Gå til innhold

Noen treningsinstruktører her eller andre som vet hvordan jeg skal få gode res med denne? HELP!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har et apparat som likner på denne.

Ikke helt lik, men ser ganske lik ut og har også motstand man kan justere.

http://www.mackinnon.no/treningsapparater/..._eliptikal.html

Jeg vil så gjerne stramme opp mage, rumpe, lår og overarmer.

(Ja, generellt hele kroppen egentlig. Alt har blitt virkelig dissete etter jeg fikk jenta mi for 10 mnd siden :sur: )

Vil gjerne gå ned noen cm på de samme stedene også.

Det jeg lurer på er hvordan, hvor ofte og lenge skal jeg bruke denne for å kunne oppnå det jeg ønsker?

Denne kan stilles fra veldig lett - ekstremt tung å gå på.

Kan noen hjelpe med med råd om hvordan jeg skal trene på denne for å få gode resultater og gjerne uten og måtte vente et halvt år før jeg merker noe.

Hvor lang tid kan det ta før jeg begynner å se resultater?

Må jeg trene lenge hver dag for å kunne oppnå det jeg ønsker? (med en liten jente er ikke tid det jeg har mest av he,he)

Men mellom 30 min - 60 min burde jeg klare)

Om noen kan være så snill å hjelpe med hadde jeg blitt veldig takknemlig.

Jeg trenger virkelig gode råd som fungerer. Vil ikke leve med en dissete og "sliten" kropp.

Videoannonse
Annonse
Gjest Kristin_
Skrevet

30-40 minutter hver dag i "snakkefart" gjør underverker. Du kan godt variere litt på motstanden. Hvis du virkelig har lyst å sette inn turbogiret, kan du prøve å kjøre litt intervalltrening også.

Husk; all bevegelse hjelper.

Mat er også viktig, det er sagt at det er bedre å spise bra og trene dårlig enn å trene bra og spise dårlig ;) Hva man putter i munnen er ekstremt viktig for å få bra resultater. Spis magert protein, langsomme karbohydrater og sunt fett, og masse grønnsaker.

I tillegg kan det være lurt å supplere med litt styrketrening, som er supert for å få igang fettforbrenning og stramme opp. Det er mange gode tråder rundt på forumet, det er bare å spørre så skal jeg alltids klare å grave opp noen bra linker til deg :) Hvis det er noe mer du lurer på kan du bare ta det i tråden eller på PM.

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for gode råd Kristin :)

Trodde beste treningen var å gå veldig fort/jogge jeg, men jeg skal følge rådet om 30-40 min i snakketempo.

(regner med at jeg skal ha litt høy puls og bli ganske varm og svett for å få den beste effekten)

Om du vil grave opp noen gode linker til meg ang bra styrketrening man kan gjøre uten å være på helsestudio hadde jeg blitt veldig glad for det.

Har elastiske bånd (sånne man fester under foten om du forstår) og manualer med ulik vekt ellers har jeg ikke så mye.

Om du eller noen andre har mulighet til å forklare meg f.eks

mandag 40 min på trimapparatet

tirsdag ?? min styrketrening med .......

så hadde det vært utrolig flott.

Som jeg skrev ønsker jeg å gå ned i cm og stramme opp overalt.

(mage, rumpe, lår, hofter og overarmer)

Trenger den hjelp jeg kan få for å vite hvordan jeg bør trene for å oppnå dette.

Takker så mye for hjelpen så langt Kristin, du er en :sol:

Gjest Kristin_
Skrevet (endret)

Vi tar innlegget ditt litt punkt for punkt

Trodde beste treningen var å gå veldig fort/jogge jeg, men jeg skal følge rådet om 30-40 min i snakketempo.

(regner med at jeg skal ha litt høy puls og bli ganske varm og svett for å få den beste effekten)

Å gå fort og jogging er begge gode treningsformer, men om utgangspunktet er en relativt dårlig form er ikke dette nødvendigvis det lureste å begynne med. Det vil rett og slett bli alt for tungt til at man kan holde på med det mer enn et par minutter. Det er viktig at du peiler deg inn på et tempo du kan opprettholde en stund. Og ja, selv i snakketempo blir pulsen høy og svetten begynner å renne ;)

Om du vil grave opp noen gode linker til meg ang bra styrketrening man kan gjøre uten å være på helsestudio hadde jeg blitt veldig glad for det.

Here u go;

http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?d=102&am...&submit.y=0

Dette er en god begynnelse, iform og coopersguns er også gode sider.

Om du eller noen andre har mulighet til å forklare meg f.eks

mandag 40 min på trimapparatet

tirsdag ?? min styrketrening med .......

så hadde det vært utrolig flott.

Sånn som det ser ut så kjører du på et opplegg med trening nesten hver dag. Det er en typisk feil man gjør når man begynner å trene igjen, har man et dårlig treningsgrunnlag må man begynne forsiktig. Jeg ville peilet meg inn på å trene 2-3 ganger på trimapparatet i uken, og gjerne 1-2 styrkeøkter i uken også. Med styrken sats på øvelser som går på store deler av kroppen (involverer flere ledd). Husk alltid å trene hele kroppen, uansett hvor du vil stramme opp. Fitnessutøvere som har trent styrke med vekter i 5-6 år kan begynne å prioritere muskelgrupper, nybegynnere kan ikke, resultatet kan fort bli skader, feiltrening og feilbelastninger(gjerne skjeve muskler, at "forsiden" er svakere enn "baksiden" eller omvendt)

Endret av Kristin_
Gjest Gjest
Skrevet

TUSEN, TUSEN TAKK KRISTIN :klem:

Dette var virkelig snillt gjort av deg!

Ha en kjempefin helg

Stoooooor :klem:

Gjest Gjest
Skrevet
Vi tar innlegget ditt litt punkt for punkt

Å gå fort og jogging er begge gode treningsformer, men om utgangspunktet er en relativt dårlig form er ikke dette nødvendigvis det lureste å begynne med. Det vil rett og slett bli alt for tungt til at man kan holde på med det mer enn et par minutter. Det er viktig at du peiler deg inn på et tempo du kan opprettholde en stund. Og ja, selv i snakketempo blir pulsen høy og svetten begynner å renne ;)

Here u go;

http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?d=102&am...&submit.y=0

Dette er en god begynnelse, iform og coopersguns er også gode sider.

Sånn som det ser ut så kjører du på et opplegg med trening nesten hver dag. Det er en typisk feil man gjør når man begynner å trene igjen, har man et dårlig treningsgrunnlag må man begynne forsiktig. Jeg ville peilet meg inn på å trene 2-3 ganger på trimapparatet i uken, og gjerne 1-2 styrkeøkter i uken også. Med styrken sats på øvelser som går på store deler av kroppen (involverer flere ledd). Husk alltid å trene hele kroppen, uansett hvor du vil stramme opp. Fitnessutøvere som har trent styrke med vekter i 5-6 år kan begynne å prioritere muskelgrupper, nybegynnere kan ikke, resultatet kan fort bli skader, feiltrening og feilbelastninger(gjerne skjeve muskler, at "forsiden" er svakere enn "baksiden" eller omvendt)

Har et par spm til jeg vet du :ler:

Lurer på om jeg skal bruke maskinen+trene styrke på de samme dagene 2-3 dager i uken (det hadde vært mest ideelt for meg) eller om det er best å gjøre dette på de dager jeg ikke bruker maskinen?

Når det gjelder styrkeøvelsene som er på iform sine sider er det ulike øvelser for armer, mage, lår osv.

Jeg kan ta alle på samme dag, sant? (spør om mye rart jeg nå)

Etter hvor lang tid bør jeg trappe opp treningen med tanke på lenger økter eller flere dager i uken. (er lenge siden jeg har trent nå)

Sist, men ikke minst lurer jeg på hvor lang tid jeg bør regne før resultatene begynner å vises?

Tenkte jeg samtidig med dette skulle melde meg inn i vektklubb.no (VG) og trene ved siden av, så jeg også kan gå ned noen kg, spise mer riktig (spiser 2-3 ganger om dagen, som jeg vet er for lite og energinivået er på bånn) Jeg må også få strammet opp det som disser her og der :sjenert:

Gjest Kristin_
Skrevet

Tja...

Du kan godt trene kondisjon og styrke samme dag, bare tren styrke først. Etter kondisjon er man ofte så sliten at hvis man trener med vekter etc. etterpå blir teknikken og konsentrasjonsevnen dårlig. I tillegg har det noe med hvor hardt du trener. Moderat kondisjons- og styrketrening kan fint tas i samme økt.

Ja, du kan trene alle muskelgrupper samme dag i et styrkeprogram. Velg da øvelser som trener mest mulig av kroppen på en gang, og ikke små spesialiseringsøvelser (du legger deg ikke ned for å trene utside lårmuskel men du tar f.eks knebøy) Hvis ikke blir det alt for mange øvelser med det resultat at du mest sannsynlig er så sliten på slutten at øvelsene utføres slurvete.

Hvis du klarer å holde tre økter i uken ved like i ca en mnd, kan du sikkert øke treningsmengden. Men det å holde det ved like er vanskelig nok, så det må være fokus, ikke når du kan trene mer. Det er lett å være utålmodig og ha lyst til å trene mest mulig og spise minst mulig for å få mest mulig resultater, men for å gå ned i vekt på sikt er det viktigst å holde ved like.

Jeg kunne gitt deg en indikator på hvor fort du kommer til å se resultater, men det ville vært som å se inn i en krystallkule. Det avhenger av hvor sunt du spiser, hvor bra du trener og masse andre faktorer jeg ikke kjenner til eller kan uttale meg om :) Så du kan se resultater med en gang, det kan ta litt tid, det kan jeg ikke si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...