Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen stillinger som er spesielt anbefalt om man vil bli gravid?

Og man hører om folk som står på hodet etter sex for å "beholde" sæden. En lettere måte er jo å ha en pute under rompa. Men har denne "akrobatikken" noe for seg? Blir det lettere å bli gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir ikke lettere gravid ved å stå på hode :sol: Nå er jeg veldig dårlig til å forklare,men det er millioner av sædseller som kommer og dem som skal inn svømmer inn,dem som kommer ut er overflødige celler som man ike har bruk for. Det vil si at om du har sex i dusjen og prøver å bli gravid feks har det ingen betydning om du vasker deg med det samme.

hmmm er det noen som kan tilføye litt her,vet ikke om jeg fikk fram det jeg mente så godt her. :sol:

Gjest Gjest
Skrevet
Er det noen stillinger som er spesielt anbefalt om man vil bli gravid?

Og man hører om folk som står på hodet etter sex for å "beholde" sæden. En lettere måte er jo å ha en pute under rompa. Men har denne "akrobatikken" noe for seg? Blir det lettere å bli gravid?

Bare tull og myter!

Skrevet

En stillig hvor mannen kommer inn bakfra anbefales av ulike kilder, fordi penetreringen da blir dypere. Om det har noe for seg, det er vanskelig å si. Uansett så er det mer enn mulig å bli gravid med alle mulige andre stillinger så lenge han kommer inni deg.

• 5 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hva med stilling etter sex for å beholde sæden? Anbefales det at man ligger med bena høyt, oppetter veggen eller noe sånt?

Hilsen uvitende akkurat begynt å prøve...

Skrevet

Lurer litt på desse tinga eg og, sidan eg nettopp har blitt prøvar.

Dåke som har blitt gravide:

Kva stilling hadde dåke sex i, då det klaffa?

Kva gjorde du rett etter sex? (Låg på rygg i senga til du sovna, låg på sida, på magen. Pute under rumpa, eller ikkje. Beina i været ei stund, eller ikkje. Reiste deg opp og gjekk på do eller i dusjen etter sex, eller haldt deg i senga heile tida osv osv).

Hadde vore veldig interessant å høyra korleis dåke gjorde det, den gangen det faktisk klaffa, og du vart gravid!

Gjest Gjest
Skrevet

Slikt har ikke noe å si. Enten blir dere gravide eller så blir dere ikke det. Det er ikke neo hokus-pkus og overtro som spiller inn.

Skrevet

Vet ikke hvilken av dagene det klaffa, siden vi brukte annenhver dag metoden :) Gjorde iallefall ikke noe stort nummer ut av det, oppførte oss som vanlig, gikk på do rett etterpå som jeg alltid gjør.

Jeg personlig tror ikke slikt har noe å si, det er slik fart i svømmerne på tur ut at de finner fram dit de skal uansett.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Har hørt at dersom man har bakovervendt livmor (som jeg har) så skal man ikke løpe på do med en gang, og at en pute under rompa kan være en fordel. Jeg brukte imidlertid ingen pute, men husker at jeg sovnet av de to aktuelle gangene uten å gå på do først. Og jeg går alltid på do, er livredd for å få UVI, og å gå på do er det eneste forebyggende som funker for meg.

Gjest Fast bruker - gjest nå
Skrevet

Jeg har også bakovervendt livmor, og fikk beskjed av gynekologen å enten legge pute under baken eller beina oppetter veggen etter samleie (I minst 10 minutter). Vi fikk også til råd at det var en fordel om jeg fikk orgasme like etter mannens utløsning fordi livmorhalsen da "bukket" litt ned og lettet adkomsten for sædcellene inn i livmoren. Det har fungert helt utmerket for vår del! :) Jeg er også veldig plaget med UVI, så etter de obligatoriske 10 minuttene går jeg alltid på do, og det har som sagt fungert kjempefint for oss.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er ikke så kjent med disse forkortningene dere bruker så jeg lurer på hva UVI er for noe?

Skrevet

UVI = urinveisinfeksjon.

Jeg gjorde ikke noe spesielt. Bare hadde sex, og gikk på do etterpå. Må alltid det pga UVI jeg også. Jeg trenger bare vente et par minutter før det begynner å svi, så jeg må tisse umiddelbart etter sex. Men det klaffa allikevel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...