Gå til innhold

Løshår - noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Elisabeth_*
Skrevet

Heisan

Tenker på å spleise på lang hår, noen som har gjort det? Ble det fint? Så det naturlig ut?

Jeg har hår ned til skuldrene, er det langt nok for at det ikke skla bli så veldig synlig at jeg har hair exten.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt hair extention i mange år, og det er ingen som ikke kjenner meg som ser at jeg har satt på hår. Det er kjempe fint! :sol:

Første gang jeg satt på hår var mitt eget helt kort, men festene syntes ikke. Alt skled naturlig inn i mitt hår. (Mørke fester synes mindre enn lyse). Nå har jeg like langt som extention håret, og fyller bare litt inn i mitt eget. Har vel blitt litt avhengig av tykkelsen på håret ;)

Det er viktig å sette på naturhår og ikke syntetisk. Langt hår kommer på rundt 8 000,- - 10 000,- og holder ca i 6-7 måneder avhengig av hvor flink du er til å stelle det.

Noen råd;

• Børst håret hver dag med en naturbørste.
  • Gre inn mot festene for å unngå floker.
  • Ikke vask håret hver dag.
  • Sov med håret i hestehale eller fletter.
  • Bruk produkter frisøren anbefaler.

Lykke til - du kommer til å bli kjempe fin :klappe:

Skrevet

jeg har extentions. Skikkelig fint og naturlig. Jeg fikk fylde i tillegg=) Hadde veldig tynt hår selv. Finnes masse fint på markedet=)

Lykke til

Skrevet

Jeg har hatt extensions med mikroringer som jeg bestilte på Ebay for en billig penge (1200 kroner til sammen for 300 fester, hvilket var to fulle hoder). Vil vel egentlig anbefale mikroringer fordi du lett kan sette dem inn og ta dem ut selv ved hjelp av en tang (du drar håret gjennom ringen og klemmer ringen flat med en tang slik at den sitter), så du ødelegger ikke håret der du setter dem inn, det er ikke vanskelig å få dem ut igjen og du ser heller ikke festene.

Nå tror jeg at jeg hadde alt for stor fargeforskjell midt på håret og at du derfor kunne se det lettere enn om håret hadde samme farge. Teksturen var det ikke noe problem med for jeg fikk hår som bølget seg bittelitt etter vask, akkurat som mitt eget. Jeg har tatt dem ut nå da, og da jeg tok dem ut fikk jeg litt sjokk fordi jeg mistet så mye hår. Men nå, etter et par uker, så er håret mitt bedre igjen og følelsen av at jeg hadde mistet mye hår gikk vekk, den var nok bare grunnet i at jeg fjernet extensionsene i tillegg til at man til vanlig mister endel hår i løpet av noen måneder og ikke alt hadde falt ut pga extensionsene.

Sparer håret mitt langt nå og tror ikke jeg kommer til å sette extensions inn igjen, rett og slett fordi jeg liker å kunne dra hånden gjennom håret og også å kunne gjøre hva jeg vil med håret uten at festene er i veien.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg bruker clips og liker det best. Tar du av å på som du selv vil og det varer lenger og er myyye billigere :)

Skrevet
Heisan

Tenker på å spleise på lang hår, noen som har gjort det? Ble det fint? Så det naturlig ut?

Jeg har hår ned til skuldrene, er det langt nok for at det ikke skla bli så veldig synlig at jeg har hair exten.?

Noe som er viktig å huske på er at ikke alt hår er likens, og forskjellige hårtyper reagerer forskjellig på extensions. I noen typer hår kan det sitte kjempegodt, mens i andre typer hår sklir det rett og slett ut! Og noe hår floker seg ved festene mens andre ikke gjør det.

Av erfaringsom frisør har vi kun brukt tape hår (naturhår) og kundene er veldig fornøyde med det. Men dra innom en frisørsalong og få dem til å kjenne på håret ditt!

Med såpass langt hår vil det ikke synes at du har extension annet enn at det blir lengre og fyldigere selvfølgelig. Men det er jo også avhengig av at du steller godt med det, hvis ikke kan det fort se uekte ut...;)

Skrevet

Har hatt både standard extentions og såkalt weaving. Aldri aldri mer.. håret mitt mistet halvparten av fylden og det var fullstendig ødelagt i lang lang tid. Nå bruker jeg bare clips om jeg vil ha tykkere og lengre hår for en dag. Mye mye bedre :)

Skrevet
Har hatt både standard extentions og såkalt weaving. Aldri aldri mer.. håret mitt mistet halvparten av fylden og det var fullstendig ødelagt i lang lang tid. Nå bruker jeg bare clips om jeg vil ha tykkere og lengre hår for en dag. Mye mye bedre :)

Helt enig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...