KimseImse Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Å hælledussan, hvor pyton kaffe smaker i min munn! Men nå har jeg et jobbtilbud som frister veldig. Og det er litt sånn at ved hver kunde man konsulerer, så er det 5 min med seriøst jobbprat - også en halvtime med svadaprat over en kaffetår etterpå... Jea, yea. I en slik bransje bare MÅ man lære seg å drikke kaffe ikke sant? Man blir fort en outsider om man ikke klarer å tilpasse seg bransjens vaner, vil jeg tro? Sier jeg ja til denne jobben, da MÅ jeg drikke kaffe?
Rosalie Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Eller te. Man blir fort ensom dersom man ikke deltar i de sosiale kodene på jobb, ja. Men te kan helt fint erstatte kaffe.
murray Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Jeg har fått mange venner på jobb ved kaffeautomaten :kaffe: Du kan drikke et glass vann eller en kopp te, som wadjet foreslo. Du MÅ ikke drikke kaffe om du ikke vil
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Jeg holder meg til vannflaska mi, jeg.. Har fått et par spørsmål, men det er det.. Blir ikke ekskludert av den grunn..
Chica Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Jeg holder meg til vannflaska mi, jeg.. Har fått et par spørsmål, men det er det.. Blir ikke ekskludert av den grunn.. Jeg også! Og siden jeg er yngst på jobb blir det spøkt vekk med at Chica er ikke gammel nok til å drikke kaffe (Er 27...)
wondergirl Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Hos oss drikker alle te! Men jeg er kanskje i en te-bransje! Vann eller te må vel gå helt greit. I hvertfall dumt å ikke sosialisere seg fordi man ikke drikker kaffe!
Gjest StockDama Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 jeg drikker hverken kaffe eller te, jeg drakk kakao =p og det gikk da helt fint det..
Gjest Alou Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Når jeg ser at noen har flokket seg på vaktrommet og jeg har tid, tar jeg med meg en frukt eller vannflaska mi og setter meg sammen med dem. Som en annen skrev så er det viktig å være litt sosial (i de aller fleste jobber) og man blir som oftest tatt inn i varmen selv om man ikke drikker kaffe. ...Jeg prøver å vende meg til det
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2007 #9 Skrevet 21. juni 2007 Dessverre er det slik at kjedelige mennesker drikker kaffe. Med andre ord: det er mange av dem... Kan du ikke være mer kul og drikek vann, light-brus, te eller kakao da? Svært mange arbeidstakere elsker å ha noe å drikke på ved siden av arbeidet. Det er trøsten en har når prosjekter skal jobbes med, saker skal løses og ting må gjøres unna innen tidsfrister. Hvor godt er det ikke da med en varm kopp te eller en kald brus? :kaffe:
Gjest Miss Guided Skrevet 22. juni 2007 #10 Skrevet 22. juni 2007 Jeg liker duften av kaffe men kan ikke fordra smaken og har derfor aldri lagt meg til vanen med å drikke kaffe. Og det var ganske sært til å være en fra bygda. Men jeg deltar i kaffepausene med vannet mitt, teen min, eller brusen min. Deilig med en liten pause i løpet av dagen hvor vi kan prate og være sosial. Jeg tror ikke kundene dine vil bli fornærmet om du ikke tar kaffe men heller spør om du kan få en kopp te. Og hvis det er du som står for "kaffekoppen" så kan du komme det i forkjøpet med å si at du foretrekker te og spørre hva kunden vil ha med det samme, vil du ha te eller kaffe?
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #11 Skrevet 22. juni 2007 Jeg også! Og siden jeg er yngst på jobb blir det spøkt vekk med at Chica er ikke gammel nok til å drikke kaffe (Er 27...) Akkurat som meg det.. Jeg er også 27 og har vært yngst til nå. Nå har vi fått inn en 26 åring. Men han er mann og drikker kaffe, så i de flestes øyne er jeg nok fremdeles "den lille"
Gjest Frk Åberg Skrevet 22. juni 2007 #12 Skrevet 22. juni 2007 I de jobbene jeg har hatt, har jeg bare fylt koppen med vann eller eventuelt te i stedet. Ikke noe problem. Har aldri følt meg utenfor fordi jeg har drukket noe annet enn de andre.
Gjest kaffedama Skrevet 22. juni 2007 #13 Skrevet 22. juni 2007 Dessverre er det slik at kjedelige mennesker drikker kaffe. Med andre ord: det er mange av dem... Jeg MÅ bare kommentere denne. (Er jo ikke kaffedama for ingenting! ) Jeg kjenner veldig mange kaffedrikkere, ingen av dem er kjedelige mennesker. God kaffe laget med ordentlig utstyr synes jeg er helt nydelig! Kaffeautomatkaffe er ikke alltid av samme klasse... Men selv om jeg er kaffedame kan jeg ikke skjønne at man MÅ drikke kaffe for å bli akseptert, en te- eller kakaokopp eller vannflaska eller for den saks skyld også ingenting er helt greit!
Kaffeavtalen Skrevet 22. juni 2007 #14 Skrevet 22. juni 2007 Jeg har jobbet med mange mennesker, og selv om jeg elsker kaffe og gjerne drikker det hele dagen, så har jeg aldri sett noen som er blitt holdt utenfor fordi om de ikke liker kaffe. Da drikker de te, kakao, vann, brus e.l På jobben ble faktisk de fleste meget fornøyde med den nye kaffemaskinen, for den inneholder i tillegg til kaffe i flere varianter også både varmt vann til te og kakao i to varianter.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #15 Skrevet 22. juni 2007 På vår avdelign drikker omtrent samtlige jurister Tab xtra og Pepsi max. Forstå det den som kan.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå