Gå til innhold

Kunstig brudebukett

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen andre som vurderer brudebukett av kunstige blomster?

Hvor mye må dere betale for den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vurderte det fordi det er veldig mange allergikere i familien. Den første floristen jeg var innom bare avviste meg og sa at det gjør de ikke. Litt teit synes jeg, fordi det er ikke lenger snakk om plastblomster av typen du finner på Rimi - det lages flotte silkeblomster. Den floristen jeg tilslutt valgte, sa at de hadde hatt den problemstillingen før, men alle hadde valgt ekte blomster - og det hadde ikke vært noe problem. Så også jeg og ikke noe problem.

Hva jeg imidlertid angret på, er at vi valgte ekte blomster til dekor. Vi kjøpte eføy og røde gerbera - og helt ærlig ser man ikke forskjell på en ekte rød gerbera eller en av silke, nettopp fordi den ekte er så flott og rød, den ser kunstig ut.

Eføy - den slappe bleke eføyen vi fikk var ingen ting mot litt grønt og fresht vi kunne kjøpt av silke.

Og prisen hadde vært en brøkdel. Som eksempel kan jeg nevne at de har kunstige gerbera på Mique-butikkene til 10,- Vi betalte 25,- for de ekte.

Skjønner...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juli brud

Har hørt om pris på kunstig brudebukett, da jeg gjerne vil ha den etter bryllupet som et minne. Kommer ca på samme pris som en brudebukettbukett av ekte blomster. Har bestemt meg for kunstige blomster, fortsat usikker angående bord dekorasjonene, men brudgom, forlover og far skal ha ekte roser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og tittet på kunstig eføy til borddekorasjoner og undres forstatt på om vi kanskje skal bruke det.Tenkte ellers på små potteroser til borddekorasjon.

De kan man jo ta med seg hjem og plante ut i hagen etterpå...:enig:

Spørs hva mamma får ut av hagen sin... Men da jeg luftet kunstig brudebukett for prinsen fikk han pusteproblemer og lurte på hva i all verden jeg var laget av.

DET skulle han ha seg frabedt!!! Selvom jeg prøvde å si at det var mye lettere å ta vare på den etterpå.... Ikke tale om nei! Så da så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Dere mener ikke seriøst at dere har tenkt på å ha kunstige blomster i buketten deres???

Kanskje det er bare meg, men for meg er brudebuketten et symbol på det levende, det som gror. Og det er for meg en gåte hvordan man kan velge å bruke noe dødt som et slikt symbol..

Jeg jobbet i en blomsterbutikk tidligere, og mange jenter var innom for å høre om å bruke tørkede blomster i sin bukett. Jeg er bare såååå glad for at sjefen min sa nei hver eneste gang....

Blomsterbuketten skal være levende, frisk og et innslag av det som spirer og gror. Et symbol på kjærligheten mellom dere, mener nå jeg. Derfor synes jeg også det er veldig trist med brudebuketter som støver bort på en hylle i kjellerstua...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre som vurderer brudebukett av kunstige blomster?

Hvor mye må dere betale for den?

Jeg vet dessverre ikke hva dette koster, men ville komme med et lite innlegg.

Min venninne laget en bukket - type krydderier. Det var blanding av blomster (silke) og forskjellige krydder. Dere husker kanskje det var in

på slutten av 80-tallet å lage krydderbuketter..?

I alle fall. Jeg synes alternativet til ekte blomster bør tas seriøst. Ikke alle KAN bruke ekte blomster - hva skal de bruke? Som seriøs brudebinder synes jeg at man skal prøve å møte kunden på kundens premisser og ønsker, og ikke gå i mot fordi man selv mener det er feil.

Jeg synes det er tøft at folk velger noe annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere mener ikke seriøst at dere har tenkt på å ha kunstige blomster i buketten deres???

Kanskje det er bare meg, men for meg er brudebuketten et symbol på det levende, det som gror. Og det er for meg en gåte hvordan man kan velge å bruke noe dødt som et slikt symbol..

Jeg jobbet i en blomsterbutikk tidligere, og mange jenter var innom for å høre om å bruke tørkede blomster i sin bukett. Jeg er bare såååå glad for at sjefen min sa nei hver eneste gang....

Blomsterbuketten skal være levende, frisk og et innslag av det som spirer og gror. Et symbol på kjærligheten mellom dere, mener nå jeg. Derfor synes jeg også det er veldig trist med brudebuketter som støver bort på en hylle i kjellerstua...

For meg var det av hensyn til gjestene - og ikke symbol på noe som helst utenom at det var pent med blomster.

Å kalle det å bruke noe "dødt" er din måte å se det på - som du ser ikke alle gjør det.

Og nei, som du ser, jeg gjorde det ikke - men det er ikke dødt som i morbid å tenke annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Vel - jeg er tilhenger av å tenke annerledes, jeg. Men for meg er det faktisk en gåte hvordan noen kan velge å pynte seg med en "død" reproduksjon av noe som har vært levende.

Nå er det egentlig først og fremst tørkede blomster jeg synes er fælt å bruke - men jeg har litt de samme følelsene for kunstige blomster.

... jeg forstår hvis det er sånn at bruden er veldig allergisk eller noe i den duren. Men da må det da kunne gå an å finne en eller annen type levende blomst/plante som man ikke reagerer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg må bare si meg enige med de uenige her ;o) En ting er når det

er allergier som gjøre at kunstig blomster blir valgt - men pga at de skal ha den som minne!!!!! Hallo, hvor lenge tror du den holder seg fin da - det skal ikke så mye støv til før den blir stygg/misfarget! Du har bildene fra dagen som minne, få noen til å ta mange fine bilder av den og vurder heller og la noen male et maleri av den utifra ett av bildene i stedet for å velge kunstige blomster i buketten..........det er nå min mening. Jeg synes det høres kjempeharry ut, beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tenkt tanken å ha kunstig bukett...! Jeg er veeeldig glad i blomster, men det er fordi de lever... :D Så da skal jeg heller leve godt med at en blomst eller to ikke ser helt pigg ut på alle bildene... Og - som nevnt her - buketten er vel ikke akkurat like frisk og fin om noen år uansett...? Da må man i tilfelle oppbevare den i et lufttett rom eller noe...

Men - bare så det er sagt - jeg syns absolutt det bør finnes gode tilbud også til dem som er plaget med allergi o.l.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 år senere...

ALT KAN BESTILLES PÅ EBAY.COM! wedding flowers artificial..... Lykke til!

Anonym poster: c50358354d8c428ec0c18f5be9a724e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVOR, HVORDAN og ikke minst HVORFOR finner man frem tråder fra mange, mange år tilbake?! :lete:

Endret av kaprifolen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HVOR, HVORDAN og ikke minst HVORFOR finner man frem tråder fra mange, mange år tilbake?! :lete:

Men det at tråden er gammel betyr vel ikke at problemstillingene ikke fremdeles eksisterer - men hos andre mennesker som skal gifte seg ;-)

Vil legge til at hvis man absolutt skal velge uekte blomster bør man bruke litt på å få de så "ekte" som mulig. Var i et bryllup hvor både bukett, bordpynt, kirken og alt var i skikkelig kjipe uekte blomster. Det var IKKE pent.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det høres litt trist ut med falsk brudebukett. Jeg har hørt at den buketten skal representere kjærligheten mellom ekteparet som blomstrer. Da blir det litt feil å bruke syntetiske blomster som ikke lever...

Dessuten kommer det sikkert til å bli vanskelig å finne et fint sted å plassere buketten, om man vil ta vare på den. Den kommer til å ende et sted og støve ned, og det er ihvertfall trist.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunstige blomster høres litt rart ut. Og det ble ikke bedre av å se den finn-annonsen :ler:

Men: det finnes jo endel alternativer til ekte blomster. Selv lurer jeg på å lage min egen bukett av stoff- og papirblomster. Litt fordi jeg er allergisk, mest fordi det er et morsomt hobbyprosjekt. Altså ikke blomster som prøver å se ut som om de er ekte, bare dekorative ting av ymse materialer. Synes det kan være vel så fint som ordentlige blomster (selv om det selvfølgelig er nydelig det og)

429530883180035963_KuSZKrit_c.jpg

59461657549751354_CQ8NP8gc_c.jpg

429530883180035864_i7tUEIOP_c.jpg

fabric%20bridal%20bouquet.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1307821021309

Noen går jo enda litt lenger og har noe som ikke ser ut som blomster en gang. Eller bare er tull. :lol:

2374495714_6852b78bd5.jpg

ACF3D92.jpg

adding-crystals-to-wedding-bouquet-2.jpg

D7C28B78-F06C-11DF-B79E-C5F98681407C.jpg

Endret av Pingting
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...