Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest -Glad-
Skrevet

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor folk blir drittsekker/usympatiske(jeg vet ikke forskjellen)? Jeg kan forstå det om det er fordi de ikke liker mennesker, men hvis det er fordi de er imot at mennesker skal vise hverandre respekt og forståelse, så er de jo helt utpå jordet... Mennesker osv er nå engang her for å leve sammen, om det er for å være venner eller for å bare leve sammen i fred. Det er helt naturlig og nødvendig å behandle hverandre med respekt. Det blir et dårlig liv ellers, sier ikke det det meste om at det er noe vi MÅ gjøre?

Når jeg leser innlegg som at noen som er drittsekker nekter tom å vise respekt for sin samboer, begynner jeg å lure på om drittsekkoppførsel er en sykdom? En psykisk lidelse, som en slags vrangforestilling?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Mennesker ER drittsekker, men veldig mange mennesker prøver å leve med sine medmennesker.

Jeg kan love deg at er du en drittsekk for noen. Og det er fordi du har noen meninger som ikke går overens med deres meninger. Problemet ligger i at noen er nødt til å gå til det ekstreme for å få sin vilje.

Derfor kommer verden aldri til å bli fredfull. Å tro noe annet er naivt.

Skrevet

Noen mennesker synes å komme borti flere såkalte ”drittsekker” en andre syntes å styre unna.

At noen er slik kan nok komme fra mange ting. Men det spørs hele tiden hva den enkelte lar det hele bety. Klarer man å bry seg litt mindre om at noen folk er slik tror jeg det går lettere.

Hvis noen mennesker absolutt må klage, deppe og slenge dritt til andre så hever jeg meg over det. Det er tross alt de selv som må leve med det de ”sender” ut og hvis de blir lykkelige av å oppføre seg slik så versågod..

Jeg tror at alle må jobbe med seg selv hele tiden for å komme seg videre. Det er det ikke så mange som gjør og da stopper man opp og utviklingen/læringen som burde skje uteblir.

Den lærdommen man har med seg hjemmefra og fra skolen hjelper lite ute i den virkelige verden. Da er det opp til deg selv hva du lar påvirke deg og hva du lærer av. Og den innstillingen man har til det hele. Har man bestemt seg for at alt er bare ”dritt” så blir det slik. Negative mennesker tapper fort seg selv et positivt menneske for energi og det må man ta konsekvensen av.

Caracal

Skrevet

Fordi mange har det vondt, og bruker det som unnskyldning for å oppføre seg dårlig. "Jeg har hatt en vond barndom, derfor kan jeg rettferdiggjøre min oppførsel." Isteden for å gjøre noe med smerten, overfører de den til andre i form av idiotisk oppførsel, i mangel på måter å takle smerten.

Det er min teori, om den stemmer vet jeg ikke. Kunne ha udypet mer, men håper du skjønner poenget.

Skrevet

Hva legger du i "drittsekk"?

Skrevet

Jeg har en teori om at noen drittsekker har blitt fryktelig såret en gang eller flere, og har dermded tatt på seg drittsekkrollen for å beskytte seg selv. Etterhvert har de glidd så langt inn i rollen at det føles naturlig for dem.

Gjest Gjest
Skrevet

Siden personligheten er medfødt er man født med en hjerne som er disponert for drittsekkadferd.

Under unnfangelsen faktisk dannes grunnlaget for disposisjon for å bli en drittsekk eller en mild person.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har en teori om at noen drittsekker har blitt fryktelig såret en gang eller flere, og har dermded tatt på seg drittsekkrollen for å beskytte seg selv. Etterhvert har de glidd så langt inn i rollen at det føles naturlig for dem.

Enig

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror mange er drittsekker for å komme jævelskapen i forkjøpet. Dersom man forventer det verste av alt og alle og skyver folk fra seg blir man heller ikke skuffet når noe fælt skjer. Men det jo er et trist syn på livet og medmennesket, det er sikkert.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror mange som har blitt drittsekker (da mener jeg mennesker som ikke ser ut til å ta noe hensyn til andres følelser) i mange tilfeller ikke har fått med seg det som alle mennesker trenger i barndommen for å bli trygge og hele mennesker. Tror ikke de er i kontakt med egne følelser, og heller ikke har "knekt koden" når det gjelder å omgås andre. Men de skjønner det ikke selv.

Ekstremversjonen av en drittsekk er en sosiopat.

Skrevet

Mange "drittsekker" har ofte en uoppdaget diagnose som f.eks ADHD, eller Tourettes syndrom. Det har blitt mye mer fokus på disse sykdommene de siste årene, men vær klar over at mange eldre også har disse, uten at de noen gang har vært til utredning og fått medisiner for det.

Mennesker med slike diagnoser blir som regel misforstått og mislikt av andre, og dette fører ofte til en utagerende adferd fordi de vil "hevne" seg.

Hvis dette kombineres med en vanskjøttet oppvekst, så har du fått den store stygge ulven som alle er redd for.

Gjest Mysticgirl
Skrevet

De er drittsekker for at vi lar dem være det...

Gjest Gjest
Skrevet

Fordi de er drittsekker! Ignorer dem så kan de kveles av sin egen drittlukt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...