Gjest lillebøll Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Ok, først og fremst, det er ikke lov å ramse opp tusen kosmetikkmerker Ser det er noen slike tråder og jeg ramler ut av det tvert Men til spørsmålet; hvor mye sminker dere dere og hvordan? Bærte? Emo? Lite, mye?
Tabris Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Ingenting. Jeg tar kanskje på meg noe mascara om jeg skal i bryllup, men ellers bruker jeg ikke noe.
Rexina Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Nei, jeg vet ikke jeg. prøver å sminke meg søtt og naturlig da. fremhever ofte øynene og har på litt leppomade eller hudfarget gloss bare. Tror ikke jeg er veldig bærtete, men venninnene mine synes noen ganger at jeg sminker meg og kler meg litt for PENT i forhold til hva som er vanlig for en 18 (snart 19) åring. Kunne jeg valgt hadde jeg gått i klær fra 1880-tallet osv. Med fine drakter, stoore hatter, lange hansker osv. Titanic-stilen med andre ord:P
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Nei, jeg vet ikke jeg. prøver å sminke meg søtt og naturlig da. fremhever ofte øynene og har på litt leppomade eller hudfarget gloss bare. Tror ikke jeg er veldig bærtete, men venninnene mine synes noen ganger at jeg sminker meg og kler meg litt for PENT i forhold til hva som er vanlig for en 18 (snart 19) åring. Kunne jeg valgt hadde jeg gått i klær fra 1880-tallet osv. Med fine drakter, stoore hatter, lange hansker osv. Titanic-stilen med andre ord:P Titanic sank i 1912 :tunge: Jeg bruker nokså naturlig/lys øyenskygge, mascara og av og til kajal. Og så har jeg pleid å bruke pudder, men har nå en testperiode med mineralfoundation da huden egentlig ikke er særlig blank, men ser bedre ut med litt "jevning" av tonen. Av og til litt mørkere øyenskygge. Ja, og YSL touch eclat under øynene og ved brynbenet. Bruker ikke særlig mer sminke på fest heller, så jeg vil tro jeg virker ganske lite sminket.
Catzy Skrevet 18. juni 2007 #5 Skrevet 18. juni 2007 Mitt sminkerituale er avhengig av dagsform, humør og om jeg skal møte nye kunder på jobb den dagen. Så vanligvis holder det med mascara og leppesift eller farget gloss. Hvis jeg skal se litt mer striglet ut, så er det mineral foundation, øyeskygge, litt eyeliner, mascara, muligens litt rouge og leppestift eller farget gloss. (Har alltid rød leppestift fra Lancome og rød 8 hour cream leppepomade i veska.) Hvis jeg skal ta den helt ut, så er det vanlig foundation, pudder, rouge, øyeskygge, eyeliner, mascara og leppestift. Men det er bare til ordentlig fest. Da er det enten merkerte øyne eller markerte lepper, liker best litt klassisk Hollywood-stil. Markerer som regel øynene mest, siden de er mer spesielle enn det munnen min er.
Gjest Gjest_Amy_* Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 Nei, jeg vet ikke jeg. prøver å sminke meg søtt og naturlig da. fremhever ofte øynene og har på litt leppomade eller hudfarget gloss bare. Tror ikke jeg er veldig bærtete, men venninnene mine synes noen ganger at jeg sminker meg og kler meg litt for PENT i forhold til hva som er vanlig for en 18 (snart 19) åring. Kunne jeg valgt hadde jeg gått i klær fra 1880-tallet osv. Med fine drakter, stoore hatter, lange hansker osv. Titanic-stilen med andre ord:P Du også?! Venninne mine føler seg så "stygge" i stilen ved siden av meg, selv om de kler seg som vanlige ungdommer, hettegensere ol. Her er det bling bling for aaaaalle penga. Jeg sminker meg mye, eller bruker mye sminke. Men vil påstå det ikke er oversminket for det (kanskje...) Har et sminkerituale på over 1 time, men det er inkl. rens og forberedning som er SVÆRT viktig for et godt, holdbart resultat. Jeg bruker lang tid på å få en pen øyenskygge. Bruker 6-7 forskjellige i bruntoner. Metallic turkis eyeliner som jeg softer ut mye, grå eyeliner og masse masse volum/lengde mascara. Litt rouge og evt litt dekkstift. Til fest er det en dæsj sølvglitter på øverste vippekant. Ta-daaaa!
Rexina Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Titanic sank i 1912 :tunge: jeg vet, men stilen var fortsatt ganske lik.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Til daglig bruker jeg mascara, eyeliner, concealer, litt kremrouge og lipgloss el sånn Rosebudsalve. Avogtil bruker jeg øyenskygge også. Bruker 5 minutter på sminken om morgenen. Når jeg skal på fest kjører jeg full pakke med primer og foundation og solpudder i tillegg. Tar ca 15 min.
Aurela Skrevet 18. juni 2007 #9 Skrevet 18. juni 2007 Maskara.. og kanskje litt solpudder om jeg føler for det, sånn etter humør.. Og litt lepomade, det er jo ikke sminke, men gir en fin glans
Gjest KATTAstrofe Skrevet 18. juni 2007 #10 Skrevet 18. juni 2007 Til daglig: Concealer under øynene og et tynt lag mineralfoundation. Og en leppepomade. Det var det.
kitekatt Skrevet 18. juni 2007 #11 Skrevet 18. juni 2007 (endret) Nå om sommeren bruker jeg en selvbruningskrem et par dager i uka for å få farge og transparent pudder over for å matte (enten mineral eller de mythic kulene fra Guerlain). dekkstift på urenheter og litt solpudder. Bruker alltid øyeskygge (beige/ champagne som base, mørk brun som tones ut i globalen og en lysere, gjerne brunaprikos med bittelitt skimmer (da må jeg ha farge i ansiktet) eller brunlilla (alt ettersom klær) på selve lokket nederst mot vippene. denne er alltid lysere enn den jeg har i globalen og ut mot sidene (katteøyne liksom) Ganske naturlig. Mørk brun kajal og svart mascara. åjo...også hender det jeg husker å ha på litt highlighter strategiske steder, men glemmer den fort så det er sjelden. På vinteren sminker jeg meg mer. Mineralfoundation, transparent pudder, samme øyesminke, rouge. Bruker alltid en transparent naturlig gloss, helst juicy tubes. Til fest med en naturlig lipliner i tillegg for å markere litt bedre. Til fest hender det også at jeg bruker vanlig foundation som dekker bedre (vinter) og lilla øyeskygge i tillegg til den sedvanlige mørkebrune jeg har brukt i 17 år nå den må liksom til for å markere øynene mine Ser aldri oversminket ut og får stort sett komplimenter på at jeg sminker meg pent og naturlig Hjemme bruker jeg ikke sminke, men skal jeg være ute-hjemme(besøk, cafe o.l i området her) bruker jeg bare transparent pudder (blir fort blank uten), mascara og gloss...kanskje litt solpudder hvis jeg mangler glød/ er sliten. Bruker ca 5-10 min på å sminke meg om morgenen (er rutinert)...til fest...opptill 20 min ) Endret 18. juni 2007 av kitekatt
Gjest Jytte Skrevet 18. juni 2007 #12 Skrevet 18. juni 2007 Jeg sminker meg hver dag - så og si .. ikke hvis jeg bare skal være hjemme .. men det er jo veldig sjeldent Bruker fuktighetskrem, concealer for å skjule event. mørke ringer under øynene, highlight på kinnben og under øyebrynet. På øyelokket bruker jeg først en øyeskyggebase, så svart kajal langs øyevippene oppe ... dette "visker" jeg litt ut og tar på en grå/brun/lilla øyeskygge .. egentlig ganske nøytral - og avslutter med svart mascara. Bruker aldri sminke under øynene - ser derfor ikke oversminket ut - selvom jeg aldri har gått på jobb uten sminke noensinne. Det hender at jeg bruker litt solpudder på kinnene .. men jeg har fin hudfarge fra naturens side, så jeg bruker aldri brunkrem eller foundation. Den daglige sminken tar 5-10 minutter - kanskje litt mer om jeg skal på fest ... da bruker jeg samme sminke - men litt sterkere og litt mer
Drua Skrevet 18. juni 2007 #13 Skrevet 18. juni 2007 (endret) 5-minutters sminken før jeg drar på jobb i 7-tida består av transparent pudder, lys øyenskygge, sort mascara, litt rouge og lipgloss. Bruker aldri eyeliner eller sminke under øynene, så jeg tror da ikke jeg ser oversminket ut. Bruker aldri foundation. Har jeg bedre tid, eller jeg har en bad-face dag, så bruker jeg litt concealer på sorte ringer og røde kviser tillegg til dette. Endret 18. juni 2007 av Drua
Gjest Alou Skrevet 18. juni 2007 #14 Skrevet 18. juni 2007 Jeg sminker meg nokså "nøytralt". Bruker naturlige farger som beige/brunt i øyeskygger og legger vanligvis på over hele lokket. Så ett lag sort maskara. Jeg elsker lange vipper og har funnet bra maskara som oppfyller de ønskene (IsaDora). Sørger for at vippene ikke blir klumpete - det er stygt. Huden sminker jeg som oftest med et tynt lag foudation over hele huden. Den glir inn i huden og ser naturlig ut. Bruker concealer under øynene og på kviser og røde partier. Av og til bruker jeg bronsepudder i kinna for å få ekstra farge. På leppene bruker jeg enten blank balm eller en naturlig rosa/beige farget gloss. Du ser meg aldri med turkis øyeskygge og rød munn. Ei heller med sort eyeliner og sort øyeskygge. Jeg liker best å sminke meg sånn at det ser ut som jeg egentlig ikke har sminket meg så mye
Ce'Nedra Skrevet 18. juni 2007 #15 Skrevet 18. juni 2007 (endret) Maskara, transparent pudder, en lys øyenskygge med litt mørkere i globalen, eyeliner, concealer under øynene, rouge, øyenbrynsskygge. Til pent bruker jeg leppestift, til hverdags bruker jeg gloss eller leppepomade. Om jeg skal på jobb, bruker jeg bare litt maskara, leppepomade og concealer. (Jobber innen helse, så mye sminke er ikke noe særlig). På fest/på byen bruker jeg i tillegg foundation. Endret 18. juni 2007 av Ce'Nedra
Gjest Sativa Skrevet 18. juni 2007 #16 Skrevet 18. juni 2007 Jeg har litt goth / rocka stil, så jeg sminker meg deretter. Lys foundation, sort eyeliner og kajal, kobber/mørk brun/mørk lilla/lys lilla øyenskygge som jeg gjør "sotet". Mørk skygge på bryn hvis det er en stund siden permanentfarging. Øynene blir markerte, men ikke harde. Lys gloss eller mørk rød/brun leppestift. Sminker meg nesten likt til hverdag og fest, men bruker også pudder samt muligens noe mørkere øyeskygge. Jeg sminker meg alltid hvis jeg skal ut av huset, til nød kan jeg gå på butikken med kun litt pudder og mascara.
Anglofil Skrevet 19. juni 2007 #17 Skrevet 19. juni 2007 Svært lite. Bruker litt mascara, mørk brun som sådan (jeg har mørke øyevipper). I dag slo jeg ut håret og brukte litt øyeskygge, men såpass lite at man ikke merker noe. Mvh Yvonne
Gjest Elastica Skrevet 19. juni 2007 #18 Skrevet 19. juni 2007 Vanlig sminke består av pudder, mascara og lipgloss, evnt. rosebud salve. Dette tar omtrent 20 sekunder. Jeg kan også gå på jobb usminket, men trives best med litt mascara. På fest gjør jeg meg litt mer flid med grunnarbeidet, lett foundation, concealer hvis nødvendig og øyeskygge. Jeg varierer mye, men har lagt min elsk på en mørk, mørk grønnturkis med skimmer som er fin å legge som "smokey eyes". Da bruker jeg kajal på våtlinjen i tillegg. På leppene nøyer jeg meg med lipliner og gloss. Rouge bruker jeg aldri. Etter noen års øvelse tar dette omtrent 7 minutter.
-frøya- Skrevet 19. juni 2007 #19 Skrevet 19. juni 2007 Til vanlig bruker jeg bare mascara. På fest bruker jeg øyeskygge,da i bruntoner,rouge og lipgloss. Bruker concealer hvis nødvendig,men aldri foundation. Sminker meg ikke veldig mye,men mascaren er jeg avhengig av.
Gjest Deception Skrevet 19. juni 2007 #20 Skrevet 19. juni 2007 Til daglig: Mascara, highlighter, solpudder og rouge, eventuelt litt foundation der det trengs. Til fest blir det gjerne også øyeskygge, kajal og eyeliner, og lipgloss. Jeg er mer glad i sminke enn i å sminke meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå