Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Skal på cruise som skal innom Tunisia. Der skal vi en dag på marked. Jeg vet de har Tunisiske dinar som myntenhet. Noen som vet om dette er myntenheten man betaler med på marked eller om de foretrekker USD eller EURO???

Tusen takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hei,

Skal på cruise som skal innom Tunisia. Der skal vi en dag på marked. Jeg vet de har Tunisiske dinar som myntenhet. Noen som vet om dette er myntenheten man betaler med på marked eller om de foretrekker USD eller EURO???

Tusen takk for svar :)

Har aldri sett noen handle med noe annet enn dinarer.

Skrevet

jeg har heller ikke sett noe annet enn dinarer i Tunisia nei :)

Forbered deg på en god omgang pruting.... :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar! Da blir det Dinarer ;)

Noen som har vært på markedet i Tunis? Er det bra shopping eller bare ræl?

Gjest Gjest
Skrevet
Noen som har vært på markedet i Tunis? Er det bra shopping eller bare ræl?

Tror ikke Tunis har noe eget marked, så regner med at det er medinaen dere skal til?

Om det er bra shopping der eller ikke, kommer vel an på hva du vil shoppe? ;)

Skrevet
Tror ikke Tunis har noe eget marked, så regner med at det er medinaen dere skal til?

Hm... Litt usikker!

Om det er bra shopping der eller ikke, kommer vel an på hva du vil shoppe? ;)

Nja det var det da! Liker ikke masse fake plastikk vesker, lommebøker og plas kameler for å si det sånn.

Er det mer håndlagde ting på markedet feks? Eller god kvalitet skinnprodukter? Eller fine smykker...?

Gjest Gjest
Skrevet
Nja det var det da! Liker ikke masse fake plastikk vesker, lommebøker og plas kameler for å si det sånn.

Er det mer håndlagde ting på markedet feks? Eller god kvalitet skinnprodukter? Eller fine smykker...?

Som sagt så tror jeg ikke det er noe marked i Tunis. Det er trolig snakk om medinaen, den opprinnelige delen av byen som ligger innenfor de gamle bymurene.

Akkurat hva man kan få kjøpt der har jeg ikke helt oversikt over; det er et utrolig stort område. Stort sett dreier det seg nok (det jeg har sett i løpet av flere besøk, i hvert fall) om krydder, grønnsaker og frukt, kjøtt, sandaler, ermforklær, undertøy, kjøkkenutstyr, sengetøy, hygieneprodukter, høner, brente CD'er med arabisk musikk, feiekoster, barneklær... I det hele tatt det meste lokalbefolkningen trenger. I tillegg finner du noe sølv, skinnvarer og parfymer beregnet på turistene. Kvaliteten på det aner jeg ikke - jeg drar ikke til en medina for å shoppe turistvarer, men for å oppleve en ekte bit av landet!

Gled deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...