Gå til innhold

Marrakech

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ayla_*
Skrevet

Jeg skal til Marrakech og lurte på om noen har vært der og hvordan det var.

Har hørt at det er verdens navle, kan det stemme.

Gleder meg veldig til å møte kulturen og menneskene der nede.

Er det noen som kan anbefale meg noe..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Var der for mange år siden. En veldig spennende by. "Tusen og en natt"-stemning. Vi bodde innenfor bymuren. Først et par netter på et middels hotell med utsikt mot atlasfjellene. Så et par netter i et enekelt rom som vi leide, med felles do som var et hull i gulvet.

Innenfor bymuren er det basarer, trange gater, nesten som en layrint. Farger, lukter, lyder. På torget er det selgere, gjøglere og slangetemmere. Noen smågutter forsto at jeg var redd for slangene og lekte seg med å løpe etter meg meg en slange, jeg kastet noen småpenger på bakken og da var heldigvis pengene mer spennende enn å skremme meg :). Tror de tullet med meg fordi jeg så ut som en person som de kunne tulle/flørte med. Jeg var bare ca 20 år og ryggsekk turist.

I boder på torget kan du få kjøpt mye spennende mat. Vi ble dårlige med oppkast og diare. Men tror årsaken var at vi kjøpte en vannflaske av noen smågutter og at de sannsynligvis hadde blandet flaskevann med annet vann for å tjene mer penger. Vi reagerte på at korken ikke virket skikkelig forseglet, men vi hadde en lang og varm busstur foran oss og ikke annet drikke. Derfor tok vi dessvere sjansen på å drikke litt av vannet likevel. Kan være lurt å ta med Immodium tabletter.

Siden Marokko er et muslimsk land er det ikke så vanlig å nyte alkohol. Du kan derimot bli tilbudt hasj hvis du blir invitert hjem til noen. Vi ble kjent med en gutt og invitert hjem til familien hans, og hasjpipa gikk rundt bordet. Reis med et åpent sinn og vis respekt for menneskene som bor der, også for selgerne som kan oppleves som slitsomme til tider. Bare avvis dem på en høflig og bestemt måte hvis du ikke er interessert. Hvis du er interessert kan du prute på prisen, de regner med det.

Ønsker deg en god og opplevelsesrik tur!

Gjest Tanita
Skrevet

Jeg har vært der og det er en helt fantastisk og vakker by! Du har alt du vil ha der og mer til! Ikke noe problem å drikke alkohol, det er veldig bra uteliv på gode utesteder. Byen må bare oppleves! God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...