anka Skrevet 12. mars 2003 #1 Skrevet 12. mars 2003 Jeg bare lurer på en ting! Skal man kunne få ut melk av brystet når man er 29 uker på vei? Jeg får iallefall ikke det! Eller når begynner man i så fall å produsere det?
Praksis Skrevet 12. mars 2003 #2 Skrevet 12. mars 2003 Hos meg kom melken ganske umiddelbart etter fødselen. Dagen etter hadde jeg sånn melkespreng at det tøt ut. Lurt med ammeinnlegg ja!
anka Skrevet 12. mars 2003 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2003 Jeg lurer på dette for Maya30 har fått melk i brystene allerede! Hvorfor er vi så forskjellig!? Har det noe med å gjøre at hun har barn fra før? Hhhhmmm rart det der!
viwi Skrevet 12. mars 2003 #4 Skrevet 12. mars 2003 Mange får råmelk som siver ut av brystene lenge før fødselen og det er helt naturlig. Men det er slett ikke alle som får særlig med råmelk før fødselen og! Skikkelig melk får man ikke før 3-4 dager etter barnet er født..( de første dagene kommer det selvsagt en slags råmelk ut som er full av næringsstoffer så dette drikker barnet) Selv er jeg bare i 22 uke og har allerede begynt å lekke råmelk av og til. MEn det er ikke mye altså...
CEL. Skrevet 13. mars 2003 #5 Skrevet 13. mars 2003 Jeg er 20 uker på vei i morgen (jippii halvveis!) og har allerede fått melk i brystene mine. Har hatt det i et par uker nå. Det er ikke mye, kun noen dråper av gangen, men nok til at jeg legger merke til det. Det kommer kun melk ut når jeg går uten bh/topp, så nå må jeg sove med topp om natten, så jeg ikke lekker i sengen :oops: Jeg vet ikke hvorfor jeg har fått melk så tidlig, men det varierer jo fra person til person. Jeg har ganske store pupper, men tror egentlig ikke det har noe med saken å gjøre heller. (Jeg drikker mye melk, kanskje det er derfor... )
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2003 #6 Skrevet 13. mars 2003 Jauda har hatt litt "brystlekkasje" fra tid til annen. Er ikke spesielt godt utstyrt heller da Men det er ikke så ofte uansett 27+4 :D
anka Skrevet 13. mars 2003 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2003 Ja, ja jeg får vel bare sitte her med de "tørre" puppene mine jeg! :cry: Men egentlig er det vel ikke noe å trakte etter så tidlig, det kommer jo før eller siden uansett. Men det hadde vært koselig med en dråpe eller to!
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2003 #8 Skrevet 13. mars 2003 Tror ikke du skal bekymre deg - det kommer vel en tid der du ønsker at det ikke var lekkasje fra brystene også Er bare glad til at jeg ikke kjenner det for mye jeg :D
Gjest Starya Skrevet 13. mars 2003 #9 Skrevet 13. mars 2003 Jeg hadde litt de siste ukene før fødselen (som var tre uker før termin). Hos meg kom melkeproduksjonen veldig raskt i gang etter fødselen, gutten fikk nok å svelge unna fra første amming...
Gjest Mayamor Skrevet 13. mars 2003 #10 Skrevet 13. mars 2003 Jo mer jeg mimrer tilbake etter da Mayagutten kom til verden, jo flere "detaljer" husker jeg. Sist fikk jeg melk i brystene rundt uke20 (rett etter ultralyden). Da jeg sluttet å amme Mayagutten - var han 7 måneder. Jeg sluttet ikke fordi jeg ville det eller jeg ikke produserte melk. Men gutten nekte å suge av brystet. :-? Jeg var plaget med melk ut fra brystene i flere år etterpå faktisk... :o Men det er ingenting å ettertrakte; melken kommer tidsnok skal du se. Melkeproduksjonen har ingenting med størrelsen på brystene å gjøre. En med små bryst kan produsere mye eller lite melk. Samtidig kan en med store bryst produsere lit/mye melk... Slik er det bare. Klem fra Maya30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå