Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jeg sykt dårlig til. Maskara er det som brukes, og kanskje jeg slenger på litt skimmer øyenskygge i en farge som nesten ikke syntes. Er ikke flink til det, men kunne gjerne tenkt meg noen tips til farger, metoder eller "resultatforslag" til diskre (siden jeg er ny på øyesminke=P) men fin kveldssminke. Sånn til fest og slikt.. bruker egentlig ikke maskara på vippene ned, da jeg har lyse vipper (ja, vet jeg burde!!)

Takker veldig for tips, farger, metoder, om noen sminke er bedre enn andre og slikt..

Har forresten blå øyne, rødt hår og lyse vipper (om det skulle ha noe å si :forvirret:)

Er litt lei av å alltid være den samme grå innimellom :sur:

Videoannonse
Annonse
Gjest lillebøll
Skrevet

Kan komme med et råd selv om jeg aldri orker i slike tråder. Og det er det beste rådet du kan få ;) Begynn ytterst og legg sminken innover. Altså ikke begynn i øyekroken med nesa og legg kajal, øyenskygge eller hva du skulle finne på. Begynn i øyekroken nær tinningen. Blir et mye penere resultat og det er en mye enklere måte å få det jevnt på.

Gjest Gjest_Amy_*
Skrevet

Det beste sminketipset jeg kan gi deg er å legge en mørk, softet øyenskygge fra globallinjen og pent duset ut til øyenbrynet.

Har et sminkerituale på 1 t, derav 40 min går med til bare øynene. Orker ikke forklare :P

Gjest Gjest
Skrevet
Det er jeg sykt dårlig til. Maskara er det som brukes, og kanskje jeg slenger på litt skimmer øyenskygge i en farge som nesten ikke syntes. Er ikke flink til det, men kunne gjerne tenkt meg noen tips til farger, metoder eller "resultatforslag" til diskre (siden jeg er ny på øyesminke=P) men fin kveldssminke. Sånn til fest og slikt.. bruker egentlig ikke maskara på vippene ned, da jeg har lyse vipper (ja, vet jeg burde!!)

Takker veldig for tips, farger, metoder, om noen sminke er bedre enn andre og slikt..

Har forresten blå øyne, rødt hår og lyse vipper (om det skulle ha noe å si :forvirret:)

Er litt lei av å alltid være den samme grå innimellom :sur:

Øvelse gjør mester! :) Kjøp inn en eyeliner (Isadora sin flytende eyeliner er bra og rimelig, eller du kan kjøpe en i blyantform, lettere å jobbe med) og en øyenskygge eller to (f.eks fra MAC, Make up store eller Maxfactor; mye for pengene), og kanskje en rouge (Maybelline har bra og billig rouge). Og kanskje en lipgloss i en naturlig farge? (jeg liker silk gloss fra Maxfactor). Så er det bare å sette seg ned en kveld og øve.

Gjest Gjest-Mediocre
Skrevet

Dersom du går inn på denne siden finner du tips om hvordan du kan sminke øynene slik at du får en "sotet look". Tror Elle sine hjemmesider har noe sminketv også.

Skrevet

Og Det Nye har Jåle-TV...;)

Gjest Gjest-Mediocre
Skrevet
Og Det Nye har Jåle-TV...;)

Det var Det Nye jeg tenkte på, kom ikke på det ;)

Skrevet

Mulig jeg tar feil, men jeg tror the Body Shops Shimmer Cubes Warm (den med bruntoner) vil være fin til deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...