philippa starck Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Mener å huske at vi fikk vite det på denne tiden i fjor?
Gjest Jytte Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Selvstendig næringsdrivende får skattepengene i oktober.
rangi Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Selvstendig næringsdrivende har frist til 1.juli (tror jeg) på å levere inn nærinsoppgave. Min regnskapsfører leveren min via allskatt, men jeg vet jo allerede om jeg får restskatt eller penger tilbake da. Det har jeg spurt min regnskapsfører om.
Gjest Elastica Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Frist for å levere næringsoppgave var 31. mai. Men det er sikkert mulig å søke om utsettelse, selv om det er litt sent nå. Selve skatteoppgjøret kommer i oktober, men det er selvsagt mulig å regne ut selv basert på tallene fra selvangivelsen.
rangi Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Frister er 1.juli for regnskapsførere som leverer via allskatt, det sa iallfall min regnskapsfører.
Pnin Skrevet 22. juni 2007 #6 Skrevet 22. juni 2007 Frister er 1.juli for regnskapsførere som leverer via allskatt, det sa iallfall min regnskapsfører. Da tror jeg du har fått særbehandling, for fristen var 31. mai. Skattedirektoratet har gitt dispensasjon til å levere senere, men fristen for dette var 15. juni: Skattedirektoratet har besluttet at det ikke skal ilegges forsinkelsesavgift etter ligningsloven § 10-1 ved for sen levering av selvangivelse, selskapsoppgave eller næringsoppgave dersom leveringen skjer innen 15. juni 2007. Dette gjelder bare selvangivelse m.v. med leveringsfrist 31. mai og som leveres via regnskapsfører eller revisor når disse har bistått skattyter med utfyllingen. Men det kan jo være at det er andre regler for landbruk? Og man leverer vel via Altinn. Allskatt er et skatteprogram.
rangi Skrevet 22. juni 2007 #7 Skrevet 22. juni 2007 Ja, altinn skal det selvfølgelig være Allskatt er vel programmet regnskapet føres i Det kan også sagtens være at fristen var 15.juni, jeg er ikke så stø på disse datoene. Leverer bare en perm med bilag til regnskapsføreren, også fikser hun alt. Veldig greit:) Jeg vet iallfall hva jeg skal betale i skatt for 2006, det har hun fortalt, så det blir ingen overraskelse på meg når oppgjøret kommer i høst. Er ikke tilknyttet primærnæringen, foressten, så hvilke frister de har det vet jeg ingenting om.
Ugla Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 Da tror jeg du har fått særbehandling, for fristen var 31. mai. Skattedirektoratet har gitt dispensasjon til å levere senere, men fristen for dette var 15. juni: ...Og det endelige resultatet får man i oktober...
rangi Skrevet 25. juni 2007 #9 Skrevet 25. juni 2007 Jo da, det endelige resultatet kommer i oktober, men det er jo basert på tallene levert av regnskapsføreren. Jeg har iallefal aldri hatt noe særlig avvik (under tusen kr) mellom de summene regnskapsføreren min har gitt meg i juni og skatteoppgjøret i oktober.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå