Gå til innhold

Forslag til gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe gave til et brudepar i prisklassen 3-400,-. De har ikke laget ønskeliste. Har kun uttrykt at de ønsker penger for å kjøpe seg sofa. De har bodd sammen lenge, så de har "alt".

Er det noen som har forslag til gave? Tror opplevelser er litt utelukket siden jeg ikke vet helt hva som vil passe, beløpet er ikke så stort og de kan ha problemer med barnevakt.

Hilsen Lille meg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvilke interesser har de?

En praktbok? Kinobilletter og dere stiller opp som barnevakt? Gavekort på møbelbutikken hvor de skal kjøpe sofa? Gavekort hos fotografen? (Til takkekort og slikt)

Skrevet

Tror ikke de har så mange interesser egentlig annet en snekring (brudgommen) og håndball (bruden).

De visste ikke hvor de ville kjøpe sofaen hen, så gavekort blir vanskelig. Er dessuten litt i mot å gi bort "penger". Vi bor for langt unna til å være barnevakter.

Har du forslag til en praktbok? Har vært inne på tanke av et skikkelig album (til brudebildene), men jeg vet ikke om det er slikt folk vil bestemme selv, eller om alle bare lagrer på PC'n.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Du kan jo gå sammen med noen andre og kjøpe en dyrere gave hvis du synes det er vanskelig å finne en gave til 300kr.

Men jeg synes egentlig brudeparet er litt vanskelig som kun ønsker seg sofa.. som de ikke vet hvor de skal kjøpe enda.

Skrevet

Uff, har samme problem selv, men har et år på meg å finne ut hva jeg skal gi. De mener de ikke vil ha noe bare jeg kommer (bor langt unna og flyreise koster litt) men jeg syns jeg kan gi noe. Tenke på å lage noe, men jeg vet ikke hvordan de har det hjemme hos seg en gang jeg :forvirret:

TS, kanskje en god film? Det er kanskje litt vanskelig visst man ikke vet hva de har sett. :forvirret:

Gjest Gjest
Skrevet

Ta en titt på denne siden, så kanskje du finner noen bøker som passer til interessene og personligheten.

http://www.norli.no/NORLI_HTML/ibeCCtpSctD...p?section=10035

Hva slags ferier pleier de å dra på? Kanskje du kan gi dem en bok om et feriemål de tenker på, eller eller noe som er typisk for det feriestedet? En piknikkurv til sommeren?

Skrevet
Men jeg synes egentlig brudeparet er litt vanskelig som kun ønsker seg sofa.. som de ikke vet hvor de skal kjøpe enda.

Enig. Vi er også i den situasjonen at vi "har alt", men det finnes da alltids noe som er modent for utskiftning.

Til ts: kjøp noe du har lyst til å gi. Grilltilbehør og grillkokebok, pastakokebok og pastarulle, en fin god vin. Når brudeparet gjør det så vanskelig for gjestene må de påregne å få noe de har fra før, men det meste kan jo uansett byttes :)

Gjest Gjest
Skrevet

Den var ikke enkel, vi sliter litt med det samme selv men i motsatt ende, vi aner virkelig ikke hva vi skal ønske oss av ting, har nesten bare gavekort på ønskelisten og vet at en del helst vil kjøpe en ting.... det vi virkelig ønsker oss er jo penger/ gavekort slik at vi kan resie på bryllupsreise så håper noen synes det er greit å gi noe slikt.... Vi har alt vi trenger og mer til, og alle tingene vi kunne tenke oss er antikviteter slik at det umulig for gjestene å få tak i disse( dvs de må gå i alle slike butikker med en tegning av et stempel og lete, det kan vi ikke gjøre mot de) En av de tingene som står på lista er gavekort på fotnudsen, ikke til takkekort, men man kan få forstørret opp bilder på lerret, plexiglass osv, og vi kunne tenke oss brudebildet på et slikt.... du kan jo gi gavekort på noe slikt. hvis du ikke har lyst til det kan du jo kjøpe et litt fint tre, (inne eller ute) dele opp pengene i 50 lapper kronestykker osv og henge på treet, en venn av meg fikk det en gang og jeg syntes ideen var kjempefin, han likte den også..... hvis de egentlig ønsker seg ny sofa er det jo litt trist å bare få anre ting og ikke har mulighet til å kjøpe seg den sofaen..... men lykke til med gavejakten!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Skal de ha felles navn etter bryllupet? Kanskje et nytt dørskilt?

Gjest Gjest
Skrevet
Skal de ha felles navn etter bryllupet? Kanskje et nytt dørskilt?

Vi tenkte på det samme men fant ut at hvis flere tenker det samme blir det litt kjipt med 4 nye navnskilt, de kan jo ikke byttes, er litt dumt egentlig, ønsker meg faktisk navnskilt......

Skrevet

Pengetreet var en god idé synes jeg! :ler:

Skrevet

Takk for mange tips!

Navnskilt hadde jo vært en ide, men jeg tror faktisk ikke de skal endre på navnene etter bryllupet. Begge har spesielle etternavn. Men man kan jo kjøpe skilt og bare betale for graveringen. Da er det jo en mulighet for å bytte stil i hvert fall.

Grillutstyr var absolutt et alternativ. Eller et tre til hagen. Eller en piknikk-kurv. Eller vinflaske.

Jeg har nok muligheten til å spleise med noen også, men da tror jeg at jeg går for noe så kjedelig som sengetøy...

Flere tips?

Hilsen Lille meg

Skrevet

Du kan jo kjøpe et par fine håndklær til den prisen da :)

Skrevet

Noen forslag fra meg:

Et brettspill

Et pent bryllupsalbum

Massasje oljer, aroma, badesalt

Filmer, musikk

ja.... det var visst det jeg kom på i farten..

Gjest tomat Mina
Skrevet

Dobbel trådløs telefon (ca. kr. 500;) på Elkjøp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...