Gjest Gjest_Lara_* Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Jeg har aldri røyket og jeg har heller aldri prøvd det. Grunnen til at jeg aldri begynte med det var at jeg syntes at det luktet forferdelig. Og at det luktet forferdelig fra folk som røyket. Men jeg antar at det er med røyk som med alkohol. I begynnelsen du tvinger deg selv til å like det selv om det smaker vondt, bare fordi alle andre gjør det og for å være kul. Så jeg lurer på, dere som røyker, hvordan begynte dere å røyke? Og hvorfor fortsetter dere å røyke?
Gjest Mirina Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Jeg begynte å røyke fordi jeg syntes det var kult, jeg fortsetter fordi det er godt og jeg ikke ønsker å slutte på nåværende tidspunkt.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Det er vel ingen som begynte fordi det var godt vel.De som begynnte trodde det var tøft og in, men skjønner nå sikkert at dette ikke stemmer av de som har røkt i mange år.
MsRP Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Da jeg begynte å røyke, 15 år gammel, gjorde jeg det for å være kuuuuul. Riktignok hadde jeg min første røyk ensom og alene på balkongen der jeg hadde ettermiddagsjobb, men jeg hadde fått den av en venninne som røyka fast og hadde lovet å avlegge rapport dagen etter om "hvordan det var"... Det ble til at jeg røykte fast i ca tre år, men så slutta jeg da jeg fikk en kjæreste som hata røyk. Har senere røykt i perioder, nå kun til fest, og syns det er helt nydelig med en røyk når jeg drikker. Jeg kommer aldri til å begynne fast igjen, men jeg kan heller ikke si at jeg noen gang kommer til å ta en røyk og si at dette er den siste...
Ce'Nedra Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Jeg prøvde fordi det var spennende å gjøre noe jeg ikke fikk lov til, og fortsatte fordi det var spennende å holde det skjult. Deretter ble det godt, og så ble jeg avhengig og storrøyker. Nå har jeg røyket i ny og ne i 4 år. Kan fint gå en uke uten røyk, men tar meg en i sosiale lag. Da blir hver sigarett så mye bedre også. Har en samboer som er ikke-røyker, og derfor røyker jeg aldri hjemme. Kommer heller aldri til å begynne å røyke fast igjen.
Polly Ester Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Er det lov å svare selv om jeg ikke røyker lengre? Jeg begynte da jeg var 21 år, jeg... temmelig teit, men sånn var det. Jeg begynte rolig med å røyke da jeg var på byen, bare. Det var moro, for det kilte i magen og snurret rundt i hodet når jeg røyka og drakk samtidig... Og så fortsatte jeg etter å ha festrøyka en lang stund fordi jeg kjedet meg. Jeg bare begynte å kjøpe røyk fordi jeg satt hjemme og kjedet meg. Ungen var i bhg og jeg hadde ikke noe å gjøre om dagene... Røyka i 10 år og sluttet fordi jeg ble sammen med en ikke-røyker. Jeg savner det ikke, og syns det lukter kjempevondt av de som røyker...
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Det starta i 14 års alder'n da jeg sniffa lim. Så gikk det over til sterkere saker. Nå går'e i røyk. Jeg røyker og snuser fordi da syns alle at jeg er kul.
Gjest TuttaCalcutta Skrevet 24. juni 2007 #8 Skrevet 24. juni 2007 Fordi jeg er så svak... Svake mennesker, svake mennesker (synger) osv..
Gjest vimselot Skrevet 24. juni 2007 #9 Skrevet 24. juni 2007 Jeg visste ikke hvor fort hekta man ble, og etterhvert blir man hekta på å ha noe å sutte på. Skal slutte, men har vært (har vært) en stressrøyker og en selskapsrøyker. Nå føler jeg meg som en kjederøyker også. Det er mange grunner til å røyke. Det ordner magen. Klarner tankene en stund. Hvis det f.eks. har gått 16 timer siden siste røyk, av f.skjellige grunner, blir jeg helt svimmel etter to tre trekk. Man blir hekta på det, og det smaker bedre enn det stinker av askebegeret... Dessuten sparer vi jo staten for millioner, faktisk. Vi dør før vi havner på sykehjem Vi skatter ekstra mye, flere tusen kr. året. De fleste dør hjemme. Mange må spise cirka 5 f.skj. pillesorter, og alle har bivirkninger. Ingen drømmesituasjon... Ingen linker, finn og google selv. Men det er kanskje ikke mulig å finne det på nett? En link vil jeg også gjerne ha, ble spurt om en link for noen dager siden, og jeg måtte bare si at jeg har verken sett det på tv eller lest det, men har kun hørt det. Og å ha hørt det, er jo ingen pålitelig kilde, men jeg er svært overbevisende.. Røyk er helseskadelig.
Gjest Catwoman Skrevet 24. juni 2007 #10 Skrevet 24. juni 2007 Prøvde første gang fordi det var spennende, og litt ulovlig - det var ikke godt, men litt kult fordi jeg ble så veldig en av gjengen plutselig. Litt skummelt å tenke på egentlig, og det er ikke så mange år siden heller. Og så var spenningen over og det føltes ikke så kult lenger - men da var det begynt å smake godt. Så da fortsatte jeg. Nå røyker jeg fordi det er godt - så godt at jeg verken tør eller klarer å slutte, selv om jeg selvfølgelig skulle ønske at jeg ikke røykte, aller helst at jeg aldri smakte den første gangen.
Gjest puselabb Skrevet 24. juni 2007 #11 Skrevet 24. juni 2007 Jeg begynte å røyke fordi jeg ville være kul. De som røykte var de kuleste, og jeg var svak for sånt da jeg var femten. Det smakte ikke godt, og jeg trakk ikke ned før etter et halvt år, men jeg tvang det i meg. Jeg røyker fortsatt - 6 år etter - fordi det har blitt godt. Og det er noe å ta seg til. Det er kanskje det aller viktigste. Hvis jeg sitter et sted, venter på noen eller noe sånt, har jeg noe å ta meg til. Og det er ikke noe som smaker bedre etter å ha spist! Også er det et avbrekk på jobben. En ned-stresser.
Kayli Skrevet 24. juni 2007 #12 Skrevet 24. juni 2007 Begynte for å være kul. Fortsatte fordi det ble godt og fordi jeg ble avhengig. Vil gjerne slutte, men det er vanskelig!
Gjest DyneTryne Skrevet 24. juni 2007 #13 Skrevet 24. juni 2007 Begynte fordi jeg røyket en del hasj, og det var for å være kul. Da jeg trappet det ned til en gang i skjeldenheten, merket jeg ennå at kroppen savnet å trekke inn et eller annet, så istedenfor å drive og røyke vekk hjernen sin, begynte jeg med sigaretter. Også er det så godt etter mat, og til øl! :-D
Gjest vimselot Skrevet 25. juni 2007 #14 Skrevet 25. juni 2007 Jeg begynte ikke å røyke for å være kul. Jeg var allerede kul nok. Men jeg er for inhabil til å svare...kanskje. Var vel heller nysgjerrig og ville bli raskt voksen. Dvs. jeg sluttet etter to år, og begynte igjen. Da var det gjort. Nå vet jeg ikke hvordan jeg skal klare å slutte. Motivasjonen er der, men jeg henger ikke helt med og stressrøyker dvs. røyker mer når jeg vet at jeg ikke burde...
Snasen Skrevet 25. juni 2007 #15 Skrevet 25. juni 2007 Fordi jeg får en sånn kul hes stemme når jeg synger karaoke.
Gjest vimselot Skrevet 25. juni 2007 #16 Skrevet 25. juni 2007 (endret) Fordi jeg får en sånn kul hes stemme når jeg synger karaoke. Ja, sånn whisky-stemme. Men...jeg synger ikke karaoke, dvs at jeg ikke har gjort det på x antall år nå... Endret 25. juni 2007 av vimselot
Snasen Skrevet 25. juni 2007 #17 Skrevet 25. juni 2007 (endret) Ja, sånn whisky-stemme. Men... Ja, røyker du mye nok kommer whiskeystemmen, uten whiskey. Det med karaoke var kødd. Endret 25. juni 2007 av Snasen
Gjest vimselot Skrevet 25. juni 2007 #18 Skrevet 25. juni 2007 Ja, røyker du mye nok kommer whiskeystemmen, uten whiskey. Det med karaoke var kødd. Ja, der var du jo igjen, skal vi starte jenteband?
Snasen Skrevet 25. juni 2007 #19 Skrevet 25. juni 2007 Ja, der var du jo igjen, skal vi starte jenteband? kan vi jo. forslag til navn?
Prinsessepaien Skrevet 25. juni 2007 #20 Skrevet 25. juni 2007 Jeg har sluttet!! Jeg slutta mandag 18. juni 15.35!! Utrolig deilig og slippe styret med og sette av tid i løpet av en dag til det, jeg lukter ikke vindt lengre, jeg er ikke så svimmel lengre, jeg sparer 25000 i året!! Og det er faktisk ikke noe gøy og dra på byen som røyker... Man tar en røyk på vei fra taxi'n, i køen til utestedet, kjøper en drink, bælmer denne og går ut for og røyke igjen.... Ganske tidkrevende...?!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå