Gå til innhold

Astrid Lindgrens verden

Anbefalte innlegg

Gjest Pjusk
Skrevet

Noen som har vært i Astrid Lindgrens verden?

Hvilken aldersgruppe passer dette best til?

Likte dere dere der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil mene at disse bøkene er for de litt større barna (10-12), da en del av dem kan være litt skumle. (F.eks. Mio min Mio). Jeg leste dem vel litt tidligere (var en lesehest), men husker jeg syntes de var skumle da.

Forøvrig var Lindgrens bøker blant de beste jeg visste :)

Skrevet

KAnskje du finner noe om det på http://www.alv.se/

Jeg har vært der, men det er for over 10 år siden, så jeg husker desverre ikke stort.

Gjest Pjusk
Skrevet

Jeg har sett på nettsiden, men fikk ikke så veldig konkret inntrykk av selve parken.

Guttene mine er 7 + 10 år. Vi har ikke lest mye av Lindgrens bøker, men de har jo fått med seg Pippi, Emil , Ronja Røverdatter og Brødrene Løvehjerte.

Skrevet

Ah, beklager, trodde du snakket om bøkene :) Har ikke vært i parken.

Gjest Pjusk
Skrevet
Ah, beklager, trodde du snakket om bøkene :) Har ikke vært i parken.

Skjønte det. Alt i orden! :ler:

Skrevet
Jeg har sett på nettsiden, men fikk ikke så veldig konkret inntrykk av selve parken.

Guttene mine er 7 + 10 år. Vi har ikke lest mye av Lindgrens bøker, men de har jo fått med seg Pippi, Emil , Ronja Røverdatter og Brødrene Løvehjerte.

Jeg husker at vi fikk se huset til Pippi (og brus-treet), snekkeboden til Emil (med trefigurer inni), osv osv (tror dette ligger litt utenfor selve parken - tror vi tok buss dit)

I selve parken husker jeg ikke så mye, desverre...

Men jeg husker at det var en fin og morsom tur. Jeg var vel 10-11 år når jeg var der

Skrevet

Vi var der for noen år siden, barna var 7, 8 og 9 år gamle. Parken var veldig fin, den, men det var nok vi voksne som hadde det største utbyttet. Parken er veldig svensk.....med det mener jeg at svenskene har et helt annet forhold til Lindgren enn vi har og de kjenner flere andre figurer enn vi kanskje gjør.

For våre barn ble det iallefall for mye de ikke kjente fra før og det ble da kjedelig.

Anbefaler derfor at barna er litt eldre når dere reiser dit, og at de kjenner flere Astrid Lindgren-historier enn Emil og Pippi.

Skrevet

Var der for noen år siden, tipper søstern var rundt skolestart eller noe, altså for rundt ti år siden. Hadde planlagt å være i parken to dager, men på campingen kvelden før traff vi bekjente som hadde kjøpt todagesbilletter og gav oss sin andre dag fordi en dag holdt for dem. Vi brukte disse, og en dag holdt mer enn nok for oss også.

Både små og store kjedet seg, det var mye fint å titte på men veldig lite å gjøre om du skjønner...

Skrevet
Var der for noen år siden, tipper søstern var rundt skolestart eller noe, altså for rundt ti år siden. Hadde planlagt å være i parken to dager, men på campingen kvelden før traff vi bekjente som hadde kjøpt todagesbilletter og gav oss sin andre dag fordi en dag holdt for dem. Vi brukte disse, og en dag holdt mer enn nok for oss også.

Både små og store kjedet seg, det var mye fint å titte på men veldig lite å gjøre om du skjønner...

Vi fikk også det samme intrykket. Gledet oss nok litt for mye. Ja, det var da fint å se på - men mye skuffet også. Så for oss Pippi huset med stor "villniss" hage bla. annet. Men huset sto bare i en bitterliten inngjerding, i en sandhaug, med en papphest (eller treplate). Borgen til Ronja Røverdatter var også midt i en sandhaug. Jeg så for meg vann og slikt rundt, jeg....

Men mye av det andre var fint å se på, det var jo det. Men ungene hadde det ikke så spesielt gøy.

Vi gikk også veldig fort igjennom alt, hadde forventet at det var mye større.

Så alt i alt var det kanskje mest ok for oss voksne, vi som har flere minner fra historiene.... Men vi var litt skuffet, husker jeg....

Skrevet
Så alt i alt var det kanskje mest ok for oss voksne, vi som har flere minner fra historiene.... Men vi var litt skuffet, husker jeg....

Foreldrene mine var veldig skuffet, syntes ikke det var verdt pengene i det hele tatt. (Men så betalte vi jo ikke heller da, siden vi fikk billetter av de vi møtte som ikke gadd bruke sine dag to-billetter...)

Skrevet

*mimre* :-D Jeg lurer på om jeg var fem eller noe. Har masse minner derfra, men de er litt vage. Jeg syntes det var helt fantastsik der i hvert fall! :) Jeg hadde allerede et godt forhold til Astrid Lindgrens böker og jeg var nok ikke spesielt bortskjemt på fornöyelsesparker - det har sikkert litt å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...