KimseImse Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Nå har det seg sånn at vi bytter barnehage. Siste dag i nåværende barnehage er sist på juni, så har de helfri hele juli måned (betalingsfri måned). Vi fikk brev fra kommunen om at vi hadde fått ny barnehageplass fra 1.august og trodde jo at dette skulle gå greit. Men etter et møte med styrer på barnehagen, så får vi vite at barnehageoppstarten ikke er før 13.august, men at vi må betale full regning for augusten! Er dette lov? Nå kommer jeg i knipe. 14 dager uten barnepass! Da må jeg jo betale en eller annen barnepasser (som jeg ikke aner hvem skal bli??) og samtidig betale for barnehageplass! Åååå!! :slåss:
Gjest Gjest_Magica_* Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Sånn er det her også. Nytt barnehageår starter ca 15. august.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Høres ikke rett ut nei ang. betalingen. Her i Oslo betaler du fra dagen du har fått plass og fysisk får lov til å komme. Altså om styrer sier 15. så betaler du fra 15. Men om du selv hadde valgt å vente 14 dager, så blir jo saken en annen Jeg hadde aldri godtatt å betale for en plass jeg ikke disponerer. Ofte er det slik at barna får plass fra 1. august, men at oppstart er senere i august. Dette fordi personalet skal ha tid til alle de nye barna, og innkjøringene. Men siden ditt barn er barnehagebarn i utgangspunktet bør jo ikke innkjøringen være et stort problem. Snakk med styrer på nytt og forklar situasjonen.
Tusenfryd Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Vi begynte i barnehagen midt i måneden og betalte full pris i alle fall. Sånn er det visst bare. vedr tider og ferie, så har barnehagene makta og enhver stakkar må bare innrette seg. Vi får ingen ferie sammen i år, for skal man ha fri når barnet har fri; vinterferie, påske, høstferie, inneklemte dager, planleggingsdager og 1 måneds sommerferie (ikke fire uker, 1 måned hos oss er det fire og en halv uke) og med siste år i permisjon - ja, da bløir det stusslig. Vi har heller ikke annen pass.
Gjest Mayamor Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Har desverre vært igjennom akkurat det samme; full pris og halv måned. :kaffe:
Gjest lillebøll Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Her begynner ungen 15. Er det muligheter å hyle seg inn før? Om jeg ligger med eieren? *desperat etter barnehage*
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 I barnehagen jeg jobber i starter de nye barna stort sett når de selv ønsker, såfremt det passer ifh til ferieavviklingen til personalet. Betalingen regnes ikke hele mnd om man begynner midt i, det blir regnet ut ifh til hvor mange dage barnet har i oppstartsmnd. Og til deg med alle feriene og planleggingsdagene: Ifg vedtektene som gjelder alle barnehagene i den kommunen jeg jobber i er alle barna pålagt 4 ukers ferie hvorav 3 må være sammenhengende i sommermånedene. De 5 årlige planleggingsdagene telles som den 4. ferieuka. Jeg regner med at dette er normal praksis, sjekk vedtekter. Kan da ikke skjønne at ferieavvikling er noe problem siden vi har 5 ukers ferie.
Ulrikke Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Da snuppa begynte i august i fjor, betalte vi bare for dagene fra hun hadde tilbudet (altså, vi fikk brev om oppstart litt etter midten av august). Jeg jobbet i bhg mens jeg var gravid, og hadde jo løpende kontakt med dem - ba om å få oppstart blant de siste fordi snuppa jo ikke var 1 år før i november. Betalte fra de tilbød meg plassen, selvom vi valgte å ikke begynne før en uke etterpå. Men å få tilbud fra 15. og betale for hele høres jo rart ut, synes jeg... Reagerte ikke på at jeg måtte betale fra hun hadde plassen selvom jeg valgte å vente, men å betale FØR man har plass blir jo feil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå