Gjest Tuta Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Jeg elsker denne sjokoladekaken, den er god og blir alltid vellykka. Men til et stort selskap tenkte jeg at jeg skulle lage den som rund kake i stede for i langpanne. Noen som kan hjlepe meg å beregne hvor mye jeg skal lage da? Tror dere halv posjon vil være passe? Tenkte å bruke rund form som er 26 cm. Langpannesjokoladekake 300 g smør/margarin 600 g sukker 3,5 dl melk 4 egg 500 g hvetemel 1 ss vaniljesukker 4 ts bakepulver 3-4 ss kakao 300 g melis 120 g smør/margarin 6 ss sterk kaffe 3 ts vaniljesukker 1 plate smeltet sjokolade
Gjest Fjellsippa Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Det kommer jo an på hvor høy du vil ha kaken. Jeg tror at du får en fin kake hvis du fyller formen vel halvfull. Hva med å lage hel porsjon, og fylle forma. Resten av deigen kan du ha i brødformer og steke ved siden av den runde formen.
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Eller kanskje lage muffins av resten av deigen?
Mandel Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Nå har jeg ikke oppskrifta foran meg, men med min favorittsjokoladekake for langpanne halverer jeg bare oppskrifta for å få en høy og fin sjokoladekake i rund form.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå