Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt litt om emnet, men fant ikke det jeg lurer på, så da spør jeg her ;)

Jeg bestilte noen varer fra Ellos/josefssons og fikk sjokk da klærene kom. Det var jo størrelse hest! :overrasket:

Jeg tok litt forbehold om størrelser siden jeg har lagt på meg litt i det siste, men disse klærene var jo som telt på meg!

Hun jeg bor med sier jeg burde visst størrelsene var større der, men jeg har ikke bestilt i fra der før.

Så nå lurer jeg på om jeg skal retunere klærene. De kom i en slags pose, så vet ikke hva jeg skulle returnere dem i. Norges pakke eller boblepakke?

Jeg lurer også på om det er noe vits i å levere dem tilbake, men tanke på porto og oppkrav? Men samtidig får jeg jo ikke brukt disse klærene da de er alt for store :tristbla:

Var kun en kjole som jeg synes passet :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du pakker det bare inn i posen igjen, teipe godt igjen og husk å legg ved returskjemaet. Koster deg "bare" 39 kr i porto hvis du har fått med sånn ferdigfrankert klistrelapp. Står egentlig ganske bra forklart på ellos.no:

» Hvordan returnerer jeg?

Raskeste måten å bytte/returnere er via Internett!

1. Logg deg inn på Mine sider.

2. Klikk på Mine bestillinger og deretter på Mine returer i menyen til venstre.

3. Klikk på Returseddel.

4. Følg instruksjonene.

5. Ved bytte får du en ordrebekreftelse via e-post med en gang.

6. Ved retur får du en bekreftelse via e-post ca 7-10 dager etter at du sendte pakken tilbake.

7. Ved retur via Internett fyller du ikke ut returseddelen men legger den med i pakken!

Slik gjør du for å sende tilbake varer

1. Fjern klistrelappen ”Forhåndsbetalt Returservice”. Denne klebes fast på pakken som du vil returnere, gjerne i samme pakke/emballasje som du fikk varene i.

2. Riv av og legg returseddelen sammen med varen du skal returnere. Har du ikke registrert returen via Internett markerer du hva du returnerer og returårsak.

3. Lever inn returpakken der du hentet den.

4. Vi regulerer returportoen i etterkant.

5. Returbehandlingen tar ca 14 dager.

Vi står selvfølgelig for returfrakten dersom vi er årsaken til din retur. Har du handlet mot Ellos Faktura eller Ellos Konto reguleres din retur/ditt bytte på din Ellos Faktura eller Ellos Konto. Har du handlet i oppkrav får du tilbakebetaling i løpet av 2-3 uker.

Du har alltid 14 dagers full returrett.

Endret av Ludvig sin mamma :)
Gjest Gjest
Skrevet

Du kan jo prøve å si at størrelsen på klærne ikke var i samsvar med dine forventninger siden du vanligvis bruker denne størrelsen, og den pleier å passe. Tror kanskje jeg ville prøvd på det.

Det verste som kan skje er i alle fall at du må betale 39 kr i returfrakt, og da slipper du jo å betale for klærne. Kanskje verdt det hvis du uansett ikke kan bruke dem? Vil jo bli billigere.

Retunerte noen varer til Josefson for ikke så lenge siden. Puttet dem bare tilbake i orginalembalasjen (plastpose), før jeg pakket det inn i gråpapir og klistret på returklistremerket. Så var det bare å levere pakken på posten.

Fikk regninga før de hadde registrert returen, så da trakk jeg bare fra de varene jeg hadde sendt tilbake, og la til 39 kr for porto, som det står på nettsidene deres at man kan gjøre.

Registrerte forresten bare returen på internett også, veldig enkelt og greit.

Skrevet

Ser pcen har stått på denne siden i dag siden jeg glemte å slå av pcen :sur:

Tusen takk for svar. Jeg skal prøve igjen klærene igjen i morgen og sende tilbake det som var alt for stort. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...