Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Hei! Noen her inne som har opplevd å ha hudsopp? Var hos legen min i fjor (for noe annet) da hun kommenterte flekker jeg hadde på rygg og mage. Jeg hadde "slått meg til ro" med at det var pigmentflekker. Legen min kalte det hudsopp. Fikk en shampo som jeg skulle bruke på de aktuelle stedene (skulle være på 15 min før jeg skylte det av). Flekkene ble nesten borte i fjor, men ser nå (som jeg begynner å bli brun) at jeg fortsatt har masse på ryggen - og det er ikke pent. . Noen som har erfaring med hudsopp? Og behandling av det? Vil så gjerne bli kvitt det !! HAr prøvd shampoen jeg fikk i fjor, men ser foreløbig ingen tegn til bedring All hjelp mottas med takk
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Forsøk noe som heter Daktacort. Tror du får det reseptfritt på apoteket. Smør det inn jevnlig uten å hoppe over en eneste gang, og unngå å være for varm og klam, gå gjerne med litt løse klær.
Solskinnsbolla Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 jeg ville vært et hakk lurere. hudsopp kan kanskje komme av noe med kostholdet ditt, for mye dusjing med såpe, og kanskje det er en ide å spørre legen om en soppdrepende tablett for å ta det innenfra. dette er noen forslag!
Gjest camele Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Noen som vet hva man kan gjøre med kostholdet? Jeg går nå på tabeletter mot hudsopp. Men fikk liksom ikke noe svar av legen hva det kom av.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Det trenger ikke å komme av hyppig dusjing og såpebruk. jeg dusjer ikke oftere enn normalt. og bruker meget mild såpe. noen har bare mer følsom hud. jeg får hudsopp nesten hver sommer (evnt når jeg er i syden på høsten). har vel bare slått meg til ro med at det kommer, så jeg er forberedt. har fått fungural-shampo som jeg smører på på kvelden, og dusjer av morgenen etter. så er det bare å være forsiktig med at rygg/bryst/mage ikke er klamt. sopp trives best i klamme og varme miljøer. så f.eks ikke la vått hår ligge nedover ryggen. eller gå med våte klær/bikini. Når du tar på shampoen, så smør over hele området, selv der det ikke er noen flekker. for det sprer seg. tablettene har jeg ikke prøvd. men da kan du ikke få sollys på deg. så hvor lurt dette er vet jeg ikke. legen min anbefaler alltid denne shampoen.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2009 #6 Skrevet 27. juli 2009 Du begynner og bli brun sier du?.. Det kommer av at huden blir "brent".. trur du bruker sol?.. Jeg fikk det engang jeg var i Tyrkia og det var 50 grader i skyggen.. Hvis du har hadd det i lengre periode maa du dra til legen og be om piller.. ikke shampo.. kuren tar 4-6 uker.
Gjest janne Skrevet 2. oktober 2010 #7 Skrevet 2. oktober 2010 hei jeg har masse erfaring med hud sopp ikke noe gøy. jeg har hatt det i mange år man får det som regel etter man har vært i syden, jeg har ryggen full ikke pent,men jeg har prøvd alt ingen ting hjelper har mogså vært hos hudlege ,har fått masse medisiner men ingen hjelp. men du skal bruke selsun shampo 2 ganger pr dag la det virke i 4 min før du skyller det av. dette skal gjøres i 3 til 4 mnd mye jobb men det hjelper. jeg er 44 år har en sønn på 21 år han har også fått det etter han har vært i syden pga fuktighet. det klør helt forferdelig. jeg føler meg ikke noe særlig pen med det , verst er det når jeg sksl kle av meg omm sommeren i bikini ikke pent skal nå prøve shampo på nytt å se om det hjelper håper du også blir kvitt det vennlig hilsen janne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå