Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2002 #1 Skrevet 1. april 2002 Lurer på hva man kan definere som bulimi? Er det bulimi når man kaster opp f.eks. middag, uten å egentlig ha overspist? Eller å kaste opp godteri man har spist, uten at det er store mengder? Kaster opp ca. 3-4 ganger daglig, men spiser ikke mer enn jeg har gjort de siste årene. Kommer jeg til å bli tynnere hvis jeg fortsetter sånn? Guro
Linnda Skrevet 1. april 2002 #2 Skrevet 1. april 2002 Det er vanskelig å skille bulimi og overspisning. Men begge sykdommene fører til oppkast. Du kommer garantert til å bli syltynn hvis du fortsetter med dette. Selvom du spiser som vanelig, så klarer ikke kroppen å ta til seg næringsstoffene den trenger når du hele tiden kaster opp. Det er farlig det du driver med nå. Søk hjelp med en gang!!!!! Før det blir så alvorlig at du må legges inn på sykehus og få mat gjennom en slange i armen. Har en søster som har hatt bulimi. Dette er ALVORLIG !!!!! Skaff deg hjelp med en gang!
fruenge Skrevet 1. april 2002 #3 Skrevet 1. april 2002 Tuva Overspising og bulimi er ikke nødvendigvis to sider av samme sak. Så det du sier om at begge deler medøfere oppkast er direkte feil forstyrrelsen overspisingin/tvangsspising eller bilemi uten oppkast er tre navn på lidelse hvor personen ikke kaster opp. Bulimi er som regel overspising med påfølgende renselse. Hva som er overpising, i form at man soier for mye og hva som er for mye er individuel. for noen er det enorme mengder mat, mens det for nadre kan være bare et eple for mye. Kjære du som stilte spørsmål, ja det er en spisefortyrrelse du har, ut fra det du beskriver. Om det er anoreksi eller bulimi du har, bør ingen av oss gi oss i kast med å si noe om da vi ikke kjenner deg bedre. Men en doktor kan fort finne det ut. Uansett så er dette alvorlige lidelser som man kan bli frisk av hvis man vil og får hjelp. Selv om folk med bulemi kommer i forkellige størrelser er dette og en alvorlig sykdom som er dødelig. å spy 3-4 ganger pr dag kjære du, er ikke bra. Sender deg noen lenker så kan du lese mer, lykke til, håper du innser at du har et problem og trenger hjelp. http://www.iks.no/sf_lenk.htm#SF/
lillesmurfen Skrevet 1. april 2002 #4 Skrevet 1. april 2002 Kjære Guro ! Jeg vil i tillegg til de andre svarene du har fått her fortelle deg en ting, og det er at du blir i hvert fall ikke tynnere av å kaste opp maten du spiser, jeg sliter selv med bullimi og kan fortelle deg det at du hovner opp (kroppen din samler opp vann) ved at du kaster opp, i tillegg ødelegger du spiserøret pga syre, + tenner og tannkjøtt. Vær snill å ta kontakt med Interessegruppa for kvinner med spiseforstyrrelser http://www.iks.no så kan de hjelpe deg Mange varme tanker _________________ klem fra lillesmurf 1212[ Dette Innlegg er endret av: lillesmurfen den 2002-04-02 00:15 ]
Gjest Anonymous Skrevet 1. april 2002 #5 Skrevet 1. april 2002 Du vett at hvis du spyr så ødelegger du tennene... de RÅTNE... å så kan du ødelegge spiserørene.. tenkte jeg kun skulle fortelle deg noe fakta... Jeg håper for din del du slutter med det. Spis heller 5 ganger dagligt sundt og tren, da skal du se at du heller går ned i vekt!
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2002 #6 Skrevet 3. april 2002 Ser hva dere skriver. Vet ikke om det er noe problem dette jeg. Føler meg frisk jeg. Jeg spiser når jeg er sulten, og ikke når jeg ikke er sulten. I går f.eks. spiste jeg 5 skjeer med en eller annen suppe, men den smakte så vondt. Kastet ikke opp da. Så spiste jeg 3 bananer. Er fortsatt ikke sulten jeg. Får sikkert matlysten tilbake igjen, men så regner jeg med at jeg kaster opp igjen da. Uansett. Jeg er ikke tynn, føler meg ikke syk. Lurte bare jeg. Takk for svar. Guro
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2002 #7 Skrevet 3. april 2002 Guro! Du har et alvorlig problem! kanskje føler du deg ikke syk nå, men du kommer til å bli alvorlig syk! Sånn som du spiser nå har ikke kroppen noen mulighet til å ta opp livsviktige næringsstoffer, og du vil kunne få alvorlig mangelsykdommer! Dette ødelegger hele kroppen din, hud, hår, skjelett, tenner, ja alt! Dette gjelder både om du bare spiser så lite som du skriver og om du kaster opp. I tillegg vil oppkast ødelegge tenner og sånt som tidligere nevnt. VÆR SÅ SNILL OG SØK HJELP MED DET SAMME!!!
fruenge Skrevet 3. april 2002 #8 Skrevet 3. april 2002 Kjære Guro DEt er ikke noe rar at du ikke føler deg sulten for vi mennesker kan faktisk ødelegge sult og metthetsfølelsen vår. Gjennom IKS har jeg møtt mange jenter som ikke føler seg syke, men som likevel har alvorlige spisefortyrrelser. Ved å ta kontakt med de kan du få råd ang hva du kan gjøre for å gjøre skadene ved bulimi litt mindre. Men faren er der alltid for å dø ved feks hjertestans ol. Vær snill å les noen av de lenkene som er oppgitt her. Ta ansvar for dit eget liv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå