Gå til innhold

Pleier dere å vise "satan-tegnet" når dere er på

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei :)

Jeg har et litt snodig spørsmål ;) Pleier dere vise "satan-tegnet" når dere er på konserter?

Gjest StockDama
Skrevet

Jeg har sett mange som trur de viser satantegnet men egentlig viser tegnspråk for ordet kjærlighet. Thats kinda funny =D

Gjest StockDama
Skrevet

"satan-tegnet" stammer også forresten fra et symbol på bukkehorn, som er et symbol på fruktbarhet, så jeg klarer ikke ta de seriøst..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vet ikke engang hvordan det ser ut?

Skrevet

Dette er sånn ca "satantegnet". :lol:

Jeg tror ikke folk som er på konsert prøver å lokke frem djevelen, men det har jo på en måte blitt et "rock on"-tegn. Jeg synes i hvert fall ikke det er et spesielt skummelt tegn. - Men bruker det sjelden selv, det skal sies.

Skrevet
Dette er sånn ca "satantegnet". :lol:

Ja, men er det ikke akkurat dette tegnet som ikke er "satan" tegn da? Men at det på en eller annen måte har blitt et slikt symbol.

Mener å huske at dette betyr noe helt annet, kommer bare ikke på hva ;)

Gjest DyneTryne
Skrevet

Nei, men gjett om jeg gjorde det på dimmu borgir konsert da jeg var 16 :ler:

Skrevet
Ja, men er det ikke akkurat dette tegnet som ikke er "satan" tegn da? Men at det på en eller annen måte har blitt et slikt symbol.

Mener å huske at dette betyr noe helt annet, kommer bare ikke på hva ;)

Jepp, det stemmer det. :ler:http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article333200.ece

Gjest Elfrida
Skrevet

I Italia er det også regnet som en slags beskyttelse mot 'bad luck'. Man holder ikke hånda opp sånn, men plassere fingrene på den måten. For eksempel hvis man ser en svart katt gå over veien. Et alternativ (for menn) er å bare ta seg på ballene, det er også bra mot sånne ting... :overrasket:

Gjest Charlotte-Margrethe
Skrevet

Sist jeg og min familie var på Silje Nergaard-konsert og Kringkastingsorkesteret, viste vi alle satan-tegn. Det var veldig givende og gøy.

Skrevet

Nei, jeg føler meg for gammel :sjenert: , men jeg har venner som er litt yngre enn meg som gjør det.

Gjest beekeeper
Skrevet

Jeg gjør det.

På rockekonserter, selvfølgelig.

Skrevet

Etter at jeg rundet 18, kanskje før, så følte jeg meg for gammel til det der...

Skrevet

nei jeg gjør det ikke. men ser jo at mange gjør det på rockekonserter! men jeg syns det blir litt feil til f.eks big bang (som jeg så mange gjorde sist konsert) :sjenert:

Annonse
Skrevet
Et alternativ (for menn) er å bare ta seg på ballene, det er også bra mot sånne ting... :overrasket:

:ler:

Gjest Sativa
Skrevet

Ja det gjør jeg faktisk, men nå er jeg stort sett på konserter hvor dette er naturlig. Driter en lang marsj i hva andre mener om det, de som synes dette er "barnslig" får bare synes det for min del. Jeg er forresten 34 år, mamma og har fin utdannelse og god jobb. Og muligens litt barnslig da, ifølge de som har greie på sånt.

Gjest Sativa
Skrevet

Jeg ville vel heller påstå at det er et tegn som representerer heavy metal, og ikke satan. Tegnet kom inn i metallens verden via Dio.

Gjest Gjest
Skrevet
Ja det gjør jeg faktisk, men nå er jeg stort sett på konserter hvor dette er naturlig. Driter en lang marsj i hva andre mener om det, de som synes dette er "barnslig" får bare synes det for min del. Jeg er forresten 34 år, mamma og har fin utdannelse og god jobb. Og muligens litt barnslig da, ifølge de som har greie på sånt.

En kan trygt si at du er umoden til å være mor og alt.

Skrevet
En kan trygt si at du er umoden til å være mor og alt.

Fordi hun går på konserter? Er det feil musikk ift hva en mor skal like? Eller skal ikke mødre vise "tegnet"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...