Gå til innhold

Taushetsplikt

Gjest Utlogget nå

Anbefalte innlegg

Gjest Utlogget nå

Uten noen lengre forklaring, skal ha en abort og får dermed fravær fra jobb. Leser flere steder at det er vanlig med en sykemelding iettpar dager etter på.

Har ikke lyst til at så mange skal få vite om dette så lurer derfor på i hvilken grad min nærmeste sjef har taushetsplikt.

Jobber på ett avdeligskontor med en teamleder. Over teamleder står fagsjef og så konserndirektør. Teamlederen min rapporterer til fagsjef.

Så en sykemelding blir levert til teamleder- som sender videre til fagsjef. Deretter videre til personalsjef.

Har egentlig ikke lyst tilå lyve til teamlederen min (vi har et veldig godt forhold), men er redd for at andre får vite årsaken. Har to dager på egenmelding nå pga sterk kvalme og oppkast (sikkert en kominasjon av gravidtitet og nervørsitet).

Noen som vet i hvilken grad min teamleder har taushetsplikt om fraværsgrunn? Og ikke minst; hva en lege vil skrive på sykemeldingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis teamleder er den du skal forholde deg til,så er jeg ganske sikker på at teamleder har taushetsplikt.

Jobber selv som nestleder,og jeg har hvertfall like mye taushetsplikt som butikkleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Det legen skriver på sykemeldingen vises bare på din del, og ikke på delen til arbeidsgiver. Du trenger ikke opplyse grunnen til fraværet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det legen skriver på sykemeldingen vises bare på din del, og ikke på delen til arbeidsgiver. Du trenger ikke opplyse grunnen til fraværet.

:Nikke:

Vil du være på den sikkre siden, behøver du ikke oppgi grunn til noen av de!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ingen grunn til at du skal fortelle hvorfor du er borte fra jobb, og de på jobben har ikke lov til å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest utlogget
Uten noen lengre forklaring, skal ha en abort og får dermed fravær fra jobb. Leser flere steder at det er vanlig med en sykemelding iettpar dager etter på.

Har ikke lyst til at så mange skal få vite om dette så lurer derfor på i hvilken grad min nærmeste sjef har taushetsplikt.

Jobber på ett avdeligskontor med en teamleder. Over teamleder står fagsjef og så konserndirektør. Teamlederen min rapporterer til fagsjef.

Så en sykemelding blir levert til teamleder- som sender videre til fagsjef. Deretter videre til personalsjef.

Har egentlig ikke lyst tilå lyve til teamlederen min (vi har et veldig godt forhold), men er redd for at andre får vite årsaken. Har to dager på egenmelding nå pga sterk kvalme og oppkast (sikkert en kominasjon av gravidtitet og nervørsitet).

Noen som vet i hvilken grad min teamleder har taushetsplikt om fraværsgrunn? Og ikke minst; hva en lege vil skrive på sykemeldingen?

Hvorfor i all verden skal du oppgi diagnose? Ingen har krav på å få vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...