Gå til innhold

Bordpynt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan pynter dere bordene? Jeg skal ha roser i brudebuketten og vil gjerne ha roser og eføy. Bordene er smale så jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det, har lyst til å gjøre det selv. Høye lys i femarmede lysestaker eller telys eller kubbelys eller en kombinasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høye lys og blomsterdekorasjoner kan være ganske upraktisk hvis man har gjester på hver side av bordet. Vanskelig å se hverandre.. Jeg tror vi går for kubbelys av den grunn. Men aner ikke hvordan vi skal ha det. Vil gjerne se bilder hvis du finner noe fint :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med å bruke telysestaker i glass, sette roser i noen, telys i noen og fordele de midt på bordet, legg eføyranker mellom..... og du kan jo bruke brudebuketten som dek. forran dere... du får 4 glass telysestaker hos ikea til 9 kr.... Jeg lagde noe liknende til jul, da la jeg ca 50 cm gullgarn i hver sammen med hvite roser, når det havner i vann ser det kjempefint ut.. og det er super enkelt...

Gjest Gjest
Skrevet

takk for tips. Jeg er enig at høye lysestaker er litt upraktisk , men synes det er litt festpreg over det. Vil gjerne ha litt stil også, kan kanskje plassere de litt på ender og i hjørner.

Hadde du garnet i stakene/vasene? Tror jeg har sett dem på IKEA. Det hørtes fint og enkelt ut. Kanskje jeg skal kjøpe en bukett roser og prøve meg litt fram i helgen.

Noen som vet hvor mye eføy koster forresten, lønner det seg å kjøpe noen planter eller selges de i ranker?

Skrevet
takk for tips. Jeg er enig at høye lysestaker er litt upraktisk , men synes det er litt festpreg over det. Vil gjerne ha litt stil også, kan kanskje plassere de litt på ender og i hjørner.

Hadde du garnet i stakene/vasene? Tror jeg har sett dem på IKEA. Det hørtes fint og enkelt ut. Kanskje jeg skal kjøpe en bukett roser og prøve meg litt fram i helgen.

Noen som vet hvor mye eføy koster forresten, lønner det seg å kjøpe noen planter eller selges de i ranker?

Jeg hadde garnet i lysestakene slik at de ble liggende i vannet, kan jo bruke den fargen du vil ha... Eføy lønner seg nok å kjøpe potteplanter på plantasjen eller noe slikt... tipper ca 25-30,- per plante

Når det gjelder høye lysestaker, tror vi skal ha begge deler, både trearmede lysestaker og telys..Har ikke bestemt meg helt enda selv om vi gifter oss på lørdag, skal se når jeg dekker i morgen hva som blir best... synes også høye kan være stilig, men får se på helheten før jeg bestemmer meg. du får ha lykke til med "prøvene" :)

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Det med telysestaker og garn syntes jeg også hørtes fint ut. Hvor mange slike trenger man egentlig? Ca en per person som sitter ved bordet eller noe?

Gjest Gjest
Skrevet

Lykke til på lørdag og hadde vært gøy å se bilder etterpå, eller høre hvordan det blir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...