Gå til innhold

IKEA møbler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe ny seng, bokhylle og arbeidspult på IKEA. Er det noen som har noen erfaringer? Jeg synes ofte noe virker litt farlig billig, men de har så mye fint...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sofa, sofabord, bokhylle, to kommoder og to nattbord fra Ikea og jeg er veldig fornøyd. Selv om jeg skrudde det sammen selv så henger alt fortsatt sammen og funker som det skal. Det eneste er at det er en liten skade i treverket på den ene kommoden. Men det så jeg før jeg skrudde den sammen, men gidda rett og slett ikke å dra og klage.

Har også mye småstæsj, og det er ikke alltid like holdbart. F.eks. plantene dør som fluer (kan være feil stell fra meg og da...) Men møbler og slik handler jeg gjerne på Ikea igjen.

Gjest Tweek
Skrevet

Den leiligheten vi nettopp bodde i så var alt ferdig møblert fra ikea (jess :ironi: )

Men det fungerte veddig greit og det er jo billig..

Gjest Tweek
Skrevet

En ting man ikke bør kjøpe fra ikea er LACK Bordene. Det er skikkelig rævva kvalitet.

Skrevet (endret)
En ting man ikke bør kjøpe fra ikea er LACK Bordene. Det er skikkelig rævva kvalitet.

Lackbordene våre har gjort nytten som stuebord i litt over 4 år, og er like fine fremdeles (selv om jeg er relativt lei av dem.. Kanksje jeg må mishandle dem litt? :ler: ). Men vi har de med bjørkefiner på, mulig det er forskjell siden de er litt dyrere enn de lakkede?

Forøvrig har vi en god del møbler fra Ikea, deriblant Billy-bokhyller, Pax garderobeskap, skrivepult (hjørnebord, fra kontorserien Galant), seng og madrass. Men alt vi har er fra det øvre prissjiktet deres, jeg synes en del av de billigste produktene ser veldig vaklevorne ut. Vi har holdt oss til mange av de gamle klassikerne som jeg rett og slett tror de ikke tør å endre for mye på (mine foreldre har f.eks. hatt Billy-hyller fra en gang tidlig på 80-tallet, og de er like fine ennå). Samtidig skal det sies at Ikea stadig endrer på en del av produktene for å gjøre dem enda billigere, og jeg synes ikke alltid de er like gode etter slike "forbedringer"/prisreduksjoner.

Edit: Alou, vi hadde Expedit tidligere (ga den bort siden den ikke passet i den nye leiligheten vår), og den var helt allright! Veldig greit at man kan få skuffer som passer inn, slik at man kan gjemme bort litt av rotet sitt. ;) Sambo tilbyr seg forøvrig å komme og banke hull i din hvis du kjøper, sånn som han i sin iver gjorde med vår. (Meg: "H, det der går ikke bra! Ikke bruk hammer!" Sambo: "Jooooda, går så fint atte! Jeg legger bare litt papp imellom!" Heldigvis var det på toppen, så det syntes ikke så godt til vanlig... :roll: )

Endret av itla
Skrevet (endret)

-

Endret av Miros
Skrevet

Jeg har og Lack-bord og er veldig fornøyd med mitt, det er nesten som nytt selv om det er noen år gammelt nå.

Den er kjempefin. :)

Skrevet

Jeg har den! Det var litt vanskelig å sette på plass hyllene, så alle sitter ikke som de skal. Egentlig var den et mareritt å montere. Det gikk da til slutt, men ble ikke helt perfekt. Monterte den alene, går nok mye bedre med to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...