Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjestnå
Skrevet

Jeg er sammen med mannen i mitt liv ( tror jeg) men har sider jeg ikke liker/ forstår. Vi har vært sammen i 6-7 mnd og meste av tida har han vært hos meg. Han har tre barn fra tidligere og det samme har jeg. Problemet er vel at han så gjerne vil bygge sitt eget hus og ikke bare "overta" mitt som min forrige samboer har bygd osv. Jeg skjønnre jo at det kan være vanskelig og bare flytte inn i et hus der andre har vært før ham og at dette plager ham skikkelig til tider. Nå begynner jeg å bli litt lei av at han aldri får bestemt seg. Ikke vil han forplikte seg til å dele på regninger osv.med meg og ikke kommer han noe videre i sine egne planer om å få seg et sted ( bor på en liten hybel nå). På mange måter tror jeg han gjerne vil bo sammen med oss, han gjør jo det i praksis nå også men kommer med kofferter og bager som tingene hans er i. Jeg har jo ikke verdens beste økonomi heller og det koster med en ekstra person i huset. Nå skal det jo sies at han har fiksa diverse ting for meg, bla.a bilen så jeg har jo spart mye penger på den måten. Det er jo ikke helt ddet med penger heller. Jeg vil ha en å dele alt med, både gode og dårlige ting. Jeg er så lei av å måtte klare alt på egen hånd, alt er jo så mye letetre når man er to og trygge på hverandre.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

ja, du må gi han en slags frist og komme frem til en løsning sammen, er det veldig vanskelig for deg å flytte da?

Forstår at du også er glad i huset du bor i nå, og spør han gjerne direkte hva som plager ham ved å bo i huset nå, da får du høre om han er en raring som har mye for seg.

Jeg synes det høres litt rart ut det han sier, men på en måte forstår jeg ham, er det andre ting, at det blir for langt ¨å reise til jobben, om han ikke trives på den plassen?

Gjest Gjest
Skrevet

Joda, jeg har sagt at jeg godt kan flytte men først må han jo ordne seg et annet hus da...det er ikke langt til jobben fra meg ( vi jobber på samme sted)

Gjest Gjest
Skrevet

Bor ikke han på hybel da? han bor jo en annen plass da, dere må ordne en egen plass å bo, og da må dere diskutere dette sammen, fortest mulig, før det blir skjæring.

D

Skrevet

Jeg hadde ikke planlagt felles hus og økonomi med en som jeg hadde vært sammen med i bare 6-7 mnd.

Skrevet

Det er vel litt tidlig etter 6-7 mnd....Vi ventet i 1 år før vi ble samboere, og det tror jeg er lurt. Spesielt når det er barn inni bildet...

Skrevet
Jeg hadde ikke planlagt felles hus og økonomi med en som jeg hadde vært sammen med i bare 6-7 mnd.

Ikke jeg heller - og hvertfall ikke når det er 3 (6) barn inne i bildet.

Gjest Gjest
Skrevet

ja, enig dere må gjøre opp status for forholdet, han må jo SELVFØLGELIG betale for egen mat, han er jo nærmest å regne som innflytter, kan ikke forvente at du betaler alt.

Han har vel nok med regninger og husleie selv, men maten kan han jo betale.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Ikke ville jeg hatt ny mann og 3 nye barn inn i huset til mine egne barn etter såpass kort tid, og ikke ville jeg delt kjempehuslån med en som ikke har egne ting mer på stell (fortsatt hybelboer med tre unger, veldig dårlig økonomi eller ikke noe tak i?) før jeg hadde sett det hele an litt og blitt forsikret om at han har evne og vilje til å jobbe målrettet, ordne opp og utrette ting. Når dere til sammen har 6 barn, ville jeg også vært veldig sikker på at han er fullt ut i stand til å håndtere sine praktisk og oppdragelsesmessig. Foreløpig har de ikke et samværshjem hos ham engang?

Når han i praksis bor hos deg nå, vil jeg ikke tro at han egentlig freaker så ut over at lukten av din eks sitter i veggene at han ikke kunne pakke meg seg hybelinnholdet sitt og bodd med deg i ditt hus litt. Det må være noe annet som gjør at han absolutt må bygge hus med fersk dame med det samme.

Jeg ville ha vært nysgjerrig på grunnen til at han ikke bor med barnas mor lenger, og ikke blitt overrasket over om det er fordi han aldri får fingeren ut...

Gjest StockDama
Skrevet

Enig med de over, men om dere bestemmer dere for å flytte sammen, går det ikke ann å pusse opp noen rom? så han føler at det blir litt hans også?

var en tråd tidligere om en jente som skulle flytte inn med en kar, og hun følte seg ikke hjemme der, så de skulle pusse opp noen rom så det blir mer personlig for henne også.

så slipper man å bygge et helt nytt hus.

bare en tanke.

Skrevet

Om han ikke vil flytte inn, men er hos deg hele tiden, blir det jo dyrt i lengden. Han kunne jo f.eks bidra med mat og strømpenger tilsvarende sin del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...