Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Vi er prøvere (PP3 nå) og holder nå på å planlegge vinterens ferie. Siden jeg kan ha blitt gravid (håper vi ) når vi skal på ferien vil vi dra til et sted det er OK å dra som gravid. Jeg har forsøkt å lese litt på nett. Ble litt satt ut av en lege som mente gravide ikke burde dra til Frankrike en gang (og kalte det av alle ting "syden" i Frankrike også ). Vår "opprinnelige plan" var å dra til Cuba, men det er kanskje litt langt å fly og litt har malariafare, så.. Noen som har noen gode ideer? Evt som har de samme tankene?
LaraCroft Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Er akkurat i samme situasjon som deg ligger bare en mnd foran i pp da Vi også planlegger ferie til vinteren, og vi prater om "gode gamle" gran canaria vi da...Vi skal også ha med en småbarnsfamilie, så det er en del å tenke på Så lenge jeg ikke er langt ut i svangerskapet tror jeg at det ikke spiller så mye rolle hvor man drar, se da bort ifra steder hvor man må vaksinere seg og slikt da, dit ville jeg ikke dratt. Derfor synes vi det er like greit å reise til "det andre" Norge Men hvis det kommer opp forskjellig info her ang dette så hadde det vært greit, hvis det er noe man må forholde seg til. Men nå vet du hvertfall hva jeg tenker
Impala Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Jeg ville planlagt reise dit jeg ville, også ville jeg tatt forhåndsregler med hensyn på hva jeg spitse og hygiene hvis jeg var gravid når reisen skulle finne sted. Vi var i "syden" en uke nå når jeg var 27 uker på vei, og det var ikke noe problem. Tenkte bare litt mer over hva jeg spiste og at jeg vasket hendene oftere enn jeg pleier. Så bestill dere reise uten å tenke på at dere kan være gravide da er nå mitt råd
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Jeg ville planlagt reise dit jeg ville, også ville jeg tatt forhåndsregler med hensyn på hva jeg spitse og hygiene hvis jeg var gravid når reisen skulle finne sted. Hvilke hygieniske regler er det du liksom mener beskytter mot malaria, da? For meg hadde det i alle fall ikke vært aktuelt å "ikke tenke på at jeg kan være gravid". Det er jo mitt store mål å bli gravid og det er totalt ansvarsløst å dra til et malariaområde som gravid.
Impala Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Hvilke hygieniske regler er det du liksom mener beskytter mot malaria, da? For meg hadde det i alle fall ikke vært aktuelt å "ikke tenke på at jeg kan være gravid". Det er jo mitt store mål å bli gravid og det er totalt ansvarsløst å dra til et malariaområde som gravid. Nå så jeg ikke det med malaria, og det er klart å reise til malariaområder ville jeg nok unngått ja.
Impala Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Det er ikke sikkert man kan ta malariavaksine når man er gravid.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Det finnes ikke noen "malariavaksine". Malaria beskytter man seg mot ved å ta daglige piller mens man er i malariaområdet og en stund etter at man har forlatt området. Slike piller kan ikke tas av gravide.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 Men nå vet du hvertfall hva jeg tenker Jup! Vi tenker vist ganske likt Alt vi "virkelig har lyst til" egner seg dårlig som gravid.. Og nå velger vi å prioritere det å forsøke å få barn. Hadde vi valgt å prioritere de reisene vi drømmer om hadde vi heller utsatt prøvingen et par år. Den "prosessen" har vi tatt og har valgt prøvingen, så da tar vi konsekvensen av det. Ang malaria som en del har diskuterte her, så er det noe man absolutt må unngå som gravid. Man bør heller ikke bli gravid før etter et års tid etter at man har kommet hjem fra "utsatt reising" (dvs tvilsomme hygieniske forhold osv) tropiske strøk pga en del sykdommer som har lang inkubasjonstid. Valget vårt om at vi vil dra til et "trygt område" (dvs først og fremst innen Europa, tenker vi) er allerede tatt. Så da blir vel spørsmålet om noen har et godt tips om hva som kan være et spennende reisemål der. Vi har i det siste opplevd at vi synes feriene innad i Europa er kjedelige og gir lite. Samtidig som de koster mye.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #10 Skrevet 20. juni 2007 Hva liker dere å gjøre i ferien da? Jeg har hatt veldig mange fine, ikke kjedelige ferier i Europa, men jeg vet ikke hva dere liker. Si litt om det, så kan vi diskurere videre.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #11 Skrevet 20. juni 2007 Vi liker å se nye spennende ting (komme til ting vi har hørt om). Vi liker natur og opplevelser. Vi liker å få badet og kost oss litt og få god mat, men det blir for kjedelig om det er alt vi gjør. For å nevne et par av mine beste ferieminner: - skutertur på Svalbard - ut i ørkenen med beduiner på Sinai - sykkeltur i jungelen i Kambodsja
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #12 Skrevet 20. juni 2007 Noen forslag: Sykkeltur i Alpene sykkeltur i Camargue/Provence Slottsferie i Frankrike eller Tyskland Sykkeltur i Belgia, med besøk i Antwerpen, Brugge og Gent. Fjellferie i Nordhellas Rideferie på Island (ok tidlig i svangerskapet, og slike turisthester er rolige) Tur til Irland, kombinere byferie med naturferie Tur til Azorene, mulighet for fjellturer, sjøaktiviterer osv. Andalucia i Spania, en blanding av sjø, fint vær, fjellandskap, Sierra Nevada, kultur, byferie, utflukt til Gibraltar.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #13 Skrevet 20. juni 2007 Noen forslag: Sykkeltur i Alpene sykkeltur i Camargue/Provence Slottsferie i Frankrike eller Tyskland Sykkeltur i Belgia, med besøk i Antwerpen, Brugge og Gent. Fjellferie i Nordhellas Rideferie på Island (ok tidlig i svangerskapet, og slike turisthester er rolige) Tur til Irland, kombinere byferie med naturferie Tur til Azorene, mulighet for fjellturer, sjøaktiviterer osv. Andalucia i Spania, en blanding av sjø, fint vær, fjellandskap, Sierra Nevada, kultur, byferie, utflukt til Gibraltar. Mange bra ideer for sommerturer.. Men vi må ta vår ferie på vinteren (november-februar) pga mannens jobb.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #14 Skrevet 20. juni 2007 Da Gran Canaria. Kan gjøres mye mer spennende enn en vanlig chartertur.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #15 Skrevet 20. juni 2007 Da Gran Canaria. Kan gjøres mye mer spennende enn en vanlig chartertur. Jeg har prøvd både Teneriffe og Gran Canaria med stor innsats på å gjøre det til spennende ferieturer. Så den spenning som evt måtte finnes der er "hentet ut" for lengst. Jeg vet jeg er en "krevende kunde".. Det er derfor jeg sprø om råd (nettopp fordi jeg er tom for gode ideer selv)
Pasha Skrevet 20. juni 2007 #16 Skrevet 20. juni 2007 jeg ville nok holdt meg unna de mest eksotiske reisemålene som gravid.. dvs steder der man bør ta vaksiner for å reise og malaria områder. Safari er vel heller ikke spesielt lurt som gravid har jeg hørt (men aldri sjekket opp i om faktsik stemmer da) Ellers kan du nok reise mange steder bare man er nøye på hva man spiser og hygien. Og dersom det er varmt at man drikker masse vann
LaraCroft Skrevet 21. juni 2007 #18 Skrevet 21. juni 2007 Ja, det var et godt reisemål. Dit ønsker jeg også å reise en gang... Ha en kejmpefin tur da:) vil tippe den blir opplevelsesrik ja
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #19 Skrevet 22. juni 2007 Ja, det var et godt reisemål. Dit ønsker jeg også å reise en gang... Ha en kejmpefin tur da:) vil tippe den blir opplevelsesrik ja Ja, jeg tror det blir bra.. Selv om også det er et sted jeg egentlig hadde sett for meg å komme til på sommerhalvåret. Gleder meg allerede.. Selv om det er lenge til ennå..
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2007 #20 Skrevet 22. juni 2007 Noen deler av Japan (sørvest) er jo så varme om sommeren at det lønner seg å reise dit om vinteren. Dere kan jo benytte anledningen til å reise dit...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå