Gå til innhold

Gave

Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Min bror skal gifte seg neste mnd. De ønsker seg gavekort på en bestemt butikk. jeg lurer på om 700kr er for lite til en slik anledning?..er ikke gjerrig men er på attføring for tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Du gir det du har råd til.

Skrevet
Nei, det synes jeg ikke. Du gir det du har råd til.

Helt enig.

Gjest Gjest
Skrevet

Synes det er helt greit hvis det er det du føler du har råd til, synes ikke det er for lite uansett.

Var i ei venninne sitt bryllup for et par uker siden og hennes søster er student og alenemor med lite penger. Hun gav de et lite bilde (hun synes selv det var for billig), men hun hadde laget og skrevet et nydelig kort og hun hjalp til på forhånd og etterpå.

Kanskje det er noe du kan hjelpe til med, pakke opp gaver, lage en kake, rydde...

Eller gi "gavekort" på en piknikk e.l. senere en gang, passe barna (om de har).

Evt gi dem en fin tale, lese en tekst eller dikt i kirken eller til middag.

Innrykk og opplevelser, hjelp og støtte huskes lenger enn om gaven var stor eller liten.

Gjest gjest-ll
Skrevet

Synes det er litt lite. 1000 kr. høres litt bedre ut:)

Gjest Gjest
Skrevet

999,00 kr er vel mer nærliggende å være prisen for gaven i den prisklassen!

Skrevet

Synes det er helt greit :)

Skrevet

Synes man skal gi etter lommeboka og ikke etter hva andre synes.

Håper iallefall våre familier og venner gir etter hva de har råd til ikke hva alle andre mener dei bør gi. :klem:

Gjest Stresset brud
Skrevet

Jeg synes det høres lite ut :) Vi har fått gaven av min bror og hans kone på forhånd, de gir oss et tilskudd på 10 000 til bryllupsreisen

Skrevet
Jeg synes det høres lite ut :) Vi har fått gaven av min bror og hans kone på forhånd, de gir oss et tilskudd på 10 000 til bryllupsreisen

Nå skriver ts at hun er på attføring, så det er vel innlysende at hun ikke kan komme opp i samme sum? :forvirret:

Skrevet

Man bør gi det man har råd til. :klem: Hadde ikke ønsket at våre gjester evt skulle havne i økonomiske problemer senere pga vårt bryllup.

Gjest Stresset brud
Skrevet
Nå skriver ts at hun er på attføring, så det er vel innlysende at hun ikke kan komme opp i samme sum? :forvirret:

Å, beklager. Det så jeg ikke. Likevel har hun vel visst om bryllupet en stund, så hun kunne ha spart seg opp en passende sum?

Gjest lillelou
Skrevet

Nå er det vel strengt tatt ikke gavene,eller størrelsen på dem som er av betydning. Og er man under attføring er det faktisk ikke så mye å spare av .

Skrevet

Man gir etter lommeboka, selvsagt! Det er selvsagt "nok". Det viktigste er ikke beløpet på gavekortet, men at du er der og deler dagen med dem. Gi gjerne slike gaver som andre har nevnt, "gavekort" på tjenester etc. Det er gaver av langt større verdi enn kostnad.

Et brudepar som vurderer gjestene etter summen på gavekortet er ikke verdig gavene uansett. Gi etter egen økonomi, ikke bry deg om noe annet.

La meg få kommentere at alle som synes det er "for lite" er gjester og altså anonyme. Vi som står for det vi sier svarer annerledes....

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Må si at jeg synes 700 høres ut som en mer passende sum enn 10000..... Forventer ikke noe mer fra mine søsken ihvertfall! De har jo vært hjelpsom i forkant, og er med på festen. For meg er det det viktigste!

Skrevet
Å, beklager. Det så jeg ikke. Likevel har hun vel visst om bryllupet en stund, så hun kunne ha spart seg opp en passende sum?

Det er jo ikke alle som har råd til å spare, heller. Kanskje har hun allerede spart opp alt hun greier. Jeg har selv hat veldig dårlig økonomi, og jeg forstår hvor vanskelig det er med gaver o.l. i den forbindelse. Man vil jo gjerne føle at man gir noe ordentlig.

Men det er jo broren din det er snakk om, og han forstår helt sikkert at du ikke har så god råd for tiden. Ikke bekymre deg, du, 700 er en helt fin sum å bruke på gave. Det er jo tross alt ikke hvor mye penger du bruker som teller, men omtanken som er lagt i gaven.

Skrevet

Jeg synes du kan gi så mye du føler for. Har du ikke råd til mer enn 700,- så gir du det. Forøvrig synes jeg det er en fin sum å gi i gave. Selv om du har visst om bryllupet en stund, skal du ikke føle at du må gi mer av den grunn.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi fikk en gryte (ca 5-600 kr) fra min søster som er student. En fin gave vi ble glade for :)

Skrevet

10.000,- er jo en ekstremt generøs gave! :overrasket:

Jeg er helt sjokkert over hva dere mener at forventes av en bryllupspresang her inne..

Er det virkelig vanlig å gi så dyre presanger??

Vi er først ute av alle våre venner, og jeg hadde ærlig talt ikke forventet at en gave er verdt mer enn 5-600 kr.

Vi har satt opp noen dyrere ting på ønskelista også, men de regner jeg med at kommer til å komme fra familie og veldig nære venner.

Min bror er student (riktignok med jobb ved siden av) og fra han forventer jeg faktisk ingenting. Det ville vært koselig hvis han kjøpte en presang, men jeg blir ikke skuffet i det hele tatt hvis han ikke gjør det. Synes ikke presangene er så viktig..

Skrevet

Tatt i betraktning at jeg og min samboer - som begge er i full jobb - kommer til å gi gaver på mellom 1.000 og 2.000 tilsammen når søsken gifter seg, syns jeg gaven din er generøs, jeg. Men så kommer både jeg og min samboer fra hjem hvor dyre gaver ikke er vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...