Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Vi har bygget påbygg på huset vårt og har hele hagen nesten full av byggmaterialer som skal kastes. Så hva det kostet å leie container, men det var fryktelig dyrt. Er det noen som vet om et firma som kommer å henter og kaster dette for en rimelig pengesum i Akershus? (Vi bor i Eidsvoll kommune) Takker så mye for tips ang dette, da jeg er såååååå lei denne søppla.
Veronal Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Jeg tror ikke du finner noen særligere rimeligere og enklere måte å bli kvitt avfallet på. Størstedelen av containerprisen er deponeringsavgift samt transport til og fra. Begge disse delene vil du måtte betale til et evt. firma som påtar seg å hente materialene. Containerleien i seg selv er bare en brøkdel av totalprisen. Det eneste var hvis noe av materialene er brukelige - i så fall kan du jo forsøke å gi dem bort mot henting.
Gjest Jytte Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Hos oss har kommunen`s renovasjonsavdeling sin egen hente-tjeneste. Det er mye billigere enn container .. Jeg har brukt dem tre ganger for å hente overskuddsmateriell, det være seg avdanka møbler. hageavfall, byggrester, osv .. helt glimrende opplegg.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #4 Skrevet 22. juni 2007 Hos oss har kommunen`s renovasjonsavdeling sin egen hente-tjeneste. Det er mye billigere enn container .. Jeg har brukt dem tre ganger for å hente overskuddsmateriell, det være seg avdanka møbler. hageavfall, byggrester, osv .. helt glimrende opplegg. Oi, dette skal jeg sjekke om finnes her. Hvem konakter man for å undersøke dette. (kommunen) Tusen takk for lurt tips.
Gjest -eline- Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Oi, dette skal jeg sjekke om finnes her. Hvem konakter man for å undersøke dette. (kommunen) Tusen takk for lurt tips. Øvre Romerike Avfallsselskap tenker jeg, er i hvertfall de det er lenket til på sidene til Eidsvoll kommune.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Øvre Romerike Avfallsselskap tenker jeg, er i hvertfall de det er lenket til på sidene til Eidsvoll kommune. Ringte de, men de hadde ingen slike tjenester Hvilken kommune bor du i som har slik tjeneste? Noen andre som vet hvor jeg kan henvende meg? Som sagt er leie av container så dyrt og både mannen min og jeg har ryggproblemer, så det beste hadde vært noen som kunne gjort dette for en litt rimeligere sum enn containerleie+ alt som kommer utenom med levering, henting osv.... Alle forslag tas imot med stor takk NB: Haster!
minienthe Skrevet 26. juni 2007 #7 Skrevet 26. juni 2007 leie polakker som har bil og henger ? da må dere jo ut med lønn til disse + bensinutgift/pris for levering på deponi.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 Ring Firmaet Rydd & flytt (www.ryddflytt.no) Har brukt dem drøssevis av ganger og er superfornøyd!!!
Gjest Tekola Skrevet 15. november 2015 #9 Skrevet 15. november 2015 Ryddet for reklame og svar til dette.Tekola, admin.
Lutetium 71 Skrevet 15. november 2015 #10 Skrevet 15. november 2015 Siden den gamle tråden likevel er blitt pustet liv i: Pass på hva slags firma du gir oppdraget til. Ikke alle dumper avfallet der det skal dumpes:http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/tar-betalt-for-a-hente-sppel---dumper-det-i-skogen/3422803911.html 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2015 #11 Skrevet 15. november 2015 Lån/lei deg en tilhenger og kjør det selv på kommunens avfallsorteringsplass. Eller legg ut på gis bort på finn at de som henter alt kan komme og forsyne seg. Noen klarer å finne skatter i andres skrot. Anonymkode: 877da...3b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå