Gå til innhold

Brownies

Gjest Gjest_Chanell_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Chanell_*
Skrevet

Er det noen av dere som har oppskrift på Brownies? Kunne gjerne tenke meg en oppskrift som gjerne inneholder både kakao og kokesjokolade om det finnes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er min favorittoppskrift. Veldig lett å lage og gir seige og gode brownies. :)

Brownies

400 g mørk sjokolade

340 g smør

8 dl sukker

8 egg

4 ts vaniljesukker

5 dl hvetemel

Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker, egg og vaniljesukker og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en stor langpanne. Stek ved 175 grader i ca 60 minutter. (Du kan godt bytte litt av melet med kakao hvis du vil det i tillegg.)

Gjest Gjest_Chanell_*
Skrevet

Tusen takk for oppskriften, den så bra ut. Jeg tenkte at jeg skulle lage Brownies i morgen, for å ha de til en bursdagsfeiring på søndag. Så da kan jeg vel fryse browniene? jeg liker å servere bakverk så ferske som mulig.

Skrevet
Så da kan jeg vel fryse browniene? jeg liker å servere bakverk så ferske som mulig.

Jada, det kan du. :)

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Her er min oppskrift med kun bakekakao i.

Brownies

(oppskrift fra den blå kakaopakken, men litt korrigert av meg)

6 dl mel

1 ½ ts bakepulver

2 ts vaniljesukker

250 g margarin

1 dl kakao

6 egg

¼ ts salt

4 dl sukker

4 dl brun farin

180 g hakkede mandler eller nøtter(bruk gjerne food processor, men ikke for lenge. Det er godt med litt store biter)

• Smelt smør. Ta av platan og rør i kakaoen.

• Visp egg, salt og begge sorter sukker til eggedosis.

• Sikt mel, bakepulver og vaniljesukker

• Bland alt

Ha røren i langpanne som er kledd med bakepapir. Stek ved 180 grader ca. 30 – 35 minutter. Jeg steker den i nøyaktig 32 minutter. Da blir den stekt, men litt tung og seig.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for oppskrifter alle sammen. Jeg har nå prøvet Arkana sine brownies, å de ble en kjempesukkse aldeles nydelige blei de. Takk. :klappe:

Gjest Gjest_Chanell_*
Skrevet

Det var meg over..... :sol:

• 1 måned senere...
Skrevet

hei jeg prøvde å lage brownies'n din, men den ble mislykket. jeg hadde den nok litt lenge i ovnen, for den ble tørr inni og myk på toppen, akkurat det motsatte i hva jeg ventet meg. Hva gjorde jeg feil? Skulle den ikke nederst i ovnen? Skal den virkelig steike i 60 min?

Noomi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...