Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 hallo:) Noen frisører her? evt noen som vet.. Jeg ønsker struktur/permantent i håret, store bølger, ikke små krøller.. er dette mulig? har en god del fall fra før, men vil ha mer Spurte en frisør for en stund tilbake, og hun anbefalte det ikke. hun mente det ville ødelegge håret, og siden jeg har langt hår ville det være vanskelig å få det til.. er det tilfelle? noen tips til å få mer fall da? alle tips takkes på forhånd :D
Gjest Gjest-Mediocre Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Dytter denne opp, dette lurer jeg også på! Det var jo så mange frisører her for en tid tilbake, hvor er de nå?
Tabris Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Jeg er ikke frisør, men har langt hår og tok permanent for ca. en uke siden. Frisøren klippet noe av selve lengden bak og klippet opp resten av håret. Hvis frisøren bruker store ruller, så får du mer fall enn små krøller (småkrøller er forsåvidt nærmest fysisk umulig med langt hår - håret er så tungt at krøllene blir dratt ned uansett. Det er av samme grunn at mange frisører ikke anbefaler permanent med langt hår). Vet ikke om dette hjalp noe, men...
Hu i Svingen Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Permanent er vel den behandlingen som sliter mest på håret ved siden av gammeldags bleking. Sånn sett er det ikke egentlig å anbefale, spesielt ikke hvis håret ditt er slitt eller farget. Men til spørsmålet ditt: Det er absolutt mulig å permanentere stroe krøller/fall/ - det kommer bare an på tykkelsen på spolene. Hvis man bare vil ha lett fall i ganske rett hår kan man faktisk bruke vanlige hårruller med liten diameter. Hvis man gjør det slik vil man få mindre krøll/fall innerst ved hodebunnen på grunn av hårets tyngde. Husk også at permanent krøll må klippes av for å forsvinne - hvis du først begynner må du enten fortsette eller klippe av det permanenterte håret. Det er sjelden vellykket å rette det ut igjen med kjemikalier.
Gjest ts Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 takk for svar! men ble d bra på deg? ( du som nett hadde tatt d?) hva ligger prisen på?? må man klippe permantenten vekk?? går den ikke ut av seg selv????=O
Sweetiepie Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 Jeg er frisør=) Ja, det er mulig=) Istedet for å vikle håret på små ruller som vi gjør til gammle kjærringer , så vikler vi det på store hårruller=) Funker som bare det=) Skikkelig pene krøller blir det å=)
Tabris Skrevet 22. juni 2007 #8 Skrevet 22. juni 2007 (endret) takk for svar! men ble d bra på deg? ( du som nett hadde tatt d?) hva ligger prisen på?? må man klippe permantenten vekk?? går den ikke ut av seg selv????=O Jeg ble veldig fornøyd. Hvis du sender meg en PM med mailadresse, så kan jeg sende deg et bilde. (Kom ikke på at TS var gjest og ikke kan sende PM - er nok ikke helt våken ) Permanent blir litt "dratt ned" av tyngdekraften over tid, men den går ikke ut, nei. Den må klippes ut. Siden jeg hadde langt hår kostet selve permanenten 800 kroner (så kommer klipp i tillegg). Endret 22. juni 2007 av Tabris
~white lady~ Skrevet 22. juni 2007 #9 Skrevet 22. juni 2007 Jeg ble veldig fornøyd. Hvis du sender meg en PM med mailadresse, så kan jeg sende deg et bilde. (Kom ikke på at TS var gjest og ikke kan sende PM - er nok ikke helt våken ) Permanent blir litt "dratt ned" av tyngdekraften over tid, men den går ikke ut, nei. Den må klippes ut. Siden jeg hadde langt hår kostet selve permanenten 800 kroner (så kommer klipp i tillegg). Nja, er du sikker på at man ikke kan få fjernet gammel permanent? Det er noe som heter chi-metoden (ikke mange salonger som gjør det) men det skal visst fungere. Skal få gjort det om ikke så lenge selv, har også gammel permanent i tuppene som jeg vil ha vekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå