Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kefka
Skrevet

Er det noen som har noen råd over hva rødtopper kan bruke av klær? Nå tenker jeg på farge på klærne. Sliter veldig med det..

Takk for all hjelp.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Amy_*
Skrevet

Grønt og rødt er kontrastfarger.

-Grått

-Grønt (oliven ol.)

-Gyldne jordfarger (oransje,gult, brunt, ungått for mye rødt. Stjeler kanskje litt oppmerksiomhet. Men for all del, mange variasjoner av rødt hår)

- Sort

- Lilla kan være spennende, men unngå rosa. Kan ikke tenke meg at det er heldig. Kan sammenlignes med blondiner og gult. Fysjom.

Skrevet

Jeg syns det er fint med jordfarger til rødhårede. Kan gjerne bruke nøytrale farger når man har så mye farge selv!

Skrevet

Ja, oliven er fint til rødhårete :) Generelt er grønt fint synes jeg :)

Skrevet

Jeg er rødtopp, selv om jeg har juksa meg til det..

Jeg kler mørkegult, grønt og brunt veldig godt ifølge andre :)

Skrevet

Kommer vel an på egne farger, hudtype etc.

Naturfarger er vel ok, særlig grønne klær.

Ta en titt på beskrivelsen på denne siden, jeg vil gjette at du faller i Autumn-kategorien.

http://www.bellaonline.com/articles/art36502.asp

Her er det større bilder av farger

http://wedding.romanvirdi.com/color-consulting.htm

Jeg er ikke alltid sikker på om sånne årstids-farger egentlig stemmer helt, men det kan jo gi deg noen pekepiner til farger som er bra til deg. :)

Gjest Ballerina
Skrevet

Jeg er selv rødhåret (blir mer og mer brunt da), men jeg pleier å gå i hvitt, rødt, turkist, grønt, lys gult, svart, orange, lilla... det har bare å gjøre med at man må velge riktig fargetone!! :tommel: Dessuten tror jeg det har endel å gjøre om man liker det selv eller ikke... før trodde jeg at jeg ikke kunne gå med farger, men nå tør jeg! Og når min kjære sier "det var du fin i" - uten å ha blitt spurt om det er bra så stoler jeg på at han mener det ;) (ellers hadde han ikke sagt noe...)

Skrevet (endret)

Det kommer jo ann på, men jeg synes mange rødtopper kler dype/juvelfarger veldig godt. Mørkeblått er nydelig!

Endret av tekopp
Gjest Elastica
Skrevet

Jeg ville sagt alle farger utenom rosa.

Skrevet

Som regel når jeg har olivengrønne klær kommer folk å sier, "å, den fargen var fin til deg" (ok, ikke alltid, men det har skjedd flere ganger!). Bruker de fleste farger, men ikke ordentlige sterke signalfarger, er ganske blek, og det er en dårlig kombinasjon!! Har noen røde klær, men da mer bringebærrød og lignende, syntes noen rosafarger funker fint, men siden huden min er lys (kall den gjerne lys, med rosaskjær :sur: ) så passer jeg på selve fargen, har en lyslysrosa boblejakke (uff, angre rosa-bobblejakke-kjøp) men den er ikke feil farge til meg (håper jeg da). F.eks. en singlett som er rett på huden, ville jeg ikke kjøpt i rosa, da det fort går litt i ett med huden min:(

Skrevet

.. og forresten, i sommerklær og bikini f.eks. bruker jeg ikke rødt/rosa, for det macher huden ganske bra etterhvert og blir direkte stygt kan jeg tenke meg.. =P

Skrevet

[quote name='Gjest_Amy_*' date='20.06.2007 (20:25) ' Kan sammenlignes med blondiner og gult. Fysjom.

Gjest Gjest_Amy_*
Skrevet
[quote name='Gjest_Amy_*' date='20.06.2007 (20:25) ' Kan sammenlignes med blondiner og gult. Fysjom.

Hva?

Skal ikke blondiner gå med gult?

Er blond og veldig glad i gult, jeg! Pastellgult, vel og merke!

:ler:

Ellers henger jeg meg på at det finnes mange fine farger til rødtopper, men rosa er kanskje ikke alltid en god kombinasjon til rødt hår...?

Spørs om du er mørkblond eller platina, bruker pastellgult eller okertoner.

Folk får se så ræva ut de selv vil for min del. Jeg vet hva jeg kler og ikke kler....

:popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...