Gå til innhold

Hornhinnebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har informasjon om - eller enda bedre; erfaring med - hornhinnebetennelse som følge av overdreven bruk av kontaktlinser?

Finnes det noen alternative behandlingsmåter for dette (leste at uttrekk av groblad kunne hjelpe, noen som kan bekrefte dette)?

Endret av Fantasia
Gjest Gjest_Jumbo_*
Skrevet
Noen som har informasjon om - eller enda bedre; erfaring med - hornhinnebetennelse som følge av overdreven bruk av kontaktlinser?

Finnes det noen alternative behandlingsmåter for dette (leste at uttrekk av groblad kunne hjelpe, noen som kan bekrefte dette)?

Dersom hornhinne betennelse er det samme som det man kaller for indre øyebetennelse eller regnebue hinne betennelse så kan jeg si at jeg selv har vært plaget av dette.

for mitt vedkommende har jeg hatt dette i 5-6 ganger fellesnevneren for meg er at det alltig har kommet på høsten/vinteren, ofte i perioder hvor jeg har vært veldig stresset. Blir alltid spurt av øyelegen om jeg har tatt noen revmatisme prøver og det har jeg ikke, legen menet også at dette var også var unødvendig da det ikke kommer noen fornuftig ut av de testene.

Jeg bruker ikke linser eller briller så jeg tror ikke det er noen sammenheng, har også spurt flere øye spesialister og dem sier dem ikke vet hva som forårsaker denne type betennelse. Det som er viktig er at dersom du begynner å oppdage symptomene til dette så må du fortest mulig komme deg til en øyespesialist og ikke surre bort tid hos allmenlegen, for i verste tilfelle kan dette være farlig...

• 2 år senere...
Gjest Gjest_Lalala_*
Skrevet
Dersom hornhinne betennelse er det samme som det man kaller for indre øyebetennelse eller regnebue hinne betennelse så kan jeg si at jeg selv har vært plaget av dette.

for mitt vedkommende har jeg hatt dette i 5-6 ganger fellesnevneren for meg er at det alltig har kommet på høsten/vinteren, ofte i perioder hvor jeg har vært veldig stresset. Blir alltid spurt av øyelegen om jeg har tatt noen revmatisme prøver og det har jeg ikke, legen menet også at dette var også var unødvendig da det ikke kommer noen fornuftig ut av de testene.

Jeg bruker ikke linser eller briller så jeg tror ikke det er noen sammenheng, har også spurt flere øye spesialister og dem sier dem ikke vet hva som forårsaker denne type betennelse. Det som er viktig er at dersom du begynner å oppdage symptomene til dette så må du fortest mulig komme deg til en øyespesialist og ikke surre bort tid hos allmenlegen, for i verste tilfelle kan dette være farlig...

Hei,

Nei hornhinnebetennelse er IKKE det samme som regnbuehinnebetennelse. Jeg har selv hatt hornhinnebetennelse, og så vidt jeg vet er ikke dette farlig. Eneste er at du er plaget av grusomme smerter og blir utrolig lyssky; jeg lå i mørket i 3 dager i strekk før jeg turde å ta på meg solbriller og surre en mørk genser rundt hodet for å få moren min til å kjøre meg til legevakten. Her fikk jeg bedøvelsesdråper og smertestillende. Tror ikke jeg fikk noe annen form for medisiner enn dette.

Jeg bruker selv kontaktlinser, så det kan ha en sammenheng, men det trenger ikke være det. Har ikke hatt varige men etter hendelsen, men vil IKKE ha dette igjen!!!

Skrevet

Jeg har brukt linser hver dag i 10år, og de siste 2-3årene har jeg hatt døgnlinser. Har aldri hatt noe problemer med slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...