Gabriel777 Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Jeg trenger råd og skal prøve å gjøre en lang historie kort. I februar oppdaget jeg at kona var blitt forelsket i en kollega på jobben. Det kom som et sjokk (for oss begge) etter 15 års lykkelig ekteskap. Vi bestemte oss for å legge dette bak oss og se fremover. I tiden som fulgte merket jeg at hun endret mobilvaner og oppførte seg merkelig. Man kjenner hverandre ganske godt etter å ha levd sammen så lenge. Jeg fikk spesifisert utskr av mobilsamtaler og det viste seg at hun hadde sendt ca 340 sms'er til ham i løpet av 1 måned. Vi snakket sammen. Hun lovet bot og bedring. For en drøy måned siden skulle hun på byen. Igjen skjønner jeg at noe er i gjære. Det viser seg at hun og en veninne har kjørt til byen hvor han bor og så har de dratt på byen sammen. Ny oppvask. Mobiltullet fortsetter og neste spesifiserte utskrift viser at antall meldinger ikke har minket i det hele tatt. Når jeg ser på tidspunkter meldinger er sendt viser dette at hun ofte er den som tar kontakt da meldingene har startet når jeg har gått tur, sett fotball osv. Hun sier at meldingene bare er tull og fjas. Jeg bestemmer meg for å sjekke telefonen hennes. Føler dette som et tillitsbrudd men er ganske desperat. Jeg leser fire meldinger fra ham på forskjellige tidspunkter. Tre av dem er klart flørtende. Blandt annet sier han at han ""savnet deg noe helt forferdelig i går" Hun sier at hun ikke har truffet ham utenom jobben bortsett fra den kvelden på byen. Hun går turer rett etter jobben et par dager i uken mens vår yngste sønn er på svømmetrening. Hun vil alltid gå alene på turer og har alltid med mobiltelefon. Er borte et par timer. Hun gjør også nå mye ofte ærend rett etter jobb som hun ikke gjorde tidligere. Jeg er rimelig frustrert over situasjonen. Har noen ganger lyst til å ringe ham å be han dra et visst sted. Han er også gift. Ikke enkelt dette når han tydeligvis er forelsket i min kone og hun synes han er kos og hun liker ham veldig godt. Når hun skriver og mottar meldinger vet jeg av tidligerer utskrifter at 3 av 4 meldinger har gått til ham. Blir nesten irritert når hun sitter og taster. Er jeg naiv som tror de ikke har noe mere på gang? Eller er dette uskyldig og bare tull?
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Uff da! din kone har forelsket seg i en annen, ikke bra, det kan skje i de beste forhold, tro meg. Du må virkelig spørre henne om dette er såpass alvorlig at hun tenker å gå, eller vil legge dette bak seg, fordi du er ikke dum må du si.
Gjest =tentacle= Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Er jeg naiv som tror de ikke har noe mere på gang? Eller er dette uskyldig og bare tull? Det er ikke uskyldig å holde på slik bak ryggen din med en forelskelse, men det trenger ikke være et forhold som inkluderer sex, hvis det er det du spør om. Kan ikke rådgi deg om du skal bryte, men skjønner veldig godt din frustrasjon. Oppførselen hennes er respektløs og egoistisk nå, og hva man skal gjøre når hun nekter å forholde seg til at man ikke kan pleie en forelskelse og ta vare på forholdet sitt samtidig, vet jeg ikke. Du kan selvsagt sette hardt mot hardt, og risikere at hun velger ham. Eller at det er det som gjør at affæren stopper før det går for langt, slik at du vinner henne. Og du kan tape på å vente, både i personlig stress for å leve i usikkerhet og sprekker i stoltheten, og på at hun likevel går. Og du kan vinne å beholde en kone som viser seg å ha en synkende verdi som investeringsobjekt. Jeg ville nok tatt en oppvask, tror jeg. Tatt tak i at dere hadde bestemt dere for å legge det bak dere og se fremover, og konfrontert med at hun ikke har fulgt opp det valget, og bedt henne redegjøre for om hun fortsatt vil stå for det, og krevd at det i såfall betyr at hun må kutte ut fyren. Men det er meg, og hva jeg kan leve med og ikke. Og ut fra dagens situasjon, hvor jeg ikke har 15 år med historie med noen. Det er umulig for meg å se for meg hvor mye jeg hadde vært villig til å holde ut for et håp om at forholdet skulle bli godt igjen. Det kan ikke bli et lett valg. Lykke til
Gjest Gjest_Kvinne_* Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Dere trenger nok en oppvask. Å fortsette flørtingen slik hun gjør, selv etter at det er avslørt er nokså respektløst overfor deg, syns jeg. Å bli forelsket i andre i løpet av et langt samliv er veldig vanlig og trenger overhodet ikke bety forholdets undergang. Jeg ville krevet at hun avbrøt all kontakt - det er ikke urimelig. Samtidig vil det være viktig for deg å få bragt på det rene om målet hennes er et godt samliv med deg, eller om hun går med tanker om at dere skal bryte forholdet. Femten år er lang tid, dere har barn og et felles hjem. Dette kutter man ikke ut bare på grunn av sms-virksomhet. Likevel er det et minstekrav at hun viser vilje til å komme over forelskelsen. Først da kan dere fortsette og du kan prøve å gjenopprette den tilliten som hun har ødelagt. For det er ikke noe tvil om at dette er et tillitsbrudd selvom det kanskje ikke er sex inne i bildet. Å gjenopprette dette krever felles innsats, det klarer du ikke alene.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 I din situasjon så er det første jeg hadde gjort å kontakte konen til denne fyren. rett og slett for at boblen skal sprekke og at han får oppleve litt turbulens på hjemmebane. Din kone og han dyrker sin forelskelse. forelskede mennesker tenker ofte svært lite rasjonelt. Få de ned på jorden igjen! Hun virker svært trygg på deg og din kjærlighet.kanskje hun faktisk ikke er redd for å miste deg, siden hun holder på slik. Selv om du vil redde ekteskapet så behøver du ikke finne deg i slik manglende respekt. Gjør noe hun ikke forventer av deg. Reis bort med ungene, begynn å gå mye på byn for så å ikke komme hjem før neste dag, et eller annet. eks over er kanskje ikke noe for deg, men hun behøver er vekker.
Gjest =tentacle= Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 I din situasjon så er det første jeg hadde gjort å kontakte konen til denne fyren. rett og slett for at boblen skal sprekke og at han får oppleve litt turbulens på hjemmebane. Konen hans er en egen person, helt uskyldig i denne sammenhengen, og hvis hun skal involveres i hva som foregår, må det være fordi det med sikkerhet er til nytte for henne, ikke for at hun skal være et middel for at trådstarter skal oppnå det han vil.
Jalp Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 Slik jeg ser det, er det ganske enkelt slik at hun må få vite at hun nå må ta et valg. Hun må få vite hva som er konsekvensen hvis hun fortsetter kontakten med denne fyren. Mitt råd er at du må være meget tydelig, slik at hun VIRKELIG forstår at hennes nåværende atferd ikke tolereres lenger. Jeg har en mistanke om at hun nå ikke tar deg på alvor, all den tid hun fortsetter denne kontakten til tross for enighet om noe annet dere imellom.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 Konen hans er en egen person, helt uskyldig i denne sammenhengen, og hvis hun skal involveres i hva som foregår, må det være fordi det med sikkerhet er til nytte for henne, ikke for at hun skal være et middel for at trådstarter skal oppnå det han vil. Helt og totalt uenig i dette. Hennes mann er involvert med ts sin kone. Ergo er hun allerede involvert, uvitende eller ikke. Å ta kontakt med henne er ikke man gjør _mot_ henne, til egen fordel. Det er rett og slett en nødvendighet i en slik situasjon. Om det er til nytte for henne å få slik informasjon kan ingen vite. Men sjansen for at hun setter pris på å få slik informasjon er vel så stor som at hun ikke gjør det.
Gjest =tentacle= Skrevet 19. juni 2007 #9 Skrevet 19. juni 2007 Helt og totalt uenig i dette. Hennes mann er involvert med ts sin kone. Ergo er hun allerede involvert, uvitende eller ikke. Å ta kontakt med henne er ikke man gjør _mot_ henne, til egen fordel. Det er rett og slett en nødvendighet i en slik situasjon. Om det er til nytte for henne å få slik informasjon kan ingen vite. Men sjansen for at hun setter pris på å få slik informasjon er vel så stor som at hun ikke gjør det. Du griper inn i hennes liv ved å påtvinge henne denne informasjonen, og det synes jeg er respektløst overfor henne når det er ens egen vinning som er motivasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #10 Skrevet 19. juni 2007 Du griper inn i hennes liv ved å påtvinge henne denne informasjonen, og det synes jeg er respektløst overfor henne når det er ens egen vinning som er motivasjonen. så skal man la være å informere en tredjepart i alle situasjoner som kan medføre krise da? Om det er noen så påtvinger henne denne informasjonen så er det indirekte hennes mann. Å forvente en reaksjon når en har en følesesmessig/seksuell relasjon til en gift person er faktisk å forvente. Men la oss si at ts ikke kunne tenke seg dette av de grunnene du nevner,-tredjeparten følelser, kanskje en samtale med den andre mannen er bedre?
Gjest =tentacle= Skrevet 19. juni 2007 #11 Skrevet 19. juni 2007 så skal man la være å informere en tredjepart i alle situasjoner som kan medføre krise da? Om det er noen så påtvinger henne denne informasjonen så er det indirekte hennes mann. Å forvente en reaksjon når en har en følesesmessig/seksuell relasjon til en gift person er faktisk å forvente. Men la oss si at ts ikke kunne tenke seg dette av de grunnene du nevner,-tredjeparten følelser, kanskje en samtale med den andre mannen er bedre? Han kan gjerne snakke med den andre mannen, men det er dårlig gjort å BRUKE konen hans bare fordi man tror at hun er den som har mest sammenfallende interesser med ham selv. Uansett, selv om affæren kanskje kan kuperes ved å gå på den andre mannen, eller indirekte gjøre det ved å sprenge bomben på konen hans, så synes jeg ikke det er en god løsning (mannen er greit, for det skader i hvertfall ikke tredjepersoner). Hvis ikke min partner kan vekkes av samtaler om at dette er et problem for meg og en trussel for ekteskapets innhold og eksistens, så er det nok for meg til å gå. Og da hjelper det ikke å kunne stenge tilgangen på en annen kvinne for å beholde en som heller ville vært et annet sted.
Gjest Gjest_marion_* Skrevet 19. juni 2007 #12 Skrevet 19. juni 2007 Kjære mann! Slik du presenterer saken, er det helt tydelig at noe er på gang. Og du står på sidelinjen, betrakter det hele og lar det skje! Hvorfor er din kone så likegyldigoverfor deg? Er du en "godfjott" som ikke tar til motmæle for noe og som hun ikke finner interessant lenger? Eller har hun forelsket seg og fullstendig mistet hodet? Hvor mange bevis trenger du egentlig? Hadde jeg vært deg, hadde jeg umiddelbart gått til aksjon og krevd en god forklaring på dette. Hvis hun har mistet hodet, er hun ikke i stand til å stanse selv. Det må du gjøre. Fortell henne hva du mener om dette, hun er din kone og har lovt evig troskap til deg foran alteret. Jeg hadde aldri akseptert en slik oppførsel av min ektemann, og attpåtil latt det skje uten å mukke. Nei kjære deg, få vekk skylappa og ta et oppgjør.
Gjest Gjest_trine_* Skrevet 19. juni 2007 #13 Skrevet 19. juni 2007 Hva om du forteller kona til mannen om dette, samt viser den spesifiserte telefonregningen som bevis? Hun har også krav på å vite det, hun blir jo ført bak lyset. Jeg er normalt ikke for hevn, men dette kan kanskje være en vekker. Allier dere, og finn på noe sprell. Kanskje turtelduene innser hvor dårlig dere blir behandlet?
turbogirl Skrevet 19. juni 2007 #14 Skrevet 19. juni 2007 Hva om du forteller kona til mannen om dette, samt viser den spesifiserte telefonregningen som bevis? Hun har også krav på å vite det, hun blir jo ført bak lyset. Jeg er normalt ikke for hevn, men dette kan kanskje være en vekker. Allier dere, og finn på noe sprell. Kanskje turtelduene innser hvor dårlig dere blir behandlet? signerer denne... Vil også si at jeg håpr dere finner ut av dette,å ønsker dere lykketil
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #15 Skrevet 19. juni 2007 Jeg er forundret over at det finnes så myke og veike menn i dette landet som TS. Hadde du vært en mann, hadde du dratt hjem til rivalen din og gitt ham kraftig juling, og da mener jeg kraftig. Deretter burde du hive ut kona di. Du må ikke sitte der som en godfjott, ingen har respekt for deg.
Gjest Blondie65 Skrevet 19. juni 2007 #16 Skrevet 19. juni 2007 Jeg er forundret over at det finnes så myke og veike menn i dette landet som TS. Hadde du vært en mann, hadde du dratt hjem til rivalen din og gitt ham kraftig juling, og da mener jeg kraftig. Deretter burde du hive ut kona di. Du må ikke sitte der som en godfjott, ingen har respekt for deg. Ja for all del - la nå mannen få en voldsdom i tillegg. Hva skal du gjøre trådstarter? Om det her har skjedd fysisk utroskap eller om de foreløpig er fornøyd med sms'er er mindre vesentlig etter min mening. Din kone er så opphengt i denne mannen og sin "frihet" til å gjøre hva hun vil og det på tross av to oppvasker allerede at det er det som er det største tillitsbruddet. Hun har lovet å skjerpe seg, men er ute av stand til det. En ny oppvask vil ikke hjelpe, du har slik jeg ser det bare to valg: svelge unna i håp om at fasinasjonen går over, eller gå fra henne. Å involvere den andre uskyldige parten i dette tror jeg har liten eller ingen hensikt. Det er ingen som blir glad for det når boblen sprekker, det eneste du mest sannsynlig oppnår er å få en skyllebøtte og å ødelegge hans ekteskap også. La nå HAN være arkitekten bak den gjerningen. Jeg har opplevd utroskap selv, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort hvis noen hadde ringt meg for å fortelle det. Selv i ettertid synes jeg det er noe av det pinligste at alle visste om det, og det ville altså ikke hjulpet at de hadde informert meg, da jeg jo visste at det mest sannsynlig foregikk. Ved å fortelle henne om det tvinger du på henne informasjon om et valg som hun kanskje ikke er klar for og det synes ikke jeg er riktig. Dessuten kan det jo godt være at hun ikke tror deg, og at han klarer å drille henne rundt fingeren, hva har du oppnådd da?
Gabriel777 Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #17 Skrevet 21. juni 2007 Takk for alle tilbakemeldinger. Når man er midt oppe i dette her blir en ganske forvirret. Er jeg for naiv, overreagerer jeg, hva skjer?? Godt å høre hva personer på "utsiden" sier. Har jo fått innspill helt fra kategorien spark henne ut til at de kanskje bare er venner som innimellom flørter litt. De fleste derimot havner midt immellom, at det må tas et oppgjør med det og så velge veien videre. Jeg nevnte ikke det innledningsvis, men kona har innmrømmet at hun har "falt" for ham og at de kyssa en gang etter en firmafest i februar. Å se på SMS kontakten er derfor umulig å se på som teksting mellom "bare gode venner". Vi har to barn og det er mye å ta hensyn til her. Jeg tror jeg får finne en gylden middelvei. Vil bruke mere tid på meg sjøl en periode. Få henne til å merke at jeg forandrer meg og at hun på en måte skjønner hva hun setter på spill. Bli sterk i meg sjøl, og gi litt f i henne i nærmeste fremtid. Tror ikke det byr på problemer for jeg har henne litt opp i halsen om dagen. Om jeg vil snakke med mannen hun har kontakt med har jeg ikke bestemt meg for ennå, men det kan kanskje bli aktuelt. Hans kone vil jeg nok holde utenfor til eventuelt neste boble sprekker. Igjen, takk til dere som har svart ;o)
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2007 #18 Skrevet 21. juni 2007 Jeg ønsker IKKE å trykke deg noe lenger ned, men jeg har ikke noe tro på at de kun har kysset etter en fest. Utfra antall SMS'er og utfra innholdet "jeg savner deg veldig" å dømme er dette ganske hett. Hvis du ikke er med på dette så stopper du eller så løper du linen ut. Jeg har vært der / er der selv og min mann oppdaget noen SMS'er. Jeg nektet og avviste blankt at det var noe mer enn en flørt. Tror at han tror på dette, men sanneheten er dessverre en helt annen selv om jeg ikke dra min historie oppe i dette. Jeg kommer IKKE til å innrømme noe som helst hvis jeg ikke blir fersket skikkelig og ikke klarer å ro meg ut av det. Jeg kan derfor uttale meg litt fra "den andre siden" og vil bare si deg at med mindre du gjerne VIL tro at det ikke er noe mer så gå hardere på og ikke vær blåøyd. Jeg hadde nok også tatt kontakt med den andre mannen tror jeg. Ønsker deg lykke til videre.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2007 #19 Skrevet 21. juni 2007 Takk for alle tilbakemeldinger. Når man er midt oppe i dette her blir en ganske forvirret. Er jeg for naiv, overreagerer jeg, hva skjer?? Godt å høre hva personer på "utsiden" sier. Har jo fått innspill helt fra kategorien spark henne ut til at de kanskje bare er venner som innimellom flørter litt. De fleste derimot havner midt immellom, at det må tas et oppgjør med det og så velge veien videre. Jeg nevnte ikke det innledningsvis, men kona har innmrømmet at hun har "falt" for ham og at de kyssa en gang etter en firmafest i februar. Å se på SMS kontakten er derfor umulig å se på som teksting mellom "bare gode venner". Vi har to barn og det er mye å ta hensyn til her. Jeg tror jeg får finne en gylden middelvei. Vil bruke mere tid på meg sjøl en periode. Få henne til å merke at jeg forandrer meg og at hun på en måte skjønner hva hun setter på spill. Bli sterk i meg sjøl, og gi litt f i henne i nærmeste fremtid. Tror ikke det byr på problemer for jeg har henne litt opp i halsen om dagen. Om jeg vil snakke med mannen hun har kontakt med har jeg ikke bestemt meg for ennå, men det kan kanskje bli aktuelt. Hans kone vil jeg nok holde utenfor til eventuelt neste boble sprekker. Igjen, takk til dere som har svart ;o) Jeg syns faktisk du bør gå fra henne. Du har tatt det opp og hun bryr seg tydeligvis ikke om hva du mener om dette. Jeg har nettopp vært i samme situasjon med min mann, vi skal separeres nå for jeg akter ikke å leve med dette problemet.
Gjest Gjest_Jytte_* Skrevet 21. juni 2007 #20 Skrevet 21. juni 2007 Konen hans er en egen person, helt uskyldig i denne sammenhengen, og hvis hun skal involveres i hva som foregår, må det være fordi det med sikkerhet er til nytte for henne, ikke for at hun skal være et middel for at trådstarter skal oppnå det han vil. Kona hans fortjener å få vite hva slags mann hun har. Jeg hadde helt klart gitt beskjed til henne om hva som foregår. Har selv opplevd å bli informert anonymt om min manns forhold til en annen kvinne og var utrolig glad for at denne anonyme personen viste meg så stor respekt. Så helt klart - gi henne beskjed.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå