Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg lei av at de ringer oss hver dag, både på hjemmetelefon og begge mobilene for å få oss til å bytte abbonement og komme over til dem. Hver gang har vi sagt at vi ikke er intressert og hver gang har vi sagt at om de ikke slutter å ringe så avbestiller vi hustelefonen også, så har vi ikke ett eneste kundeforhold til dem.

De hører ikke på det, og sist de ringte sa vi at nå har de vært med på å bestemt oss. Vi kutter hustelefonen! De blir spake i andre enden, men det går ikke lenge så ringer de igjen.

Noen som opplever det samme? Gode råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest -Blinkie-
Skrevet
Gode råd?

Det er ikke nødvendig å være høflig og vente til de er enige om å avslutte samtalen før du avslutter samtalen. Glem all din gode oppdragelse. :)

Skrevet

Det har vi gjort allerede ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jepp de ringer meg 3 ganger daglig nå... erdrittlei hele telenor. Vi har gått over til annet selskap nå nettopp. Jeg har sluttet å ta tlf fra de... men de ringer hele tiden likevel.

Det som forundrer meg litt er når jeg før trengte kundeservice hos telenor så kom jeg aldri gjennom - ventet i timesvis på svar. Mens når det gjelder å få meg tilbake som kunde da har de personer som har tid å ringe meg 3 ganger daglig (de har holdt på en mnd nå)

Tror seriøst de hadde klart å beholde litt flere kunder hvis de tok litt av folkene å plasserte de på kundeservice ja.

Har mye dårlig erfaring med telenor.....

Skrevet

De ringte en gang til meg, jeg svarte: - Nei takk, jeg er ikke interessert. Og det var det, har ikke hørt mer.

Gjest Gjest
Skrevet
Nå er jeg lei av at de ringer oss hver dag, både på hjemmetelefon og begge mobilene for å få oss til å bytte abbonement og komme over til dem. Hver gang har vi sagt at vi ikke er intressert og hver gang har vi sagt at om de ikke slutter å ringe så avbestiller vi hustelefonen også, så har vi ikke ett eneste kundeforhold til dem.

De hører ikke på det, og sist de ringte sa vi at nå har de vært med på å bestemt oss. Vi kutter hustelefonen! De blir spake i andre enden, men det går ikke lenge så ringer de igjen.

Noen som opplever det samme? Gode råd?

Noter deg navnet og spør hvor vedk. ringer fra. det er selgere i et callselskap i oppdrag fra telenor.

Send skriftlig klage til selskapet og callsentra.

Mange av de somjobber der har provisjon og lite lønn.

Håpet er jo å få napp hos noen.

Jeg tar aldri tlf...kan nr deres utenat nå...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har liten respekt for voksne mennesker som ikke har reserverte seg mot telefonsalg.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har liten respekt for voksne mennesker som ikke har reserverte seg mot telefonsalg.

Jeg har reservert meg mot telefonsalg. Det hindrer ikke telefonselgere i å ringe meg flere ganger daglig likevel.

Skrevet

Hhusk at det tar ca 3 mnd før reservasjonen i brønnøysundregisteret trer i kraft!

Ville bare sagt: jeg har reservert meg, ringer dere en gang til blir det annmeldelse!

De som jobber i callselskap, kan legge inn beskjeder på hver av de de ringer sin profil...feks: Hun truer med annmeldelse.

Så neste som får din profil opp kan lese det, og da er det ingen unnskyldning!

Gjest Reven
Skrevet

Reservasjon mot telefonsalg gjelder ikke dersom du har et aktivt eller nylig avslutta kundeforhold til oppdragsgiveren. Dermed har disse selgerne faktisk lov til å ringe.

Da jeg kasta Telenor ut av huset fikk jeg samme problem som dere.

Selgerne fikk klart og greit svar på at Telenor hadde tapt på alle de tre viktigste punkta for oss: pris, kvalitet og service, og at vi ikke ville vurdere å gå tilbake. Det hjalp, faktisk!

Gjest Gjest
Skrevet
Hhusk at det tar ca 3 mnd før reservasjonen i brønnøysundregisteret trer i kraft!

Jeg vet det. Men de burde greid å ordne det på en ti-tolv år...

Skrevet

De telefonselgerne som ringer fra telenor har en liste foran seg, på listen står alternativ til svar kunden gir. Det er ETT ja-svar, og ørten variasjoner av nei.

Eksempel på nei-svar; "Nei, ring tilbake neste dag","Nei, men ring tilbake om en uke", "Nei, men ring tilbake om to uker", "Nei, men ring tilbake innen 1mnd", "Nei, ring tilbake innen 3mnd", "Nei, aldri ring tilbake".

Selgerne har en liste foran seg, der hvor de har oversikt over alle samtaler de har mens de er på jobb. Svarer kunden ja, er det ok, men om kunden svarer nei, så registreres kun nei-et om man velger siste alternativ (Nei, aldri ring tilbake), siden kunden da blir fjernet ut av hele liste-systemet. De selgerne som går for å være "gode" hos Telenor bruker ytterst sjelden siste nei-alternativet, selv om kunden gir beskjed om det, for å slippe å få "nei"-svar på statistikken sin.

De ferskeste selgerne er gjerne de ærligste også, og det er som regel de som setter folk på nei-listen slik de slipper plagsomme oppringninger senere, dette fører igjen til at man får dårlig resultat og ikke får fortsette i jobben. Slik blir de ælige sortert ut, mens kynikerne og de "sorte får" sitter igjen som selgerne hos telenor...

(Jada, det finnes alltid unntak,..)

Eneste gode rådet jeg kan gi er å be dem krysse av på alternativ NEI - IKKE RING TILBAKE/ALDRI RING TILBAKE, og håpe at de gjør det. En gang må du vel treffe på en ærlig sjel i andre enden, som gjør jobben sin.

Gjest lillebøll
Skrevet
De telefonselgerne som ringer fra telenor har en liste foran seg, på listen står alternativ til svar kunden gir. Det er ETT ja-svar, og ørten variasjoner av nei.

Eksempel på nei-svar; "Nei, ring tilbake neste dag","Nei, men ring tilbake om en uke", "Nei, men ring tilbake om to uker", "Nei, men ring tilbake innen 1mnd", "Nei, ring tilbake innen 3mnd", "Nei, aldri ring tilbake".

Selgerne har en liste foran seg, der hvor de har oversikt over alle samtaler de har mens de er på jobb. Svarer kunden ja, er det ok, men om kunden svarer nei, så registreres kun nei-et om man velger siste alternativ (Nei, aldri ring tilbake), siden kunden da blir fjernet ut av hele liste-systemet. De selgerne som går for å være "gode" hos Telenor bruker ytterst sjelden siste nei-alternativet, selv om kunden gir beskjed om det, for å slippe å få "nei"-svar på statistikken sin.

De ferskeste selgerne er gjerne de ærligste også, og det er som regel de som setter folk på nei-listen slik de slipper plagsomme oppringninger senere, dette fører igjen til at man får dårlig resultat og ikke får fortsette i jobben. Slik blir de ælige sortert ut, mens kynikerne og de "sorte får" sitter igjen som selgerne hos telenor...

(Jada, det finnes alltid unntak,..)

Eneste gode rådet jeg kan gi er å be dem krysse av på alternativ NEI - IKKE RING TILBAKE/ALDRI RING TILBAKE, og håpe at de gjør det. En gang må du vel treffe på en ærlig sjel i andre enden, som gjør jobben sin.

Jobbet for Telenor du og? :ler:

Sier nei, ring aldri tilbake da blir du ute av listene i 6 mnd (men mange selgere vegrer seg for å registrere aldri på kunder, du skal ikke ha mange før du sitter på sjefens kontor) i stedet for tre måneder som du gjør vis de registrerer nei på deg.

Så husk: nei!

Ikke noe tull, bare et nei. Vis ikke krysser de ikke av nei, fordi du ikke sa ordet nei.

Der jeg jobbet fikk vi ikke lov å krysse av nei vis kundene ikke sa ordet klart og tydelig. Ikke tid, ikke lyst, vil ikke osv kom ikke under nei.

Ikke rart jeg fikk sparken, er for ærlig, men vil du ha smør på skiva må man gjøre som sjefene sier.

Skrevet

Da selgere av ulike slag fortsatte å ringe etter at jeg opplyste om at jeg egentlig hadde reservasjon og at jeg kom til å sende inn klage om det fortsatte, ga de seg. Nå har det ikke ringt en selger hit på over et år.

Skrevet

Vi er også reserverte og har vært det i mange år, men så lenge man har eller har hatt ett kundeforhold med dem så har de lov til å ringe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...