Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Er så forkjølet. Potte tett i nesa og har vært det i tre uker. Jeg avsluttet en ti dagers kur med otrivin for 9 dager siden. Den hjalp utrolig godt. Fikk ut masse farget slim.. så det er ikke allergi. Jeg kan jo ikke bruke den mer en ti dager så jeg måtte slutte med den og er potte tett igjen. Bruker saltvann, men hjelper lite. Har også litt ulyder i lungene og slim spess om morgenen, men hoster ikke.. -bare litt kiling. Er derfor sikker på at det er forkjølelse og ikke allergi. Kan jeg ta otrivin igjen nå når det har gått ni dager siden sist? Orker jo ikke gå sånn!!
manducabulla Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Åh, jeg brukte Otrivin, og med en gang jeg sluttet med den, dagene etter ble alt verre. Så jeg valgte å gå uten nesespray, for jeg fikk på følelsen av at nesa mi ble avhening av den - og på under en uke ble jeg helt bra.
liv Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 er det ikke minst 14 dager det skal gå i mellom hver sånn kur? Står på pakningsvedlegget
Ce'Nedra Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Unngå det så lenge som mulig, det er lett å ødelegge slimhinnene. Har jobbet på apotek, og folk hamstret Otrivin mens de snakket om hvor avhengige de var. Vent minst 14 dager som liv sier, men bruk helst saltvannspray om du kan.
LaraCroft Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Ja, vet det kan være rimelig irriterende å gå med tett nese hele tiden, men som de sier over her så prøv å hold deg unna nesespray også. Vær flink til å snyte deg ofte. Har god erfaring med at det da går fortere over...et lite ps: trekk aldri inn - bare snyt deg
Gjest bente85 Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Det som også er det negative ved å ikke bruke nesespray, er jo det at da blir man potta tett, og dermed er det lettere for bakteriene og formere seg. Og der sitter man da, med tett nese. En fordel og pusse nesa så ofte man bare kan, det gjør jeg når jeg føler at kroppen har fått nok med nesespray. Brukt mykt og fint papir sånn at du slipper og få tørr nese og tørr hud. Og husk fuktighetskrem i ansiktet, det kan være lurt.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 Det som er problemet er at jeg ikke har sjans til å få snytet ut alt. Det er så tett lenger inn.. høres ut som en motor langt inni hodet. Tenker da at det er greit å få løsnet det.. Finnes det andre muligheter enn saltvann da? Har nettopp kjøpt meg grapefruktkjerne-ekstrakt. Får se om det hjelper da!
Rainbow Brite Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 Bruk nesehorn! Du får kjøpt det på apoteket. Kan være litt vanskelig til å begynne med, men det blir fort enkelt, få hjelp på apoteket til å forklare hvordan man skal gjøre det. It works wonder!
wondergirl Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 jeg vet ikke hvor lenge man skal vente før man begynner på nesesprayen igjen, men jeg har et tips for å venne seg av med den igjen: Bruk nesespray kun i ett nesebor, mens du venner det andre av med sprayen. Da går det som regel en dag hvor du er tett i det ene neseboret, men så blir det bra, og da kan du venne av det andre neseboret. Og du slipper å være potte tett i begge neseborene og ikke få puste...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå