-Fisken- Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Jeg skal lage mat til en veldig søt fyr på fredag. Noen tips? Tenker at taco kanskje blir litt kjedelig. Eller? Vurdert hjemmelaget pizza med salat til, eller kanskje et eller annet med kyllingfilet, kanskje fylt med soltørket tomat, e.l. Noen forslag? Kom gjerne med dessertforslag og forslag til vin.
Ce'Nedra Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Hva med en god biff (svinebiff), gode grønnsaker, krydrede potetbåter og vin til? Tror ikke jeg ville tatt taco i alle fall, men mest fordi jeg ikke klarer å spise det pent...
Hobgoblin Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Helt enig med Ce'Nedra: Taco er fyfy på date. Det er lite sjarmerende med tacosaus i hele ansiktet... Til dessert foreslår jeg sjokoladefondue og frukt, med Mas Amiel til drikke. Om du ikke har fonduegryte, så gjør det ingenting. Varm sjokoladen i gryte (tilsett evt appelsinsaft, likør, kaffe, fløte eller hva du måtte ønske), og hell over i en bolle. Dypp frukt og bær i sjokoladen. Til mat - hva med hvitvinsdampede blåskjell? Da slipper du å bruke masse tid på matlaging, og en hvilken-som-helst Muscadet går fint til. Eller ovnsstekt kyllingsfilet, surret i skinke?Tilbehør: Pasta, salat/ andre grønnsaker og fløtesaus (fres hvitløk, hell over fløte, kok opp med litt balsamico og mye basilikum).
Ce'Nedra Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Nam, det var et strålende forslag. Tror jammen jeg skal lete opp sjokoladefounduen her også, det har vel kanskje kommet gode jordbær i butikken?
-Fisken- Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2007 Endte opp med å lage kyllingfilet med pesto, kremost og soltørket tomat inni, spekeskinke surret rundt. Tilbehøret var båtpoteter og ovnstekte grønnsaker. Til dessert: Banan stekt i folie med sjokoladebiter inni (helnøtt). Det ble også en del vin til.
-Fisken- Skrevet 23. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. juni 2007 Den gikk veldig bra takk Den varte faktisk til sent uttpå etterpåmiddagen i dag. Så var veldig koselig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå