppmerkomhet, men vi kan ikke tilby deg en jobb, lykke til videre."

Jeg sendte tilbake og spurte hvorfor, og a fikk jeg som svar at de søker etter eldre terapeutr med mer erfaring.

jeg er altså 23 år, og merkelig at de tok med på intervju i det hele tatt da.

men det je reagerer mest på er at de sendte sms... veldig uproffesjonelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kom jo på intervju, så du må jo ha vært aktuell for stillingen. Valget sto vel mellom deg og en mer erfaren kandidat, og de valgte personen med mest erfaring.

Jeg har samme problemet som deg, "mistet" en jobb til en person som hadde 10 år mer erfaring enn meg. Selv om jeg bare har to år erfaring fra min bransje, betyr ikke det at jeg ikke er dyktig.

På et eller annet tidspunkt må man jo slippe til de urefarne også, ellers stagnerer det jo helt.

Vi får bare prøve videre. :)

Skrevet

men at jeg ikke fikk jobben er greit nok.. men over SMS? uproffesjonelt

Skrevet (endret)

Sant nok. Du har krav på å tilsendt søkerlisten om du vil vite mer om bakgrunnen til personen som fikk jobben. Så vet du mer om hva du må stille opp mot neste gang.

Endret av Pax
Skrevet

Jeg synes ikke det var noe galt i å sende avslag på SMS. Det er mange som ikke gjør det en gang, men vanligst er vel å bruke epost.

Skrevet
men at jeg ikke fikk jobben er greit nok.. men over SMS? uproffesjonelt

Jepp, sånn er det. Mye uprofesjonelle folk, du kan jo tenke deg hvordan det er å jobbe der da? ;)

Skrevet

Jeg har pleid å få brev, eller ingenting.

Gjest Gjest
Skrevet
Sant nok. Du har krav på å tilsendt søkerlisten om du vil vite mer om bakgrunnen til personen som fikk jobben. Så vet du mer om hva du må stille opp mot neste gang.

Hvor står det at man har krav på søkerliste? Private bedrifter kan vel ansette hvem de vil så lenge det ikke strider mot lover som likestillingsloven e.l.

Sms er vel bedre enn å ikke få svar, synes ikke det er verre enn brev.

Skrevet

Dette gjelder vel strengt tatt kun offentlig forvaltning.

Skrevet

Ja, jeg synes det var veldig uprofesjonelt. De kunne i hvert fall sendt en epost.

Bare vær glad du ikke skal jobbe i en slik bedrift.

Skrevet

jeg mener det hadde vært bedre å ringe

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes også det virker veldig merkelig med avslag på sms, har aldri hørt om noe sånt tidligere. Men er også enig med de som sier at det er bedre med en sms enn at man ikke hører noe i det hele tatt. Og det er overraskende ofte man ikke hører noe mer etter at man har vært på interjuv, og derfor blir gående å lure på hva det betyr, om man bør ta kontakt å høre, om man kanskje burde vente litt til før man tar kontakt, etc. Da er det jo bedre å vite helt sikkert, selv om man får vite det på en utradisjonell måte.

Gjest Gjest_lillemeg_*
Skrevet
vært på to intervjuer som hud og kroppsterapeut.. gikk veldig bra, jeg har topp karakterer og lite fravær. så hørte jeg ikke fra dem på 2 uker. idag fikk jeg en sms der det sto: "hei, vi takker for din oppmerkomhet, men vi kan ikke tilby deg en jobb, lykke til videre."

Jeg sendte tilbake og spurte hvorfor, og a fikk jeg som svar at de søker etter eldre terapeutr med mer erfaring.

jeg er altså 23 år, og merkelig at de tok med på intervju i det hele tatt da.

men det je reagerer mest på er at de sendte sms... veldig uproffesjonelt.

Veldig uprofesjonelt ja. Helt enig med deg. Synes ikke det der virket som et seriøst firma som gir avslag på en søknad over sms. Det virker litt fjortisaktig spør du meg.

Stå på, du finner helt sikkert en jobb snart :klem:

Skrevet

Syntes sms hørtes uproft ut, men når andre sier at de ikke får svar i det hele tatt så er jo SMS bedre enn ingenting.

Slo meg forresten når du lurer på hvorfor: Har du en sjokkerende profil på Facebook el.l? Er jo stadig flere arbeidsgivere som "googler" og sjekker opp aktuelle kandidater til en jobb, på internett. Festbilder osv kan virke negativt. Bare en tanke

Skrevet

Dette gjelder vel strengt tatt kun offentlig forvaltning.

Det gjør det. Private ansetter hvem de vil og behøver, i motsetning til det offentlige, ikke en gang lyse ut ledige stillinger.

Eller ville jeg også reagert om jeg hadde fått avslag via sms, en utrolig lite profesjonell måte å behandle mennesker på, syns jeg!

Skrevet
Syntes sms hørtes uproft ut, men når andre sier at de ikke får svar i det hele tatt så er jo SMS bedre enn ingenting.

Slo meg forresten når du lurer på hvorfor: Har du en sjokkerende profil på Facebook el.l? Er jo stadig flere arbeidsgivere som "googler" og sjekker opp aktuelle kandidater til en jobb, på internett. Festbilder osv kan virke negativt. Bare en tanke

absolutt ikke sjokerende profil på facbook. drikker ikke uansett, å det er ikke noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...