Kykkelikokos Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Jeg vurderer å ta fransk manikyr til bryllupet. Jeg har forstått det slik at det er blank eller rosa neglelakk nederst og hvit på "tuppen"? Jeg har naturlige lange negler, men synes godt de kunne ha hatt litt penere farge, derfor kunne jeg gjerne tenkt meg å få lagt en fin lakk på. Jeg sjekket prisene på et neglestudio, og det kostet over 600kr for fransk manikyr. Det jeg lurer på er om fransk manikyr er falske negler, eller om det kan legges noe lignende på ekte negler. Hvor mye er det vanlig å betale? Jeg synes 600kr er litt i overkant mye.. Kanskje litt dumme spørsmål, men jeg lurer nå på det, så jeg spør uansett :slåss:
Lola83 Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Jeg vurderer å ta fransk manikyr til bryllupet. Jeg har forstått det slik at det er blank eller rosa neglelakk nederst og hvit på "tuppen"? Jeg har naturlige lange negler, men synes godt de kunne ha hatt litt penere farge, derfor kunne jeg gjerne tenkt meg å få lagt en fin lakk på. Jeg sjekket prisene på et neglestudio, og det kostet over 600kr for fransk manikyr. Det jeg lurer på er om fransk manikyr er falske negler, eller om det kan legges noe lignende på ekte negler. Hvor mye er det vanlig å betale? Jeg synes 600kr er litt i overkant mye.. Kanskje litt dumme spørsmål, men jeg lurer nå på det, så jeg spør uansett :slåss: Fransk manikyr er rosa nederst med hvit tipp ja. En negledesigner kan lage hvit tipp på dine egne negler uten og sette på falsk tipp. Be om og få lagt hvitt oppå din egen negl bare.. Prisene varierer, kommer ann på hvem du velger.. De fleste ligger på rundt 550-900..alt etter hva du skal ha utført og til hvilken kvalitet. Jeg tipper at det du vil ha gjordt ligger på en 500-700. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Finnes forøvrig egne kit (med bruksanvisning) du kan få kjøpt i f.eks parfymerier der det følger med små klistrelapper du bruker for å få til en jevn fin hvit tupp. Med litt trening klarer du uansett dette helt fint på egenhånd. Men noe av tanken var kanskje å unne seg litt ekstra stell til bryllupet;)
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Finnes forøvrig egne kit (med bruksanvisning) du kan få kjøpt i f.eks parfymerier der det følger med små klistrelapper du bruker for å få til en jevn fin hvit tupp. Med litt trening klarer du uansett dette helt fint på egenhånd. Men noe av tanken var kanskje å unne seg litt ekstra stell til bryllupet;) Dette er et godt poeng! Hvis du ikke vil betale i dyre dommer (man gifter seg jo ikke så veldig mange ganger i livet, så sånn sett kan det jo være verdt å unne seg litt ekstra, men samtidig blir det jo gjerne veldig mye stell man vil unne seg til bryllupet, og da kan det jo være greit å begrense litt av det) så kan man jo gjøre det selv. Personlig synes jeg det kan være litt vanskelig å få til en fin fransk manikyr på seg selv, men hva om du allierer deg med din forlover/annen venninne? Få henne til å øve seg litt på å ordne neglene dine sånn at dere vet at hun får det til/du er fornøyd med resultatet. Så får du henne bare til å gjenta det på bryllupsdagen!
Kykkelikokos Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. juni 2007 Fikk ikke tak i time hos den negledesigneren jeg hadde tenkt til å gå til, de hadde fullbooket helt fra i dag til etter bryllupet.. så det er kanskje aktuelt å prøve sånt kit.. men vet ikke om venninnen min er så flink til sånt..
Catzy Skrevet 23. juni 2007 #6 Skrevet 23. juni 2007 Du og venninnen din kan jo prøve dere fram før bryllupet da. Øvelse gjør mester! Synes det er lettere å ta neglelakk på andre, så dere burde vel klare det innen den store dagen.
Wildy Skrevet 23. juni 2007 #7 Skrevet 23. juni 2007 Det er ikke vanskelig å få til selv, litt plundrete de første gangene, men øvelse gjør mester. Aldri i verden om jeg synes det er verdt å betale så mye for noe som er ganske så greit å ordne selv.
Kykkelikokos Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. juni 2007 Har ringt og bestilt time hos negledesigner. Siden jeg har naturlige lange negler skal hun bare sette på "negleforsterker" som hun kalte det. Gele på selve neglen, hvit tupp frepå og en sånn blank lakk oppå Det blir nok bra. 500kr kostet det. Fransk manikyr kostet 600kr, tror jeg skal spandere det på forloveren min hvis hun vil ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå