Gå til innhold

Var hos frisøren på prøvetime i dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Følte meg helt oversminka og rar, selv om jeg gav beskjed om at jeg ikke ville ha mye sminke, heller naturlig sminket. Bruker lite sminke til vanlig, stort sett går det bare i mascara og litt foundation av og til.. Sminker meg bare opp når jeg skal på fest e.l..

Tenkte å heller kjøpe inn litt ny sminke å sminke meg selv, men så er jeg jo helt grønn.. har aldri eid hverken pudder eller rouge eller noe :sjenert: En øyenskygge og kajal er det mest spennende du finner i sminkepungen min.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan sminke meg enkelt, men likevel pent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hårfrisyren virket veldig fin da ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Gav du ikke beskjed om at du ikke likte sminken på timen? Det må du gjøre. Om du forteller hva du ikke likte så kan de endre på det til du blir fornøyd. Jeg hadde helt naturlig sminke, men hadde selvfølgelig mer sminke til vanlig..blant annet for at den skal holde en hel dag.

Det trenger ikke å se oversminket ut selv om man bruker foundation, pudder, øyeskgge, mascare osv...så lenge fargene passer til din hud.

Skrevet

Tror ikke jeg vil anbefale å sminke deg selv hvis du er helt "grønn". Men heller at du sier ifra til den som sminket det i dag at du synes at det var for mye for deg, slik at de kan moderere seg litt på bryllupsdagen.

Gjest Gummi Tarzan - utlogget nå
Skrevet

Hva med å få en nær venninne til å sminke deg i stede for?

Det gjorde jeg og det var veldig vellykket :-)

Venninnene dine kjenner deg og din stil mye bedre enn de gjør hos frisøren og det er lettere for deg å si ifra hvis det er noe du ikke liker..

Lykke til! Kjenner jeg er litt misunnelig som enda har dagen til gode, vi giftet oss for litt over en uke siden - og det var HELT fantastisk...

Skrevet

Joda, jeg gav beskjed..hun prøvde med ulike øyenskygger og slikt, men jeg ble bare ikke fornøyd. Syntes rett og slett ikke hun var så flink til å legge sminke..

Skrevet

Er en nødt til å bruke pudder og rouge og slikt da? :ler:

Skrevet

Om du bor i Oslo kan du ta kontakt med Steen og Strøm eller Glassmagasinet. De har ofte make up artister på besøk som sminker. De kan vise deg hva du kler og hvordan du skal gjøre det. (Forventer kanskje at du kjøper noe av det du liker etterpå.

Jeg gifta meg ganske avsides, og måtte sminke meg selv. Hadde veldig nytte av å bli sminka slikl

Skrevet

Bor i en helt annen kant av landet.. :)

Skrevet

Eventuelt ta en runde til nærmeste parfymeri, få hjelp til å finne gode produkter og farger som passer deg og hjem å tren!

Det er ikke noen heksekunst å legge en pen sminke selv som holder hele dagen. Og øvelse gjør mester!

Skrevet

Takk for tipset Wildy, skal gjøre det!

Gjest lillebøll
Skrevet

Har en venninne som driver med brudehår og sminke. Jobber for seg selv. Vet mange som synes hun er dyktig og derfor går ordet. Kanskje det finnes noen slike "private" der du bor og? Ikke alltid frisører er de beste.

Skrevet
Bor i en helt annen kant av landet.. :)

Er ikke alle frisører som er like flinke til å legge make up, sjekk om det finnes andre som kan gjøre det (hudpleiesalong el.l)

Det er en del ting å tenke på om man skal legge make up selv, og dersom man ikke er godt trent er det litt skummelt å begynne på egen hånd.

Man kan få det til fint hver gang man "øver", men på selve dagen er det jo typisk at man ikke får det til.

Pudder er ihvertfall superviktig så man ikke blir blank på bildene.

Resten av make up'en er etter min mening like viktig, da kommer ansiktet mer fram på bildene. Men det er fullt mulig å holde det naturlig likevel :)

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg hadde litt annen problemstilling, for jeg var ikke fornøyd med håret (frisøren). Endte med at jeg byttet frisør.

Gjest Gjest
Skrevet

HVa med å prøve en annen frisør, hvis det blir vanskelig går det jo ann å spørre forloveren, med mindre det er kort tid igjen kan dere prøve dere frem til dere blir fornøyde, bare viktig å sjekke hvordan man blir seende ut på avstand... Jeg var veldig fornøyd med min prøvetime, ser veldig naturlig ut selv om jeg har mye mer sminke enn jeg pleier.. På bildene jeg tok den dagen ser jeg bare ut som en pen versjon av meg selv... men jeg vil allikevel synes på bilder, på avstand osv.... synes ikke at du bare skal prøve med denne frisøren, er jo kjempeviktig at du er fornøyd med sminken denne dagen... lykke til

Skrevet

Anbefaler heller en makeupartist ja, jeg hadde aldri turt å bli sminket av en frisør (selv om de er kurset i det) på selve bryllupsdagen.

Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke helt enig i at frisørene ikke kan være flinke til dette. noen er jo kjempedyktige til dette og kan virkelig brudepynting, men man må velge med omhu, er jo ikke alle som er like mye erfaring på dette feltet da..... vil jo helst ikke se ut som en sminkedukke fra 80- tallet heller..

Skrevet

Neida, jeg mener ikke at alle er dårlige. Men jeg har sett resultater som ikke har vært på topp. Blond jente med svarte buskeøyenbryn f.eks. (søster'n), og da jeg så det bestemte jeg meg for at jeg skulle ha en makeupartist. Det er tross alt deres spesialfelt, og utrolig flinke til både å velge farger og å legge sminke på en naturlig måte.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja har sett noen sånne jeg også, men jeg er kjempeheldig. Min kommende svigerinne er frisør og kjempedyktig til både håroppsett og sminke... Var en veldig positiv opplevelse med prøvetime, hun spurte flere andre frisører hva de mente og alle sa hva de mente og hun tok hensyn til dette og hva jeg tenkte. Men tror det er stor forskjell på hvor mye erfaring de har med sminke. der hun jobber konkurerer de mye og de blir kurset på både det ene og det lærer man jo ganske mye av.

Skrevet

Mitt beste sminketips som jeg fikk av hun som sminket meg var å bruke en mørkebrun øyenskygge helt nedtil øyevippene istedenfor kayal/kajal....det ble et veldig "mykt" resultat. Hun sminket meg MYE...mye mere enn jeg vanligvis bruker...likevel så det ut som jeg hadde mye mindre sminke på meg...skal se om jeg finner et bilde....om du vil se...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...