Gå til innhold

Fra oslo til Geiranger

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Neste helg skal jeg med familie ( mannen og spedbarn ) kjøre fra Oslo og til Gudbrandsdalen- Heidal ved Jotunheimen. Har leid hytte på Heidal og skal først stoppe der og kanskje dagen etter ta en tur videre til Geiranger.

Vet det kan bli en lang kjøretur med vår lille på 2 måneder, men skal ta pauser. Er det noen som har erfaring med det..

Lurer også på om det er noe jeg burde vite på forhånd om hva jeg kan oppleve på reisen og kanskje noen tips til meg?

Er takknemlig for alle ideer og tips, i år vil jeg oppleve vakre Norge som jeg har ventet på lenge..

Skrevet

Har ikke annet å si enn at det blir en knalltur! Har selv kjørt den strekningen (uten barn).

Et lite tips kan jo være å ha NAF sin kartbok og følge ruten der, så finner du mye interessant info som du ellers ville ha kjørt rett forbi.

Skrevet

Hvis det er fint vær vil jeg annbefale dere å stoppe ved Hafjell og ta gondolbanen opp i høyden, flott utsikt og greier. Like ved har du jo også Hunderfossen familiepark.

Skal dere til Geiranger noe jeg på det aller sterkeste vil annbefale at dere gjør. Så følger dere jo veien opp til Grotli og Langevatn for så å kjøre ned til Geiranger. Tur oppom Dalsnipa annbefales. Så vil jeg annbefale at dere tar bilen med på ferja ut fjorden, enten til Hellesylt eller til Valldal. Ferja til Hellesylt går hele dagen, mens ferja til Valldal kun går to ganger. Tar du til Hellesylt, kjører du så til Stranda, tar ferja over til Liabygda og videre til Linge, nå har du to alternativer, begge er fantastisk, enten tar du ferja over til Eidsdal og kjører opp fjelllet og ned den spektakulære ørneveien til Geiranger og samme vei tilbake som dere kom. Ellers så kjører du fra Linge til Valldal og tar opp fjellet forbi Gudbrandsjuvet og videre opp til Trollstigen, ¨så ned denne og opp Romsdalen til Lesja, her tar du noe som heter Slådalsveien over fjellet til Vågåmo og så tilbake til Heidal

Skrevet
Skal dere til Geiranger noe jeg på det aller sterkeste vil annbefale at dere gjør. Så følger dere jo veien opp til Grotli og Langevatn for så å kjøre ned til Geiranger. Tur oppom Dalsnipa annbefales. Så vil jeg annbefale at dere tar bilen med på ferja ut fjorden, enten til Hellesylt eller til Valldal. Ferja til Hellesylt går hele dagen, mens ferja til Valldal kun går to ganger. Tar du til Hellesylt, kjører du så til Stranda, tar ferja over til Liabygda og videre til Linge, nå har du to alternativer, begge er fantastisk, enten tar du ferja over til Eidsdal og kjører opp fjelllet og ned den spektakulære ørneveien til Geiranger og samme vei tilbake som dere kom. Ellers så kjører du fra Linge til Valldal og tar opp fjellet forbi Gudbrandsjuvet og videre opp til Trollstigen, ¨så ned denne og opp Romsdalen til Lesja, her tar du noe som heter Slådalsveien over fjellet til Vågåmo og så tilbake til Heidal

Denne turen kan nok anbefales, men det blir en veldig lang dagstur, vil jeg tro, særlig med et barn på to mnd.

Mange av veiene der er smale og svingete, og om man vil stoppe for å se/ta pauser, vil det nok ta hele dagen.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis det er fint vær vil jeg annbefale dere å stoppe ved Hafjell og ta gondolbanen opp i høyden, flott utsikt og greier. Like ved har du jo også Hunderfossen familiepark.

Tusen takk for tips,det blir en fantastisk bra tur, gleder meg masse. Håper det blir knall vær :sol:

• 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hjertelig bra, jeg lurte på det samme, skal kjøre samme strekning i neste uke og skal være rundt Geiranger i tre dager. Gleder oss. Freddieman

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...