Gjest Gjest_Chanell_* Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Er det noen av dere som har oppskrift på Brownies? Kunne gjerne tenke meg en oppskrift som gjerne inneholder både kakao og kokesjokolade om det finnes?
Arkana Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Her er min favorittoppskrift. Veldig lett å lage og gir seige og gode brownies. Brownies 400 g mørk sjokolade 340 g smør 8 dl sukker 8 egg 4 ts vaniljesukker 5 dl hvetemel Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker, egg og vaniljesukker og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en stor langpanne. Stek ved 175 grader i ca 60 minutter. (Du kan godt bytte litt av melet med kakao hvis du vil det i tillegg.)
Gjest Gjest_Chanell_* Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Tusen takk for oppskriften, den så bra ut. Jeg tenkte at jeg skulle lage Brownies i morgen, for å ha de til en bursdagsfeiring på søndag. Så da kan jeg vel fryse browniene? jeg liker å servere bakverk så ferske som mulig.
Arkana Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Så da kan jeg vel fryse browniene? jeg liker å servere bakverk så ferske som mulig. Jada, det kan du.
Gjest piaf Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Jeg sverger til Nigel Slater's Very Good Chocolate Brownies.
Toro Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 Jeg sverger til Nigel Slater's Very Good Chocolate Brownies. Den skal jeg jammen prøve en dag piaf.
Gjest Fjellsippa Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 Her er min oppskrift med kun bakekakao i. Brownies (oppskrift fra den blå kakaopakken, men litt korrigert av meg) 6 dl mel 1 ½ ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 250 g margarin 1 dl kakao 6 egg ¼ ts salt 4 dl sukker 4 dl brun farin 180 g hakkede mandler eller nøtter(bruk gjerne food processor, men ikke for lenge. Det er godt med litt store biter) • Smelt smør. Ta av platan og rør i kakaoen. • Visp egg, salt og begge sorter sukker til eggedosis. • Sikt mel, bakepulver og vaniljesukker • Bland alt Ha røren i langpanne som er kledd med bakepapir. Stek ved 180 grader ca. 30 – 35 minutter. Jeg steker den i nøyaktig 32 minutter. Da blir den stekt, men litt tung og seig.
gard Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 Hei Jeg pleier å lage denne sjokoladekaken: http://detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?id=564 . Den er veldig enkel og minner om brownies...bruk skikkelig godt smøk og 86% sjokolade :-)
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2007 #9 Skrevet 5. juli 2007 Tusen takk for oppskrifter alle sammen. Jeg har nå prøvet Arkana sine brownies, å de ble en kjempesukkse aldeles nydelige blei de. Takk.
Gjest Noomi Skrevet 19. august 2007 #11 Skrevet 19. august 2007 hei jeg prøvde å lage brownies'n din, men den ble mislykket. jeg hadde den nok litt lenge i ovnen, for den ble tørr inni og myk på toppen, akkurat det motsatte i hva jeg ventet meg. Hva gjorde jeg feil? Skulle den ikke nederst i ovnen? Skal den virkelig steike i 60 min? Noomi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå