Pasha Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Er litt forvirret over alle kluter og varianter av dem. Hva er hva av flanell, gas og frotte? Hva brukes til hva?
Minni-Mus Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 gas klutene er kjekke å ha til å tørke gulp med. bruker de under hodet på babyen for å fange opp gulp når h*n ligger på gulvet osv. Flanells klutene er ekstra myke og gode. Synes ikke de er så gode til å tørke gulp med, men kjekke som underlag. de små gas klutene er også gdoe og bruke som vaskekluter.
Pasha Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2007 Kjøper man vanlig "jordan oppvask-klut gas klut.. " eller er det egne spesielle for babyer? *blond*
Donpedro Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 gas klutene er kjekke å ha til å tørke gulp med. bruker de under hodet på babyen for å fange opp gulp når h*n ligger på gulvet osv. Flanells klutene er ekstra myke og gode. Synes ikke de er så gode til å tørke gulp med, men kjekke som underlag. de små gas klutene er også gdoe og bruke som vaskekluter. Vi har også brukt de slik. Og så bruker vi flanell oppe håndkle på stellebordet (lett å bytte, liten plass i maskinen) og som håndkle etter bad pga tørker lett i kriker og kroker. Har først nå gått over til frottehåndkle, og han er over 4 mnd. Får kjøpt de i pakker på Cubus, Kid, Hansen & Dysvik osv.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Kjøper man vanlig "jordan oppvask-klut gas klut.. " eller er det egne spesielle for babyer? *blond* Jeg har kjøpt noen på Princess, en pakke med 3 stk koster 10 kr.
Arwen Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Jeg kan vise deg til helga. Vi gjør det samme som Minni-Mus
Pasha Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 20. juni 2007 Det hadde vært fint arwen Ser at de har både flanelsbleier og gaz bleier på spar-kjøp. Kanskje lurt med en pakke eller to av hver da?
Gjest silkesvarten Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Det hadde vært fint arwen Ser at de har både flanelsbleier og gaz bleier på spar-kjøp. Kanskje lurt med en pakke eller to av hver da? vi bruker gaz bleiene til kosekluter... det er suksess
iss Skrevet 21. juni 2007 #9 Skrevet 21. juni 2007 Jeg har kjøpt de på Spar Kjøp og de er helt fine! Flanell brukte vi inni helseteppe da jenta vår var nyfødt. De gjorde det på føden og dermed gjorde vi det hjemme. Slapp dermed å vaske helseteppene i tilfelle gulping. Flanellen er litt tykkere enn gas og dermed bedre hvis det kommer en kjempegulp for eksempel. Ellers har flanellen blitt brukt som - Underlag over lammeskinnet som gulpeoppsamler - Over skulderen når vi raper når hun spiser. - Underlag på stellematten - Underlag når hun ligger i soffaen. Gas klutene blir brukt som - Koseklut over ansiktet når hun skal sove - Tørking av gulp. Suger opp bedre enn flanell Frotteklutene vi kjøpte før fødsel har kun blitt brukt til å varme opp brystene mine før amming/pumping.. Til vasking under bleieskift bruker vi Mesoft Kompresser. Anbefales!
gaja Skrevet 22. juni 2007 #10 Skrevet 22. juni 2007 Jeg syns de store gasklutene er så harde, så de har jeg slett ikke brukt. Her i huset brukes flanellkluter til alt
Frk Doodad Skrevet 22. juni 2007 #11 Skrevet 22. juni 2007 Til vasking under bleieskift bruker vi Mesoft Kompresser. Anbefales! Hva er Mesoft komresser?
Gjest KATTAstrofe Skrevet 22. juni 2007 #12 Skrevet 22. juni 2007 Hva er Mesoft komresser? Usterile kompresser i str 10x10 cm som får kjøpt i pakker på apoteket. Kjempemyke og gode til vasking og tørking. Brukes mye på sykehus og institusjoner og
iss Skrevet 22. juni 2007 #13 Skrevet 22. juni 2007 Ja, de er kjempesmarte! Er en papirpose med grønn skrift. Spør på apoteket, de vet. Til sånne små barneromper ble det altfor voldsomt med store frottekluter.
ToveM Skrevet 22. juni 2007 #15 Skrevet 22. juni 2007 vi bruker gaz bleiene til kosekluter... det er suksess Det har vært en hit her i huset også..til alle tre, men de måtte tørkes i tørketrommel, da ble de så myke og "boblete"
Donpedro Skrevet 22. juni 2007 #16 Skrevet 22. juni 2007 Ja, de er kjempesmarte! Er en papirpose med grønn skrift. Spør på apoteket, de vet. Til sånne små barneromper ble det altfor voldsomt med store frottekluter. Vi bruker også litt mesoft, men mest euroshopper vaskeservietter med vann. Ellers så tror jeg nok det er voksne som synes at frotte blir for voldsomt for babyer. Antakelig går det nok helt fint. Grenser for hvor mye skade stoff med vann på kan gjøre, hvis man vasker uten å gnukke og gni kraftig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå