Gå til innhold

Gave

Gjest Gjest_gjest_*

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes det høres ut som en helt OK sum :)

Videoannonse
Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet
Å, beklager. Det så jeg ikke. Likevel har hun vel visst om bryllupet en stund, så hun kunne ha spart seg opp en passende sum?

Dette må være en provokasjon :ler:

700 er helt fint.

Gjest Korrekt
Skrevet

I minste laget, synes jeg. Ville gitt for minimum 1000. Man kommer jo ikke nærmere noen enn søsken (bortsett fra foreldre og barn) og da synes jeg differansen bør være større i forhold til venner, som jeg har sett her inne at det er vanlig å gi for ca 500 til. Bare 200 mer til søsken blir smålig, synes jeg.

Skrevet (endret)
I minste laget, synes jeg. Ville gitt for minimum 1000. Man kommer jo ikke nærmere noen enn søsken (bortsett fra foreldre og barn) og da synes jeg differansen bør være større i forhold til venner, som jeg har sett her inne at det er vanlig å gi for ca 500 til. Bare 200 mer til søsken blir smålig, synes jeg.

Smålig?!

Er dette en spøk?

Det er vel ingen gaver som kan regnes som smålig??

Man gir det man har lyst, og mulighet, til.

Og når ble det verdien av presangen som er viktig?

Hva skjedde med at det er tanken som teller?

Endret av Frk.L
Skrevet
Jeg synes det høres lite ut :) Vi har fått gaven av min bror og hans kone på forhånd, de gir oss et tilskudd på 10 000 til bryllupsreisen

:overrasket:

Å, beklager. Det så jeg ikke. Likevel har hun vel visst om bryllupet en stund, så hun kunne ha spart seg opp en passende sum?

Hva er, i dine øyne, en passende sum å gi til søsken i bryllupsgave??

700 er mer enn nok! :)

Gjest Korrekt
Skrevet
Hva skjedde med at det er tanken som teller?

Da kan man jo bare la være å gi noe, og bare tenke på brudeparet i stedet. :overrasket: Det er snakk om kotyme her, teller ikke det i noen sammenhenger lenger, eller?

Gjest Gjest
Skrevet
Det er snakk om kotyme her, teller ikke det i noen sammenhenger lenger, eller?

Siden du er så opptatt av hva som er "korrekt", bør du i hvert fall skrive riktig - det heter "kutyme"!

Ellers - du gir det du har råd til! Selv har jeg forresten aldri hørt om noen som har gitt 10 000 til et søsken - det er jo bare helt latterlig, selv for en vanlig lommebok...

Gjest Gjest
Skrevet
Siden du er så opptatt av hva som er "korrekt", bør du i hvert fall skrive riktig - det heter "kutyme"!

:kaffe:

Skrevet
Da kan man jo bare la være å gi noe, og bare tenke på brudeparet i stedet. :overrasket: Det er snakk om kotyme her, teller ikke det i noen sammenhenger lenger, eller?

Det var jo satt litt på spissen da.

Poenget mitt er at verdien av presangene bør ikke være det viktigste.

Jeg ville det synes det var forferdelig hvis mine gjester ga meg presanger til 1000,- fordi de følte de MÅTTE. Og spesielt hvis de ikke hadde så mye penger å ta av, slik som trådstarter..

Gjest Gjest
Skrevet
Det var jo satt litt på spissen da.

Poenget mitt er at verdien av presangene bør ikke være det viktigste.

Jeg ville det synes det var forferdelig hvis mine gjester ga meg presanger til 1000,- fordi de følte de MÅTTE. Og spesielt hvis de ikke hadde så mye penger å ta av, slik som trådstarter..

Søsken må da kunne spandere såpass. Brylluper blir gjerne annonsert et år i forveien, ihvertfall innen familien, fordi kirke og lokale må bestilles tidlig. Vis meg det mennesket som ikke klarer å legge av 100 kr pr måned til gave til søster/bror. Dem er det ihvertfall ikke veldig mange av her i landet.
Gjest Gjest
Skrevet
Søsken må da kunne spandere såpass. Brylluper blir gjerne annonsert et år i forveien, ihvertfall innen familien, fordi kirke og lokale må bestilles tidlig. Vis meg det mennesket som ikke klarer å legge av 100 kr pr måned til gave til søster/bror. Dem er det ihvertfall ikke veldig mange av her i landet.

For det første: vi vet ingenting om når dette bryllupet ble annonsert.

For det andre: selv om det ikke er veldig mange som har så dårlig råd, så finnes det noen.

Gi etter evne :)

Skrevet

Synes det er helt greit at man gir etter evne!

Når vi går i bryllup som par så gir vi 1000-lappen. Litt mer hvis det hadde vært søsken. Men det som er økonomisk greit for oss er ikke det samme som om at alle må gjøre det! :):)

Skrevet (endret)

Hva er det som skjer med verden? Når ble en gave for liten? Det som mange andre her sier: tanken som teller...det betyr selvfølgelig ikke at man ikke skal gi noe i det hele tatt. Hvis man som brudepar synes det er for lite med 700kr fra sin søster som er på attføring ville jeg ha spurt dem: "gifter dere dere for å få mange dyre gaver? eller fordi dere elsker hverandre og vil tilbringe resten av livet sammen?"

Jeg tror også det er svært få som gir 10 000kr til søsken. Jeg kan 100% sikkert si at min bror aldri i verden kommer til å gi meg så mye, og jeg kommer ikke til å gi han så mye. Jeg kommer kanskje til å få så mye av mine foreldre, men jeg forventer det ikke!

Når jeg gifter meg med min kjære er det fordi jeg elsker han over alt i hele verden. Ikke for å få gave!

Endret av Bentebent
Skrevet
Hva er det som skjer med verden? Når ble en gave for liten? Det som mange andre her sier: tanken som teller...det betyr selvfølgelig ikke at man ikke skal gi noe i det hele tatt. Hvis man som brudepar synes det er for lite med 700kr fra sin søster som er på attføring ville jeg ha spurt dem: "gifter dere dere for å få mange dyre gaver? eller fordi dere elsker hverandre og vil tilbringe resten av livet sammen?"

Jeg tror også det er svært få som gir 10 000kr til søsken. Jeg kan 100% sikkert si at min bror aldri i verden kommer til å gi meg så mye, og jeg kommer ikke til å gi han så mye. Jeg kommer kanskje til å få så mye av mine foreldre, men jeg forventer det ikke!

Når jeg gifter meg med min kjære er det fordi jeg elsker han over alt i hele verden. Ikke for å få gave!

:klappe:

Godt sagt

Skrevet

Jeg synes det er helt greit med 700 kroner situasjonen din tatt i betraktning.

Min forlover er i samme situasjon som deg og jeg håper virkelig ikke hun har tenkt å kjøpe en kostbar gave til meg.

Det ville føles ille å motta når jeg vet hvor dårlig råd hun har.

Skrevet

Støtter alle som sier at det er omtanken i gaven som betyr noe, ikke prisen!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes absolutt 700 er mye nok, uansett situasjon man er i. Blir en fin gave det!

Skrevet

Gaven din er mer enn god nok. Håper du ikke får dårlig samvittighet pga hva noen skriver her i forumet.... Fikk helt :hakeslepp: av å lese dette. Jeg håper at gjestene våre ikke gir oss :gave: for det at de føler de må. Vi vil jo bare feire at vi gifter oss og feire den med de vi er glad i. Tror broren din setter pris på at du feirer dagen sammen med dem :klem:

Skrevet

700,- er et helt greit beløp, man gir det man føler man kan..i tillegg må en kanskje ha nye klær, sko eller noe, kanskje reise og..en skal vel ikke gjøre seg fattig p.g.a av søsken bryllup

Skrevet

Merkelig hvordan enkelte her synes at søskenkjærlighet måles i penger...

Til dere i denne tråden som mener det er et for lite beløp; sjekker dere i etterkant prisen på alle gaver dere får for å finne ut hvor nære dere er giverne?

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...