Gå til innhold

Snegler i hagen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vi har vanvittig mye snegler i hagen hele sommeren - vi bor på Vestlandet - og her regner det jo som kjent en del...

Er det noen andre som har gode råd i denne forbindelse - eller er det helt umulig å få vekk disse plageåndene av noen slimete kryp....

Setter stor pris på tilbakemeldinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørk

Prøv å sette ut skåler o.l med øl i, men husk å få de på lik høyde med plen eller blomsterbed. Da vil det trekke til seg sneglene, dessuten går det jo ann å plukke opp en del på kveldstid når de kommer frem.

:blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Drysser man salt på de dør de - men det blir jo litt grisete ...ville prøvd med sneglefeller ja ...eller å plukke de .... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvitveis
Drysser man salt på de dør de - men det blir jo litt grisete
For ikke å snakke om at det er mishandling (å snakke om dyr er vel å ta i). Jeg vet ikke noe om sneglers følelesliv, men når de ligger er og vrir seg i salt i noe som ligner smerte så syns jeg ikke man skal gjøre det. Selv klipper jeg dem i to, raskt og effektivt, mens andre har en stor bøtte med vann som de drukner dem i.

Vestlandet har et snegleproblem, og ingen har funnet noen bedre metode på å kvitte seg med det enn a) overse hele problemet, B) plukke, plukke, plukke og plukke.

Sneglegift er også farlig for enkelte andre dyr som piggsvin (som er udøende i Norge og som skal passe godt på), mens ølfellene selvfølgelig er for pysene, de som ikke orker plukke :wink:

Du kan dyrke i potter og kar, eller sette opp stengsler rundt særlig attraktive bed. Eller å la være å dyrke sånt som snegler setter pris på, salat feks. Hvis du har mange snegler, men de ikke gjør noe skade så kan du jo vurdere om det er verdt å gjøre noe med dem i det hele tatt. De er ekle, men er det noen grunn til å ta liv av dem for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan skaffe deg en and som spiser snegler..hehe

Leste en gang om en som hadde en gakkgakk i hagen som tok knekken på sneglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale
Eller du kan skaffe deg en and som spiser snegler..hehe

Leste en gang om en som hadde en gakkgakk i hagen som tok knekken på sneglene.

Jeg trodde det var Gjess som spiste snegler jeg, uansett så er det ett bra tips. Lei en flokk Gjess.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvitveis

Jeg trodde det var Gjess som spiste snegler jeg, uansett så er det ett bra tips. Lei en flokk Gjess.

Milla

Det er uansett kvakkvakktype ikke noe godt forslag ... de gjør større ødeleggelse i hagen enn snegler klarer. Dessuten har det vist seg at de ikke er særlig glad i snegler.

[Dyreflokken din, gjess, skrives dessuten med liten g, Milla :roll:]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...