onyx Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Noen som har tips til gode styrkeøvelser man kan gjøre hjemme? Spesielt for overkroppen, maage, rygg, armer. Nå driver jeg med intensive gåturer 3-4 ganger i uka (1-1 1/2 time hver gang, mye oppover), men føler jeg ikke får trent overkroppen like effektivt.
Ce'Nedra Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Du sier ingenting om du har egen vekter? Ville kjøpt meg det. Jeg føler i alle fall ikke at jeg får trent godt nok uten vekter, da går det mest i pushups.
Gjest Deception Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 En styrkestrikk med håndtak i begge ender er en god investering, og kan tilpasses etterhvert som du blir sterkere.
onyx Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2007 Nei, jeg har ikke noe utstyr hjemme, men matter og slike strikk er jo bra å ha. Regner med at det sikkert holder foreløpig. Takk for tips så langt. Kom gjerne med flere og gjerne tips til konkrete øvelser.
Gjest Deception Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Mitt minimalprogram når jeg ikke orker å trene styrke på studio er veldig enkelt: Push ups (for min del med strak kropp) Sit ups/mageøvelser generelt Dips mellom to stoler Da får jeg dekket det mest basale, og jeg kjeder ikke vettet av meg. Med strikk får jeg i tillegg trent litt mer skulder, og mer konsentrert på armene, men det har jeg ikke alltid tilgjengelig.
Ce'Nedra Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 Pushups med bredt grep. Pushups med smalt grep.
øyenstikker Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 Jeg har lagt min elsk på en stor byg ball Den kan du gjøre utallige styrkeøvelser på. Den er og fin å sitte på når en ser tv, så får en gjort to ting på en gang
onyx Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. juni 2007 Så flotte tips. Noen som kan noen gode ryggøvelser? Føler jeg ofte slurver med ryggen...
onyx Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. juni 2007 Da får jeg dekket det mest basale, og jeg kjeder ikke vettet av meg. Med strikk får jeg i tillegg trent litt mer skulder, og mer konsentrert på armene, men det har jeg ikke alltid tilgjengelig. Det er vel det som er "problemet" med styrketrening, det er så kjedelig. Og å gå i studio nå i sommervarmen, når jeg egentlig bare vil bruke 30 min på styrkeøvelser etter en lang tur, det har jeg ikke lyst til.
Gjest Deception Skrevet 19. juni 2007 #11 Skrevet 19. juni 2007 Push ups og "planken" er jo øvelser som trener støttemuskulaturen, i hvertfall. Ellers har du de klassiske ryggøvelsene, av den typen hvor du ligger på magen, ser ned i gulvet, og løfter overkroppen forsiktig fra gulvet og senker ned igjen. Kan også gjøres vekselvis for høyre og venstre side. (Gud, jeg er dårlig på å forklare. )
onyx Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 19. juni 2007 Jeg skjønner hva du mener altså (engang for hudrevis av år siden gikk jeg på styrke aerobic...), jeg hadde bare håpet at det fantes morsommere øvelser enn den der man ligger med trynet i gulvet.
Ce'Nedra Skrevet 19. juni 2007 #13 Skrevet 19. juni 2007 Er ikke noe god på å forklare jeg heller, men det er jo en ryggøvelse hvor man løfter motsatt bein og arm samtidig, og så det andre beinet og armen. Husker ikke hva øvelsen heter. Tror de brede push upsene går en del på ryggen også, i alle fall på skuldre. (Ble mye mas om push ups fra meg nå.. )
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #14 Skrevet 19. juni 2007 Noen som har tips til gode styrkeøvelser man kan gjøre hjemme? Spesielt for overkroppen, maage, rygg, armer. Nå driver jeg med intensive gåturer 3-4 ganger i uka (1-1 1/2 time hver gang, mye oppover), men føler jeg ikke får trent overkroppen like effektivt. Kan absolutt anbefale deg gåstaver da. Bruker det selv og har i tillegg trent styrke på med gymball en gang i uka. J trenteeg en dag med vekter i forrige uke og jeg var faktisk mye sterkere enn jeg trodde selv. Om du har en gymball kan du gjøre mange gode øvelser for overkropp. De kan jeg heller fortelle nærmere om dersom det er aktuelt for deg.
Gjest Kristin_ Skrevet 21. juni 2007 #15 Skrevet 21. juni 2007 Se på øvelsessidene til http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/ http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?d=102&am...&submit.y=4 (masse forskjellige opplegg, med mye kun kroppsvekt som motstand) http://www.iform.no/pub/kat.php?id=7 www.basistrening.no Samtlige anbefales på det varmeste
onyx Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #17 Skrevet 22. juni 2007 Takk for tips og linker. Veldig greit med de øvelsene jeg kan gjøre hjemme og som jeg ikke trenger så mye utstyr til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå