Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal kjøpe en selvbruningskrem på Lookfantastic.com som koster mer enn 200 kr. Prisen er £25.50 på selve produktet, og frakten blir på £3,75.

Kan jeg krysse av for "gift" for å slippe tollen, eller er det en slags sjekk på dette?

Hvor mye blir i såfall den totale summen jeg må betale, altså inkl. toll?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg skal kjøpe en selvbruningskrem på Lookfantastic.com som koster mer enn 200 kr. Prisen er £25.50 på selve produktet, og frakten blir på £3,75.

Kan jeg krysse av for "gift" for å slippe tollen, eller er det en slags sjekk på dette?

Hvor mye blir i såfall den totale summen jeg må betale, altså inkl. toll?

Trur ikkje det er så enkelt. Dersom du vil ha noko tilsendt som gift, må du nok spørje firmaet om dei kan sende det utan tollfaktura. Dei fleste seriøse firma vil ikkje gjere slikt, for å unngå problem i tollen.

Det same gjeld det å skrive lågare verdi enn det som faktisk stemmer, stort sett er det vanskeleg å få bedriftar til å gjere dette. ((Privatpersonar gjennom ebay derimot.... ))

Gjest Gjest
Skrevet

I tillegg til prisen for varen må du betale moms og fortollingsgebyr (ca 80-90 kroner). Hadde det vært klær over 200 kroner du handlet, måtte du i tillegg ha betalt en tollavgift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...