MiniMjau Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Vi har et ekstra rom(soverom) som vi gjerne vil innrede til et "multibruksrom" om det er et ord.. Rommet er 2.58m x 3.20m, med dør nesten helt til venstre på den ene kortsida(50 cm fra vegg) og et vanlig vindu midt på den høyre langsida. På de andre langsida er det en stige til en hems. Stigen kan settes inn til veggen når den ikke er i bruk. Hemsen er ca 1.4m x 2.2m. Vi vil gjerne at rommet(inkl hems) skal huse et kontorplass (bord med plass til laptop/printer og litt permer med papirer), bokhylle med bøker og i tillegg være gjesterom(vi har en 120rammemadrass). Har også en liten lenestol som er fin å sitte å lese bøker i. Jeg har vurdert å prøve å få rammemadrassen opp på hemsen og gjøre hemsesn til gjeste-soverom, og dermed frigjøre enormt med plass i selve rommet....grunnen til at jeg kanskje vil gå bort fra det er at jeg ikke helt ser foreldre på besøk klatrende i stigen når de skal legge seg. Men jeg må vel innrede slik at det funker for oss som bor her.... hmmmm... Hvordan kan jeg innrede rommet optimalt?
Gjest Gjest_måneperle_* Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Syns egentlig du sier det selv; du må innerede etter dere som bor der. Kan det være en løsning at dere selv sover på hemsen dersom det kommer overnattingsgjester?
Gjest Elastica Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 (endret) Først sengen: Må du bruke den du har, eller kan du kjøpe en ny madrass? Vi har nettopp innredet et rom med hems og hadde rammemadrass 120 fra før av. Den fikk vi ikke opp på hemsen på grunn av vinkelen, og måtte kjøpe ny. Da kjøpte vi en enkel madrass fra Ikea 140 som vi kunne ta opp. Jeg tenkte at dere kunne ha madrass, så var den enkelt å legge den ned i rommet hvis gjestene ikke ville leke apekatter mens de var på besøk. En rammemadrass tar stor plass, og det er dumt å bruke den opp på noe som likevel kan ligge på hemsen. Men det var bare et forslag. Jeg har dessuten lagt min elsk på Montanahyller, og her kan man velge i det uendelige med hensyn til farger, størrelser, hyller, skuffer, skap osv. Det finnes også en sekretærdel, som man kan vippe opp, slik at det ser ryddig ut når den ikke er i bruk. Ganske kostbart, men man kan kjøpe litt av gangen. Hvilke farger har dere? Gulv? Vegger? Endret 20. juni 2007 av Elastica
MiniMjau Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2007 Vi har lys parkett på gulv og helt hvite vegger. Det er hvitmalte bjelker i taket og åpent helt opp over bjelkene. Hemsen er over rommet ved siden av, altså ikke over selve rommet.
Gjest Elastica Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Vi har lys parkett på gulv og helt hvite vegger. Det er hvitmalte bjelker i taket og åpent helt opp over bjelkene. Hemsen er over rommet ved siden av, altså ikke over selve rommet. Da har dere et godt utgangspunkt og kan friske opp med farger på teppe, pute i stolen, vase i vinduet e.l. Jeg ville slengt senga på hemsen, og hatt større plass på kontoret.
Gjest Lea Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Hvor høyt er det under taket på hemsen da? Kanskje den kan brukes til oppbevaring av bøker, papirer og andre ting som ikke er i daglig bruk? Får du i tillegg plass til stolen, så har du en fin leseplass. Det høres ut som du har mest lyst til å ha madrassen/senga nede i selve rommet og da synes jeg at du skal gjøre det. Jeg ville ha satt den i enden av rommet, slik at den tok minimalt med plass og gjort den om til en sofa/daybed med puter og sengeteppe. Om du i tillegg setter inn et lite og lett bord som kan flyttes eller brukes som nattbord, så har du løst mye. Det er kanskje plass til å dytte den inn i enden av senga når den er i bruk. Se om du får tak i et skrivebord/PC-bord som ikke tar mye plass og som har plass til PC, skriver og annet utstyr over eller under.
Deidre Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Jeg ville uten tvil brukt en interiørarkitekt til å løse dette problemet. Da slipper du å ende opp med en løsning du ikke er 100% fornøyd med.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Hei Vi har også en ganske stort ekstra soverom..... jeg har hjemmekontor så hovedfunksjon til rommet er stor kontorpult masse skuffer og hyller til oppbevaring. bi funksjoner er trimrom, tv/lesekrok og gjesteseng. romme brukes mest som trim rom og kontor. vi har en go stol og tv om ikke alle vil se det samme kan de sitter her, men det er sjelden egentli. har en 120 rammemadrass som vi setter opp mot veggen når den ikke er i bruk så vi frigjør masse gulvplass til gymmatte og div. flere av møblene har hjul så de er lette å flytte rund på. du må tenke etter hvilke funkjsoner rommet skal ha og hvilkes som skal prioriteres. viktig å tenke på hvor ofte de ulike tingene blir brukt. dumt å innrede som soverom om romme blir mest brukt som noe annet. men viktig å skape plass til overnatting når det skjer.
MiniMjau Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. juni 2007 Tror jeg har greidd å bestemme meg. Jeg flytter senga til hemsen, kjøper billy-hyller og har på den innerste veggen, ved siden av hyllene har jeg en leselampe og en lenestol. Ved døra har setter jeg et bord til pc/print/kontor-ting. Tror det skal bli bra! Takk for gode råd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå