Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #1 Del Skrevet 19. juni 2007 Som dere sikkert veit pleier alle norske-skoleelever å få et særemnearbeid i norsk i vk2( dette er likt for alle). Det jeg lurte på er om dere som er forbi vk2 kan hjelpe mg litt. Jeg har ikke så mye tid til å jobbe med det særemne, grunnet all styret rundt realfagene, så hadde vært takknemlig hvis dere kunne ha sendt meg verket deres? Hadde satt stor pris....er helt utslitt nå, så hadde hjulpet veldig mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 19. juni 2007 #2 Del Skrevet 19. juni 2007 Som dere sikkert veit pleier alle norske-skoleelever å få et særemnearbeid i norsk i vk2( dette er likt for alle). Det jeg lurte på er om dere som er forbi vk2 kan hjelpe mg litt. Jeg har ikke så mye tid til å jobbe med det særemne, grunnet all styret rundt realfagene, så hadde vært takknemlig hvis dere kunne ha sendt meg verket deres? Hadde satt stor pris....er helt utslitt nå, så hadde hjulpet veldig mye. Ja, særlig. Tok selv alle realfagene, og hadde plenty tid til å jobbe med særemnet mitt, og alle andre fag, i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 19. juni 2007 #3 Del Skrevet 19. juni 2007 Hvem tar eksamen i realfag for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alou Skrevet 19. juni 2007 #4 Del Skrevet 19. juni 2007 *dårlig samvittighet* Dette er første og siste gang Alou er fekk på KG! Forstår at du blir stresset over å ha mye å gjøre, men du må gjøre det selv, lille venn. Du står jo fritt til å velge tema, så velg noe som interesserer deg. Noen forfattere som skriver om emner du liker eller en interessant epoke i litteraturhistorien, for eksempel. Det hjelper ikke å flykte fra det - du vil være kjempe fornøyd når du er ferdig med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 19. juni 2007 #5 Del Skrevet 19. juni 2007 Hva med å heller spørre om tips til tema og vinkling?? Det er hvertfall jeg interesert i.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liskat Skrevet 19. juni 2007 #6 Del Skrevet 19. juni 2007 Det er særdeles lite sannsynlig at de av oss som brukte tid på å lage et godt særemne er villig til å dele det. Dessuten pleier mange lærere å kjenne igjen elevene sine på skrivemåten og slikt, så du ville risikert at de skjønte det var juks og fanteri. Ta deg heller tid til å jobbe selv! Vi andre har hatt like mye og gjøre på vgs som du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_minni_* Skrevet 19. juni 2007 #7 Del Skrevet 19. juni 2007 Jeg sender deg ikke verket mitt (skriv det sjøl, det har du tid til, og det kan bli ganske gøy hvis du er interessert, synes iallefall jeg), men jeg kan gi deg noen tips på tema o.l Selv hadde jeg en serie gamle barnebøker der jeg skrev annmeldelse av hver bok, i tillegg til litt om stil og sjanger, særtrekk fra tidsperiode osv. Andre i klassen leste tre bøker av en bestemt forfatter, f.eks. Sigrid Undset, Unni Lindell eller Jo Nesbø (krimbøker var veldig populært, spennende å lese og bra å skrive om; der så man på oppbyggingen av historiene, forskjellen mellom bøkene, om hovedpersonen endra seg fra bok til bok o.l.) Du kan også velge å ha et språktema, en i klassen min (en dog svært spesiellt interessert), valgte å undersøke og skrive om forskjellen fra norsk språk og en nord-engelsk dialekt Du kan velge mellom masse, vær oppfinnsom, sett deg ned med penn og papir! Brainstorming og tankekart er lurt å lage før du går igang med skrivinga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 19. juni 2007 #8 Del Skrevet 19. juni 2007 Tråden er ryddet, se Kvinneguidens regler. vimse-mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå