Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Hvor mange måltider spiser dere om dagen og hva spiser dere? Jeg spiser frokost = brødskive med noe pålegg, frukt og kaffe mellommåltid = knekkebrød eller frukt lunsj = middagsrester fra førdagen mellommåltid = brødskive, knekkebrød, frukt eller lunsjrester middag = diverse, men alltid grønnsaker til og varierer med ris, poteter, pasta osv. Kveldsmat = ofte en salat, men kommer an på hvor sen middagen ble
Cronos Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Spiser litt mindre nå om dagen, men en typisk dag kan være frokost = 4 skiver + melk lunsj = 4 skiver + melk + frukt mellommåltid = 1 skive + noe grønnsaker middag = 2 porsjoner varmmat m. ris/pasta/poteter kveldsmat = 1 bolle med frokost-/kornblanding innimellom er det youghurt, frukt, smoothie og småting.
Gjest Skya Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 (endret) Jeg går egentlig og småspiser hele dagen jeg, men de faste måltidene ser som regel slik ut: Frokost: 1-2 skiver m/pålegg Lunsj: Salat m/skinke og pasta evt. skive med noe godt Middag: Som regel magert kjøtt m/masse grønnsaker Kveldsmat: 1-2 skiver m/pålegg Blir endel mellommåltider innimellom: frukt og grønnsaker, sånn wasa ostebar, bixit fullkornsbar, spekemat og/eller eggerøre +++ Endret 19. juni 2007 av Skya
Gjest Marillia Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Frokost - 2 brødskiver med ost Mellommåltid - 1 frukt Lunsj - 2 brødskiver med ost og/eller skinke + yoghurt Mellommåltid - 1 frukt¨ Middag - rent kjøtt eller fisk, potet/ris/pasta, salat eller grønnsaker Kveldsmat - Knekkebrød med ost eller omelett + 1 frukt
Gjest Pax Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Jeg spiser når jeg er sulten, og kan raskt glemme å spise, så jeg spiser ikke så ofte som jeg burde. 2 - 4 måltider til dagen.
Gjest Mrs. Potter Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Frokost: spiser ikke lunsj: salat eller 2 brødskiver mellommåltid: yogurt,frukt eller 1 brødskive/knekkebrød middag: varierer. Spiser ofte kylling eller annet magert kjøtt.Ris eller pasta. Kveldmat: 2 brødskiver/knekkebrød
pusla Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 Frokost: 2 knekkebrød, oftest med smøreost mellom Lunsj: som oftest salat på jobben Middag: hva vi har varierer veldig, nå om dagen er vi inne i en fiske-stim. Går også mye i wok og kyllingretter. Av og til kveldsmat, en yoghurt el.l, men som oftest ikke. Vet jeg burde puttet inn noen mellommåltider her, særlig mellom lunsj og middag, men jeg har aldri fått noen særlig dreis på det der. Kan kjøpe frukt som jeg har liggende i dagesvis før jeg kaster den...
murray Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 Prøver å spise hver 3. time, men av og til glemmer jeg det Uansett, here goes: Frokost: To egg + ett glass melk Mellommåltid: Banan (men glemmer ofte å spise) Lunsj: Salat + brød + diverse pålegg. Noen dager i uka er det pasta, kylling, ris, gryte etc. Kan spise MYE til lunsj Mellommåltid: For eksempel et eple, kiwi, eller cottage cheese med kanel, eller litt nøtter Middag: Kylling, fisk eller svinekjøtt + masse masse grønnsaker. Kveldsmat: Omelett av to egg pluss skinke
-Fisken- Skrevet 19. juni 2007 #9 Skrevet 19. juni 2007 Tja. Varierer veldig, men sånn ca: Frokost: 1 brødskive eller kornblanding med melk/yoghurt Mellommåltid: frukt/grønnsak Lunsj: 1 brødskive eller yoghurt med kornblanding Mellommåltid: frukt/grønnsak Lunsj 2: 1 brødskive eller 2 knekkebrød eller kornblanding med yoghurt Middag Kveldsmat: 1 brødskive, 2 knekkebrød eller kornblanding med melk/yoghurt Spiser mye frukt/nøtter/grønnsaker, innimellom dette. Er ekspert på småspising. Blir fort mett, men også fort sulten igjen.
Gjest Alou Skrevet 20. juni 2007 #10 Skrevet 20. juni 2007 Som oftest: Frokost: Knekkebrød med variert pålegg eller scones med pålegg Lunsj: Alt mulig; salat, knekkebrød, scones eller baguette Middag: Alt mulig Kvelds: Knekkebrød med variert pålegg eller scones med pålegg Har ofte ett eller to mellommåltider som ofte kan være en sjokolademelk, grønnsaker, en nutrilett eller en frukt mellom lunsj og middag og mellom middag og kvelds. Kommer an på hvor store de andre måltidene har vært og om jeg trener den dagen.
Solskinnsbolla Skrevet 20. juni 2007 #11 Skrevet 20. juni 2007 frokost: en brødskive(spelt) kaffe, vann, kanskje juice og feks halvt eple eller en tomat. lunsj: 2-4 brødskiver med feks ost,kjøttpålegg, litt grønnsaker/fruktbiter middag: all slags! men holder meg helst unna ting som inneholder hvetemel, altfor mye sukker, helst ikke poteter, helst ikke svin, helst ikke pasta. (vrien dame;)) blir jeg sulten imellom kan jeg ta en skive, drikke noe eller spise frukt. men idag har jeg spist bare sukker og hvetemel og drikki saft og vært... syk...
IsaCathrine Skrevet 20. juni 2007 #12 Skrevet 20. juni 2007 Vanlig skoledag: Frokost: Shake Lunsj: (fordelt utover fra 09-15) 5-6 hjemmebake grovbrødskiver Mellommåltid: shake/knekkebrød/rista brød Middag: vanlig middag Kvelds: samme som mellommåltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå